Herpes i næse og øje?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Lola

Herpes i næse og øje?

Indlæg af Lola »

Hej,
er der nogen som har oplevet herpes 2 har vist sig i næsen (lige i starten)? Har indimellem en prik, der ligner en bums, lige nede under næsen, men også nogle områder inde i næsen, som er ømme. Jeg har ikke oplevet lignende før. Jeg kan helt mærke om der også er noget inde i næsen, men det føles sådan.

Jeg har også en bums-lignede ting ved øjet - på den våde kant, hvor man ligger eyelineren, I ved. Den har i hvert fald været der i nogle måneder nu. Kan det være herpes? Den gør ikke ondt, men den er rimelig tydelig og jeg kan mærke, at den stikker lidt op.

Jeg er meget plaget af min herpes og har ikke haft mere end max 2-3 uger fri fra udbrud, siden jeg blev smittet for 8 måneder siden og er nu på en forebyggende kur. Indtil videre holder den udbrudene væk (for neden i hvert fald), men jeg har stadig mange nervesmerter, så jeg vil egentlig tro, jeg stadig smitter, selvom kuren holder blærer og sår væk.

Bjørka

Re: Herpes i næse og øje?

Indlæg af Bjørka »

Ja, de bums-lignende ting kan godt være herpes, og har man herpes i øjenlågsranden, ser det ud og føles, som du beskriver.

Men jeg håber da for dig, at det ikke er.

Prøv at smøre med et herpesmiddel på næsebumsen og se, om det virker.

Andetsteds på infosiden her har jeg givet forslag til, hvordan herpes i øjenlågsrande kan slås ned. (Omslag af hele, økologiske kamilleblomster overhældt med kogende vand og så afkølet, derpå lagt på vatrondel. Lig med det 10-15 min nogle gange daglig ved udbrud.)

Men det er på eget ansvar, for øjet er jo noget, man skal være forsigtig med.

Besvar