Udbrud eller?!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Udbrud eller?!

Indlæg af malou85 »

Hej :)

Jeg er vist nok i gang med mit 3. udbrud.

Mit første udbrud først i december var afskyeligt :o Jeg havde 30-40 store bumselignede, smertende dimser over hele skridtet og ved endetarmsåbningen :? De startede som små gule pletter, og enkelte blærer, men meget få af disse.

For 3 uger siden havde en rød lille plet oppe under venusbjerget, tog til lægen og han anbefalede vi behandlede det som var det herpes....en podning ville tage flere dage, og jeg havde en eksamen foruden. NU sidder jeg så med en enkelt lille "bums" - en MEGET lille en med hvidt pus i midten....Jeg har ikke mærket til kløe, svien, prikken - nada! Jeg tør ikke tage chancen og er derfor begyndt på kur. Jeg har været forkølet, jeg har frosset, spist appelsiner og nødder, SÅ det kan da være grund nok til at det er kommet. Men det ligner slet ikke de klamme tingester, jeg fik ved mit første udbrud?!?!

Jeg får det rigtig skidt af kuren - brækker mig, er træt, hovedpine osv -så vil gerne passe lidt på med de her piller - KAN kroppen selv klare et udbrud eller vil det spredes, hvis man undlader medicinen?

Og hvordan kan jeg dog finde ud af om det virkelig ER et udbrud? Jeg barbererer mig forneden, så det kunne i realiteten være en lille bums fra irritation - men igen tager ingen chancer og vil ikke smitte kæresten....

så for at opsumrere:

1) Hvordan ser I, at det er herpes? - og ikke bare fx irritation fra barbering eller svamp?!?!

2) Er det klogt at starte på kur, uden at være sikker på det er udbrud? Eller skal man lade tiden vise om det nu også er herpesudbrud?!

Håber på svar :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Arenze86 »

Kroppen kan sagtens selv bekæmpe herpes. Det tager bare lidt længere tid, end hvis man tager kuren. Jeg ville til enhver tid holde mig fra kuren, hvis jeg får det dårligt af den. Jeg holder mig generelt væk fra den fordi jeg bestemt ikke bryder mig om at fylde mig med piller. Tager den kun hvis jeg virkelig er plaget.

Har du så aldrig fået en podning og fået bekræftet at det rent faktisk er herpes? Det ville jeg få gjort. Ja, det tager nogle dage, men til gengæld ved du hvad du fejler (eller ikke fejler).

Hold dig i hvert fald fra sex så længe du er i tvivl.

Du kan også bare købe cremen, og så bare smøre med den i stedet for pillerne.

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af malou85 »

Altså jo, det er konstrateret herpes 1 på kønsorganerne. Det er mere det, at jeg er lidt bange for at enten at se aaaaalt som herpes eller at tage pillerne, uden at det rent faktisk er et udbrud, der er i gang?!

da jeg kiggede igår aftes var det næsten allerede væk, og da havde jeg kun taget 3-4 piller, så tvivler nu på, at det rent faktisk er et udbrud :!: :roll:

Jeg tænker bare - jeg fik det første - modbyyyydelige - udbrud i december, så kroppen kender vel ikke rigtig til denne virus endnu? Jeg tænker i hvert fald min krop blev godt og grundigt butfucked af denne virus, eftersom jeg var så angrebet første gang :P

Vi holder os fra sex, bare for en sikkerhedsskyld - nedern nu det er Valentines Day tirsdag :lol:

Jeg er bare bange for enten at æde de piller hver gang jeg ser en lille prik dernede eller at jeg dropper pillerne og jeg får udbrud a la første gang....for man er da total invalideret :shock:

og hvilket creme er det, lægen eller apoteket har ikke tilbudt noget? :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Arenze86 »

Den almindelig zovir creme. Den kan også sagtens hedde noget andet. Kan købes uden recept, men jeg får dog altid recept, for så er cremen billigere :)

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af malou85 »

altså den til forkølelsessår? :)

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Arenze86 »

Ja ja, selvfølgelig :)

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af malou85 »

fedt, vidste jeg ikke man måtte bruge!

Tak for rådet! :)

Bjørka

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Bjørka »

Malou85 - jeg mener heller ikke, at man må bruge zovir på kønsorganernes slimhinder. Den er til brug på læben.

Men tjek det hellere med lægen.

Jeg vil forresten anbefale dig en ting: At smøre forebyggende dagligt med et eller andet. Ikke zovir, det har kroppen ikke specielt godt af, så det skal kun bruges ved udbrud. Men du kan prøve dig frem med for eksempel ren aloe vera. Vælg et ordentligt mærke, da nogle af de billige mest er lavet af majsstivelse! - jeg bruger selv Forever Livings aloe vera gel i en gul bøtte (er egentlig lavet til at drikke, og det kan man med fordel også gøre for at styrke sig indefra).

Nogle siger også, at man kan smøre sig med pebermynteolie fortyndet med olivenolie i forholdet 1 til 10, dvs 1 dråbe pebermynte til 10 dråber oliven. Pebermynteolie får slimhinden/huden til at føles kold i et stykke tid, men det går over.

Forinden bør du nok teste i indersiden af albuen, om du kan tåle pebermynteolien (igen: påsmør den kun kraftigt fortyndet - det er skrappe sager). Nogle mennesker er jo allergiske overfor æteriske olier. Hvis du bliver rød i albuen eller får anden irritation, er det ikke den variant, du skal vælge.

Men har du det fint med den, kan det være en god løsning til at få dig til at føle dig tryggere i dagliglivet i forhold til at holde virus nede.

Både aloe vera og pebermynteolie er kraftigt antivirale. Desuden er de oveni hatten decideret sunde for huden, især aloe vera er helende og lindrende :-)

En anden mulighed: Forces of nature har et smøreprodukt der hedder H-balm control daily eller sådan noget. H står for herpes. Jeg har tidligere brugt det meget og været rigtig glad for det, men jeg har ikke prøvet det efter de fik en ny udgave, så jeg ved ikke om den er god. Men det er i hvert fald til daglig forebyggende brug, og slimhinden bliver sund og glad af det.

Hvis du prøver disse ting, så spørg samtidig en eller anden sagkyndig, om olierne kan påvirke kondomer, for det ved jeg ikke. (H-balm control er også lavet af diverse æteriske olier mm.)

God bedring, og gid du aldrig mere får udbrud.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Arenze86 »

Det er skam min læge der siger at jeg bare kan bruge cremen. Faktisk flere læger uafhængigt af hinanden.
Og ja, selvfølgelig kun ved udbrud. Men det skader skam ikke at bruge den, hvis man mistænker et udbrud, og det ligefrem er synligt.

Gæst

Re: Udbrud eller?!

Indlæg af Gæst »

Jeg har altså også fået at vide, at man godt må bruge zovir forneden...

Besvar