Herpes - min krop ændret!?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
evianwater
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. dec 2011, 15:25

Herpes - min krop ændret!?

Indlæg af evianwater »

Hej

Jeg fik konstateret herpes i december 2011.
Efter mit første udbrud (smerterne er forsvundet), oplever jeg stadig problemer. Let svie en gang imellem. Lige siden udbruddet startede har jeg haft en killer hovedpine moderat til konstant og hele min krop virker bare totalt ændret.
Er der nogen der kan genkende følelsen af, at man føler ens krop har ændret sig totalt?

Egentlig er det ikke kun min krop der har ændret sig, det har jeg også mentalt.
Jeg føler mig ikke deprimeret, men alt er bare blevet så ligegyldigt. Jeg har meget svært ved at se hvordan jeg skal leve med det her, hvad jeg skal forvente; hvor mange og hvor smertefulde de fremtidige udbrud vil være..


Er der nogen der kan genkende noget af det jeg skriver!?


- Evian

Gæst

Re: Herpes - min krop ændret!?

Indlæg af Gæst »

Hej Evianwater

Bare rolig - det hele bliver bedre med tiden. Op med humøret :)

Vh Gæst

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Herpes - min krop ændret!?

Indlæg af malou85 »

evianwater skrev :
> Hej
>
> Jeg fik konstateret herpes i december 2011.
> Efter mit første udbrud (smerterne er forsvundet), oplever jeg stadig
> problemer. Let svie en gang imellem. Lige siden udbruddet startede har jeg
> haft en killer hovedpine moderat til konstant og hele min krop virker bare
> totalt ændret.
> Er der nogen der kan genkende følelsen af, at man føler ens krop har ændret
> sig totalt?
>
> Egentlig er det ikke kun min krop der har ændret sig, det har jeg også
> mentalt.
> Jeg føler mig ikke deprimeret, men alt er bare blevet så ligegyldigt. Jeg
> har meget svært ved at se hvordan jeg skal leve med det her, hvad jeg skal
> forvente; hvor mange og hvor smertefulde de fremtidige udbrud vil være..
>
>
> Er der nogen der kan genkende noget af det jeg skriver!?
>
>
> - Evian

Hej Evian

Jeg fik også mit første herpesudbrud først i december sidste år, og er (vistnok, det tror vi i hvert fald ;)) igang med mit andet udbrud. Det er slet ikke så slemt som jeg har gået og frygtet.

Jeg vidste fra første dag jeg havde herpes (altså før lægen) og var knust. Jeg ringede til min spritnye kæreste og var sikker på han ville skride....han er er stadig. Jeg troede jeg ville få smertefulde udbrud flere gange om måneden - dette er mit andet og det er ganske let - jeg skal bare tage min medicin, holde mig fra sex (med andre altså, du kan stadig onanere, hvis det ikke gør ondt) og passe på med at smitte andre og mig selv, især i den tid hvor du har væstefylde blærer - det gøres jo bare ved at undgå at røre området og vaske hænder grundigt, efter toiletbesøg, onani osv :)

Jeg havde forventet jeg ville gå med det i tankerne konstant, men det er ikke sket. Jeg tjekker mig selv engang imellem og ser om at er som det skal være, men det overtager på intet tidspunkt min hverdag på en negativ måde. Ja du har fået herpes for livet, men det er bestemt noget, du kan lære at leve med, hvis du tillader dig selv det.

Jeg vil forslå dig at du først og fremmest snakker med din læge omkring det. Skal du på noget forbyggende eller kan dine symptomer skyldes en helt anden sygdom? Få det be- eller afkræftet først. Dernæst vil jeg forslå dig at du ændrer din livsstil og ser om det kan have en indvirkning. Tjek indlæg her på siden, der er mange gode forslag til hvorledes det kan lade sig gøre - fx med anderledes kost - nogle mener chokolade og citrusfrugter kan have en træls virkning, kosttilskud, mere motion osv.

Er du single - er det en af grundene til, at du tænker alt er ligegyldig, da du er bange for ikke at kunne være sammen med mænd/kvinder seksuelt på en afslappet måde? Eller er det smerterne, der er grunden??


Der er bestemt ingen grund til, at du føler livet er ligegyldigt pga denne sygdom :) Jeg har mødt flere med herpes, som lige som mig lever et helt almindeligt liv, og som har haft det i årevis. Jeg forstår din frustration, når du føler du ikke længere kender din krop som før. Jeg var selv helt ude af den og tænkte hvorfor dette dog skulle ramme mig, jeg har altid beskyttet mig ved samleje. Men herpes er en af de mest smitsomme kønnssygdomme, så føl ingen skam! Jeg er garanteret blevet smittet med forkølelsessår ved oralsex eller ved spyt...jeg har type 1.

Jeg håber mit indlæg kan berolige dig lidt. Jeg kan i hvert fald sige, at jeg personligt er overrasket over hvor lidt det er i tankerne og hvor lidt det påvirker ens hverdag :)

-Malou-

Besvar