Glycoprotein-D-adjuvant vaccine

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
gæst

Glycoprotein-D-adjuvant vaccine

Indlæg af gæst »

Har fået en julegave som jeg ville ønske, at jeg kunne bytte - Herpes genitalis - vagtlægen kunne dog ikke pode men var ret sikker i sin sag. Det er smertefuldt og ikke kønt og jeg vil hellere have et kejsersnit end at tisse

Har haft god gavn af oplysningerne her, men fandt også dette i lægehåndbogen

•Glycoprotein-D-adjuvant vaccine gav beskyttelse mod ny genital herpesinfektion blandt kvinder som var seronegative mod HSV-1 og HSV-214
•Ingen beskyttelse blev opnået hos seropositive kvinder

- Er der nogen der kan forklare hvad det betyder ???

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Glycoprotein-D-adjuvant vaccine

Indlæg af Arenze86 »

En adjuvant er noget der modificerer effekten af et andet medikament, men som ikke selv har en direkte effekt.
Glycoprotein D er en del af envolope'n (den der omgiver DNA'et/RNA'et i virus) på herpes virus, som gør at virus kan komme ind i værtscellen.
Seronegativ betyder at pågældende person ingen antistoffer har i blodet (det kan også være andet end antistoffer, men i dette tilfælde vil jeg mene det er antistoffer).

Jeg tænker at det betyder at hvis kvinden ingen antistoffer har i blodet mod herpes genitalis, har denne vaccine en beskyttende effekt, mod et evt. senere/nyt angreb af virus. Altså at den virker forebyggende.
Er kvinden derimod allerede ramt af herpes genitales, eller bare har antistofferne i blodet (men måske aldrig haft udbrud) (seropositiv), har vaccinen ingen effekt.

Da ca. 80 % har antistoffer i blodet, synes jeg derfor ikke at denne vaccine lyder særlig lovende. Men det er svært at sige eftersom der sikkert er en masse videnskabelige artikler om dette emne, og jeg udtaler mig jo kun om 2 linier.

Dette er baseret på min egen viden, kan være jeg tolker det forkert, men synes det lyder sådan :)

Besvar