sex uden kondom?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst

sex uden kondom?

Indlæg af Gæst »

Både min kæreste og jeg har herpes 2, i sin tid er jeg smittet af ham. Vi har siden dyrket sex med kondom, men han vil nu gerne vi dropper det, og det vil jeg jo også rigtig gerne. Vi har været sammen i tre år, men efter diagnosen med herpes begyndte vi altså med kondom. Han får aldrig tydelige udbrud, hvorimod jeg stadig er ny i udbrudsdelen - har haft det i fire måneder og føler egentligt hele tiden herpes er der lidt. Der går måske tre dage hvor jeg ikke mærker noget, men så mærkes der lidt igen. Jeg ved ikke hvor meget af det der er psykisk. Jeg har valgt efter de første to måneder ikke at anvende medicin, da jeg gerne vil have min krop til at gøre arbejdet. Men altså kan vi dyrke sex uden kondom, når jeg ikke har ondt? Jeg har læst der findes flere stammer af herpes, jeg er bare bange for at mit udbrud smitter min kæreste, så han begynder at få tydelige udbrud?
Tror I på man kan slippe for hyppige udbrud med tiden? Jeg er evigt nervøs for ikke at få et godt liv med min kæreste. Herpes er konstant i baghovedet og idag fire måneder efter græder jeg stadig næsten hver dag

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: sex uden kondom?

Indlæg af Arenze86 »

I kan sagtens have sex uden kondom når du ikke har udbrud eller ondt.
Jeg har været sammen med min kæreste nu i 2,5 år, og vi har ikke brugt kondom i hvert fald de sidste 1,5 år, hvis ikke mere.
Jeg har også smittet min kæreste i sin tid, men det er jo en risiko man løber. Så længe I begge er enige om at smide kondomet.
Eftersom han allerede har smittet dig, burde I have den samme type herpes, så derfor ser jeg ingen grund til at frygte at du kommer til at give ham hyppigere udbrud.
Min kæreste er slet ikke ligeså hårdt ramt som mig, og det har ikke ændret sig på trods af vi ikke bruger kondom.

Jeg fik herpes 2 i Januar 2008, og havde udbrud konstant. Det gik så ned til 2 gange om måneden, så 1 gang om måneden, og nu lader det til at den er ved at slippe taget i mig. Jeg tror stadig jeg vil få udbrud, men det går meget bedre nu.
Så du skal nok få det bedre med tiden, men ha' tålmodighed :)

Det her er jo baseret udfra mine egne erfaringer, det er jo ikke til at vide om det er det samme for dig/jer.

Besvar