min historie

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
lille

min historie

Indlæg af lille »

Hej alle jer derude

Jeg har lige fået lyst til at fortælle min historie, også for at gøre opmærksom på noget overfor nogle af jer andre.

Jeg fik herpes 2 for halvandet år siden, og i den tid jeg har haft det har det været helt forfærdeligt, indtil for nyligt.
Cirka en måned efter jeg havde haft mit første udbrud, fik jeg et nyt, og det skrækkelige ved det var at det ikke gik væk!!! jeg tog medicinen, men det gjorde ikke nogen forskel. Efter 3 måneder besluttede jeg mig derfor for at tage til lægen for at spørge om der kunne være andre grunde til de konstante udbrud. Jeg bedte om en generel tjek, så jeg kunne være sikker på at der ikke også var andre kønssygdomme eller infektioner inde i billedet. Min læge konkluderede med at at hun "ikke rigtig kunne se noget", og min oplevelse var at hun overhovedet ikke havde nogen interesse for at hjælpe mig med min situation.
Jeg gik derfra, næsten nedtrykt over at der ikke var nogen anden grund, som var mere håndterlig. Udbrudende blev bare ved og jeg brugte mange penge på medicin. Jeg valgte så at tage til lægen igen, for at bede om forebyggende medicin, siden at det alligevel ville være billigere i det lange løb. det fik jeg så, men det gjorde heller ingen forskel, og jeg var så nedbrudt psykisk at jeg ikke orkede at være social. Jeg prøvede at ændre min kost, og lod være med at spise det ene og det andet, lod være med at drikke kaffe osv osv. og prøvede desuden også forskellige alternative behandlingsmetoder og urtemedicin. Intet hjalp. Det eneste tidspunkt jeg følte mig nogenlunde ok var i dagene efter min menstruation.

Men for kort siden sad jeg og kiggede på nettet og læste lidt om herpes, fordi jeg ville finde ud af hvad medicinen koster i Norge (skal flytte derop efter jul) og faldt pludselig over en side med info og billeder af gærsvamp, og det slog mig hvor meget det egentlig lignede det jeg havde. Det hele gav pludselig mening. Jeg besluttede mig for at gå ned og købe en canesten kombipakning, jeg gad ikke at tage til min latterlige læge først.

DET HJALP!!!!! Det jeg troede var herpesudbrud var bare svamp! ..Altså, jeg har stadig herpes, men bare dét at det ikke er kronisk er så vildt, eftersom jeg næsten var blevet overbevist om at jeg var et "særtilfælde" efter 1 år med konstante udbrud! Er så glad og lettet nu, men hold kæft hvor er jeg forarget over min inkompetente læge! .. Sidder her og føler mig lidt dum i eftertid, men før dette har jeg jo bare stolet blindt på hvad min læge sagde.

Så hvis der er nogen andre derude med konstante udbrud, så sørg for at være fuldstændig sikker på at der ikke er en svampe infektion, hos mig lignede det faktisk sår..!

Held og lykke til jer alle sammen, kronisk herpes eller ej, det er fanme en hård og ærgerlig kamp, men man kan åbenbart godt blive overrasket :)

nullarum

Re: min historie

Indlæg af nullarum »

Jeg har oplevet præcis det samme (mere eller mindre) mht. lægerne.
Jeg havde konstant udbrud i et halvt år, som så viste sig at være en stor blanding af ting. Har nu været rask i et halvt år, men nu er herpes tilbage, desværre, men nu ved jeg at det er herpes...

Besvar