2.udbrud?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Bjørka

Re: 2.udbrud?

Indlæg af Bjørka »

Det var synd for dig, at du blev smittet - som du siger, man føler sig lidt ekstra snydt, når man tilmed har været så forsigtig og kun har været sammen med en fast partner uden kondom... Men alle kan jo blive ramt af sygdom, sådan er det med alle sygdomme. I USA siger man, at ca. 80 % har antistoffer mod den ene eller anden type herpes i sig, så de fleste har egentlig været udsat for smitten. Som regel allerede i barndommen, når børn kysses af inficerede slægtninge, eller savler på hinanden i børnehaven. Det er nok det samme i DK.

De fleste menneskers immunforsvar kan bare godt holde virus nede. Det gælder for omkring 3/4. Så de ved ikke engang, at de er smittet. Den sidste fjerdedel er de uheldige, der får gentagne udbrud.

Til dit spørgsmål om hyppighed: Man plejer at sige, at det første udbrud tit er det værste og meget kraftigere end de senere. Så du kan håbe på, at din krop med tiden bliver bedre og bedre til at stå imod virus. Hos nogle mennesker holder udbruddene helt op spontant, uden at man ved hvorfor. De bliver bare fri for angreb. I alle tilfælde er det almindeligst, at man får færre, jo ældre man bliver.

Men som du sikkert allerede har læst dig til, afhænger det meget af både psykiske faktorer (stress, depression) og fysiske (kost, søvn). Så det kan virkelig betale sig at gøre noget ved dem. Vær god ved dig selv. Se lyst på livet. Og planlæg din kost.

Jeg har fået en ellers kronisk herpes under kontrol vha. diæt, kosttilskud m. v. Jeg kan varmt anbefale mit sidste "fund" i kampen mod herpes, som er Allergikompagniets kur mod candida (kuren står beskrevet på deres hjemmeside). Selvom denne kur ikke er specielt designet til herpes, men altså til svamp, har jeg fundet den fantastisk effektiv og befriende fra herpestyranniet. Jeg prøvede den her i sommers, fordi jeg læste, at én teori om herpes er, at det er svampeangreb i kroppen, der gør immunforsvaret ude af stand til at stoppe udbruddene. Altså at herpes og svamp på en eller anden måde indgår en uhellig alliance.

Uanset om dette nu er tilfældet, eller den pågældende kur bare er god, fordi den generelt booster immunsystemet, så er jeg i hvert fald meget glad for den, og den er ikke så monsterhård som nogen af de andre, man bliver præsenteret for.

Men det skal tilføjes, at jeg også spiser longovital og har andre lokale/akutte virkemidler ved hånden, hvis jeg får behov for dem. I en del år har jeg fast spist lysin købt hos forces of nature, den har haft synlig effekt. P.t. behøver jeg den ikke mere, men jeg var glad for den i de forløbne år.

Held og lykke, du ønskes god og varig bedring og frihed for flere udbrud.

Gæst

Re: 2.udbrud?

Indlæg af Gæst »

Tak for svar..

Lige nu er jeg på en 5 dages kur for mit tredje udbrud for neden - jeg har taget pillerne i tre dage. Idag opdager jeg at jeg har fået en blæne i munden - kan det virkelig passe det også er herpes? Indimellem har jeg tidligere haft en blæne i munden engang imellem, slet ikke ofte. Tror I det er herpes? Eller kan det ikke komme mens jeg tager pillerne. Jeg forstår ikke hvordan det kan komme i munden, hvis det er det, har jo været grundig med hygiejnen.
Jeg har svært ved at håntere det her, så snart jeg føler det går bedre bliver det bare endnu værre. Gid det i det mindste bare kunne blive for neden :(

Gæst1988

Re: 2.udbrud?

Indlæg af Gæst1988 »

Hej

Kan høre jeg ikke er så hårdt ramt. Fik Herpes 2 for 8 måneder siden. Det 1. udbrud var meget smertefuldt med blære under forhuden og toiletbesøg var bestemt ikke sjovt. Fik piller/tabletter fra min læge og det gik væk efter 4-6 dage.

Her for 2 uger siden lagde jeg mærke til nogen meget små blære. Lignede bitte små bumser på penis udenpå forhuden. Kunne tælle 4-5 stykker efter nøje eftersøgning. Har ikke taget noget piller/creme og nu er den ene blevet rødlig og lidt større.

Tæller dette som 2. udbrud. Men er overrasket over det ikke kommer samme sted/steder som sidst?
Idet tilfældet ikke er være (har næsten ingen smerte) ville jeg ikke begynde med tabletter/creme eller er det en dårlig ide?
Kan jeg risikere den ene blære der er blevet større og rødlig vil udvikle sig større?

mvh
Gæst1988

Buffy
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. okt 2012, 20:08

Re: 2.udbrud?

Indlæg af Buffy »

Jeg har haft rigtig mange udbrud, jeg har ikke tal på dem, og jeg kan mærke nervesmerterne inden jeg får blærer, det når aldrig så langt hos mig. Jeg får også større tissetrang, ondt i halsen, bliver sløv og træt, så er det jeg skal være ekstra opmærksom.
Jeg tror jeg har spist forebyggende ca. 1 år hvis ikke længere nu, 500-800 mg. Aciclovir om dagen, eller lignende, det hjælper, jeg øger så dosen hvis et udbrud er på vej, jeg har på et tidspunkt været oppe over 3 x 800 mg. om dagen fordi pillerne bare ikke hjalp nok.
Det jeg vil frem til er, at jeg er blevet hjulpet af, at spise forebyggende, der er ingen grund til, at lade være andet end økonomien. Men sådan som jeg forstår de piller er de ikke skadelige, (medmindre man har bivirkninger) fordi de indeholder antivirus og det er jo det vi har brug for så virus ikke bryder ud. Jeg har ihvertfald ingen problemer med at spise dem hver dag og udover de hjælper, er der åbenbart også en lavere risiko for at smitte.

Besvar