Kan jeg få børn?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
hjælpeløs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. sep 2011, 10:58

Kan jeg få børn?

Indlæg af hjælpeløs »

Jeg har herpes 2, kan jeg få børn eller er det uansvarligt? Jeg har altid drømt om børn, men er så bange for at smitte dem på nogen måde? Jeg har det genitalt og har haft et par prikker på hånden, men er i tvivl om det er herpes. Jeg synes jeg kan læse her på forumet at flere begynder at få udbrud andre steder end genitalt. Jeg har haft det i tre uger og fået det af min kæreste gennem 3 år, som aldrig har haft tydelige symptomer og jeg har først fået symptomer nu? Vi vil gerne have børn nu, men jeg ved ikke om jeg tør. Jeg føler det er uansvarligt! Håber virkelig at høre Jeres meninger?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Kan jeg få børn?

Indlæg af Arenze86 »

Selvfølgelig kan du det :)
Du vil give antistoffer til barnet, men det er ikke noget problem.
Har man førstegangsudbrud når man går i veer, tages barnet med kejsersnit, da man derfor ikke har nået at give antistoffer til barnet.
Har men haft udbrud før og igennem graviditeten er antistofferne givet videre og det skulle ikke være noget problem at føde normalt, på trods af udbrud.
Det skal siges at dette har jeg læst mig frem til. Du skal selvfølgelig snakke med din læge om den præcise fremgang, men JA, selvfølgelig skal du/I ha' børn, hvis I har lyst :)

hjælpeløs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. sep 2011, 10:58

Re: Kan jeg få børn?

Indlæg af hjælpeløs »

Tusind tak for svaret.. Den her nye diagnose er meget svær for mig at håndtere. Jeg har aldrig fejlet noget og pludselig har jeg en "sygdom" som ikke kan helbredes. Det frustrerer mig og jeg synes det er så underligt efter 3 år med min kæreste uden problemer.
Jeg er nervøs for hvornår mit næste udbrud kommer og har svært ved at vurdere hvordan jeg kan mærke det. For så strammer det ved skeden, så får jeg ondt i benene - men jeg ved ikke om det er psykisk gener fordi jeg tænker på det.
Jeg kom i behandling efter 1 uges gene og jeg havde et enkelt sår på den ene skamlæbe og det forsvandt efter 3 dages behandling. Jeg er lettet over det ikke var værre selvom det selvfølgelig gjorde vildt ondt, men tanken om fremtidige udbrud bliver mildere er svær at tro.
Jeg har haft meget gavn ved at læse her. Mange af de forløb i beskriver lyder meget besværede. Jeg er klar over det selvfølgelig er dem der er hårdest ramt der skriver her. Men kan man virkelig få en normal hverdag igen? Min tanker er omkring herpes konstant og vågner om natten og tænker det bare ikke kan passe! Jeg håber jeg kan blive den glade pige jeg var før igen. Og jeg håber min kæreste, der ikke er plaget af udbrud med symptomer, bliver ved med at være forstående - for lige nu tænker jeg at han aldrig skal røre mig dernede med sine fingre igen i forhold til smittefare. Han siger vi bare skal over den her periode, så jeg håber virkelig at perioderne ikke bliver konstant tilbagevendende resten af vores liv.
Det blev lidt langt, jeg håber det bedste for os alle sammen, for hvor er herpes dog irriterende!

yrsa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. okt 2011, 08:33

Re: Kan jeg få børn?

Indlæg af yrsa »

Hej,

Jeg har selv fået to børn mens jeg havde herpes G og de har, så vidt jeg ved ikke herpes. Første var født ved kejsersnit så han var uden for risiko og den anden vaginalt og han er ikke smittet. Kun hvis du får et primært udbrud mens du føder vaginalt er det et problem. Men da du jo har haft det, så vil dine antistoffer passere til barnet + hvis du ammer efter osv er dit barn jo beskyttet op til et år.

Derefter kan jeg ikke udtale mig om hvad der kan ske. Ved ikke om herpes G kan overføres ved bleskifte osv har selv tænkt på det, men som sagt har ingen af mine børn symptomer og de er 7 og 3.

Din sygdom er så ny og alle de følelser du har nu vil komme i bero med årene. Har selv haft H i 8 år. Du skal nok finde en måde at leve med det på.

hej du

Re: Kan jeg få børn?

Indlæg af hej du »

Hej Jeg tror nok jeg har fået herpes, og ved ikke hvordan jeg har fået det for min kærste har ikke nogle symtomer, han syntes dog det er mærkeligt og tror at jeg har været sammen med en anden. det skal lige sige at vi har været sammen i snart, 7 måneder og har ikke været sammen med andre end ham han er mit et og alt. men hvordan er det opstået ? hvordan har jeg fået det kan det være for flere år siden og nu har har jeg bare fået symtomerne?

malou85
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 116
Tilmeldt: 4. dec 2011, 10:51

Re: Kan jeg få børn?

Indlæg af malou85 »

hej du skrev:
> Hej Jeg tror nok jeg har fået herpes, og ved ikke hvordan jeg har fået det
> for min kærste har ikke nogle symtomer, han syntes dog det er mærkeligt og
> tror at jeg har været sammen med en anden. det skal lige sige at vi har
> været sammen i snart, 7 måneder og har ikke været sammen med andre end ham
> han er mit et og alt. men hvordan er det opstået ? hvordan har jeg fået det
> kan det være for flere år siden og nu har har jeg bare fået symtomerne?

Du kan have fået det af din kæreste, som måske ikke har haft synlige udbrud (ja det sker) og du kan have haft det latent i kroppen i lang tid.

Nogle mærker symtpomer 5-7 dage efter smitte, andre uger, måneder eller år efter de er blevet smittet.

Jeg forstår dín kærestes bekymring, og tænker det er helt normalt, eftersom herpes som regel associeres med kønssygdom, da det smittet gennem sex. Du kan være smittet af oralsex, hvis en sexpartner har haft forkølelsessår på munden. Din læge kan konstatere, om det er type et eller to. Der kan være forskelle.

Jeg synes, du og din kæreste skal sætte Jer sammen og læse omkring sygdommen - især det punkt, der fastslår, at det kan lægge latent i kroppen :)

http://www.dr.dk/tvaers/problemer/sex/sexsygdom - herpes er i HPV-familien - og her står det sort på gråt, at det kan ligge latent.

Håber at din kæreste gennem øget viden og gennem dialog med dig vil have tillid til, at du ikke har været ham utro :)

Besvar