Første udbrud - hvor længe varer det?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Frustreret
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:54

Første udbrud - hvor længe varer det?

Indlæg af Frustreret »

For 3 uger siden fik jeg den triste besked, at det jeg først troede var svamp og dernæst blærebetændelse, er herpes.

Jeg kom i behandling efter en lille uge og har været det siden. Først 5 x 200 mg i 10 dage og nu 4x 800mg i 9 dage.
Men det vil ikke gå væk!!!

Det er selvfølgelig meget bedre nu og jeg har ikke haft blærer siden første uge og der kom nærmest ingen sår. Men hver gang jeg synes det begynder at gå bedre, får jeg ondt i hele kroppen og føler mig syg og kort efter begynder jeg at klø helt sindssygt forneden. I sidste uge havde jeg store problemer med at tisse, nu kommer og går problemerne lidt

Jeg har nu også fået noget mod svamp og det har også hjulpet, men jeg er stadig irriteret og har rigtig meget udflåd. Udflåd som irriterer og det føles nærmest som om det ætser min hud.

Hvornår pokker går det helt væk? Spiser longo vital og d-vitamin og prøver at holde det rent uden at vaske alt for meget.

Jeg er død frustreret over det her, og jeg vil bare have det VÆK, så jeg kan begynde at overskue hvordan jeg skal leve med sygdommen for altid.
Er der nogen der vil dele deres erfaringer med første udbrud?

Gæst

Re: Første udbrud - hvor længe varer det?

Indlæg af Gæst »

Det er jo forskelligt fra person til person, hvordan første udbrud opfører sig. Hvis du har fået piller mod det, tror jeg ikke der er så meget andet at sige, end at du skal have tålmodighed, og trøste dig med at udbrudene i fremtiden vil aftage, både i styrke og antal.
Jeg er selv ret ny i den her kategori, men efter mit første udbrud gik der ca 3 uger, hvor jeg igen fik et lille udbrud. Så begyndte jeg på en 6 måneders kur, og har ikke haft udbrud siden. Prøv evt. at spørge din læge om du ikke kan komme på sådan en kur.
Vh

SED
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2012, 14:24

Re: Første udbrud - hvor længe varer det?

Indlæg af SED »

Jeg er også ved mit første udbrud og det er såååå slemt. Jeg væmmes ved mig selv. det sved og gjorde ondt og skar og var generelt ulækkert, dog synes jeg ikke det klør.
Det var et helvede at skulle på toilet. Jeg følte jeg ikke kunne være nogen steder, hverken gå eller stå. Jeg har også lidt meget af udflåd hvilket jo ikke gør situationen spor kønnere. Jeg blev færdig med min pille/creme kur i går som har varet 5 dage , men der er stadig noget at se forneden, rødt og sår sådan cirka. Jeg er selv i tvivl om jeg skal begynde på en ny pille/creme kur eller om resten bare skal have tid og forsvinde af sig selv.
Du er ikke alene.

Besvar