Forskellige spørgsmål.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ernie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2011, 20:26

Forskellige spørgsmål.

Indlæg af Ernie »

Hej. Jeg er en mand på 34, der har fået konstateret herpes type 2 for nogle år siden.

Jeg har været single i noget tid, men nu ser det ud til, at jeg har held i kærlighedssprøjten. :-)

Efter at vi har talt sammen, om min sygdom har vi derfor nogle spørgsmål.

Jeg har læst, at 80% af befolkningen har antistoffer i blodet, mod type 1. Og 25% af befolkningen har i mod type 2.

Er det muligt, at få tjekket hos lægen, om man har disse antistoffer i blodet?

Hun har i et tidligere forhold levet sammen med en mand i flere år, som ofte havde forkølelsessår i mundvigene. Da de har haft et helt almindeligt sexliv inkl oralsex, kan man så på nogen måder komme i nærheden af en konklusion af, at hun burde have antistofferne mod type 2, da hun ikke er smittet i dag?

Og til sidst: Bliver man tjekket for herpes type 2, når man for lavet en test for kønssygdomme hos lægen? Jeg er i tvivl, da jeg først fik mit konstateret ved en podning af såret, da det var i udbrud, første gang.

På forhånd tak for jeres hjælp. :-)

åhhnej
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. okt 2011, 15:33

utroskab og herpes???

Indlæg af åhhnej »

Hej med jer

Jeg fik i dag bekræftet at det er herpes jeg har fået i underlivet..jeg har fast kæreste igennem et halvt år, før jeg mødte ham blev jeg tjekket for diverse kønsygdomme, og svarene var negative. igennem dette halve år med ham, har vi ikke mærket til herpes overhovedt.
Han arbejder udenlands, kom hjem for 14 dage siden og bum nu har vi begge herpes. Han har fortalt, at han var sin tidligere kæreste utro. Og nu får jeg så tanken om han også har været mig utro???

Jeg er rigtig ked af det og fortvivlet...er det nogen der har et godt bud på dette, høre gerne lignende erfaringer..

På forhånd tak fra Åhhnej..

åhhnej
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. okt 2011, 15:33

utroskab og herpes???

Indlæg af åhhnej »

Jeg fik i dag bekræftet at det er herpes jeg har fået i underlivet..jeg har fast kæreste igennem et halvt år, før jeg mødte ham blev jeg tjekket for diverse kønsygdomme, og svarene var negative. igennem dette halve år med ham, har vi ikke mærket til herpes overhovedt.
Han arbejder udenlands, kom hjem for 14 dage siden og bum nu har vi begge herpes. Han har fortalt, at han var sin tidligere kæreste utro. Og nu får jeg så tanken om han også har været mig utro???

Jeg er rigtig ked af det og fortvivlet...er det nogen der har et godt bud på dette, høre gerne lignende erfaringer..

På forhånd tak fra Åhhnej..

åhhnej

Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. okt 2011, 16:33

Vanilje

Re: Forskellige spørgsmål.

Indlæg af Vanilje »

Hej Ååhnej,

Man kan ikke finde ud af, om man har herpes, med mindre, man har udbrud. Så at du blev testet negativ for kønssygdomme, betyder ikke, at du ikke havde herpes. Din kæreste behøver heller ikke have været dig utro, bare fordi, I begge har herpesudbrud nu. Han kan have fået herpes fra sin tidligere kæreste eller hende, han var sin tidligere kæreste utro med. Din kæreste kan bare ikke have haft udbrud i lang tid og derfor først smittet dig nu.
Det er muligt, du også er blevet smittet for længere tid siden og I bare tilfældigt har udbrud på samme tid, men det tvivler jeg lidt på. Jeg tror mere på, du netop er blevet smittet - det passer nemlig meget godt på hvor lang tid, der går fra man bliver smittet til, man får udbrud.

Jeg synes, du skal tale med din kæreste om din mistanke om, han har været dig utro. Ikke så meget pga. herpes, men mere fordi, det ikke er rart at gå med den følelse i sig. Mennesker, der ikke har været en kæreste utro nogensinde, kan nemlig også sagtens rende rundt med herpes. Hvis du forstår.. :)

Besvar