Prikken og stikken i kroppen!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Lars
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. jul 2011, 14:15

Prikken og stikken i kroppen!

Indlæg af Lars »

Jeg har haft hsv2 i omtrent 13 år. Første udbrud kom relativ kort tid efter at være blevet smittet og var begrænset til genetialerne. Udbrudene har gennem årene været af varierende længe og intensitet, det samme har intervallerne mellem udbruddene. Men i de seneste 2-3 år er "lidelserne" udvidet med en udefinérbar prikken og stikken i kroppen, der melder sig i forbindelse med et udbrud, lige før og under. Prikken og stikken som om det er nervetrådene, der ligger lige under første hudlag, der teer sig åndssvagt fra top til tå, og helt uden fast mønster; det cykler bare rundt i kroppen. Denne tilstand kommer i kombination med løbende og kløende øjne (slimhinderne), og den sædvanlige svien på kønsdelene (ét sår på glans og vildt irriteret inderside af forhuden) samt nede omkring endetarmsåbningen. Spørgsmål: Er der nogle i dette forum, der har erfaringer med en lignende stikken og prikken lige under huden sådan lidt fra top til tå - og i så fald, ved I hvorfor det pludseligt skal manifestere sig på den måde (evt. spurgt lægen), og hvad gør I for at bekæmpe det (sammen med de øvrige gener). Føler iøvrigt stort med alle jer lidelsesfæller herinde - det er sgu ikke for børn at slås med Herpes!?!

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Prikken og stikken i kroppen!

Indlæg af Kristian »

Hej Lars.

Jeg har haft HSV2 i 25 år, og jeg har altid haft en tindren i nervebanerne inden jeg får et udbrud.
Følelsen er lidt svær at beskrive. Lidt som om nerver er meget mere følsomme end normalt. Lidt som om man har brændt sig på huden.
Det er enten på det ene ben, eller på den ene arm, jeg får denne følelse. Når jeg får denne følelse ved et udbrud, så flytter det ikke rundt. Det holder op med at brænde cirka samtidigt med at udbruddet bliver synligt.
Ubehaget står på i 2-3 dage inden det kommer.

Det har dog sin klare fordel, for så ved jeg længe inden at jeg er ved få et udbrud, og kan derfor dyrke ubeskyttet sex på en ret sikker på måde, for jeg er aldrig i tvivl om jeg har et udbrud.

gæst

Re: Prikken og stikken i kroppen!

Indlæg af gæst »

Det er noget, der hedder systemisk herpes eller noget i den retning - når virus angriber kroppen generelt og cykler rundt i systemet. Det kan være et tegn på svækket immunforsvar. Så måske du skulle prøve at gøre noget ved kosten - den kan hjælpe meget, for en af de ting, der virkelig belaster kroppen, er hvis man spiser noget, man i virkeligheden ikke kan tåle. Det kan være meget forskelligt fra person til person, hvad det er, men mange tåler som bekendt ikke hvede og mælk. Jeg har selv fået det bedre af at droppe dem. Prøv evt. også at se i bogen "spis efter din blodtype", selvom jeg ikke ved, om den metode er specielt god mod herpes.

I hvert fald er det, du oplever, et tegn på, at din krop ikke bekæmper virus optimalt. Og det smarteste er at prøve og finde ud af, hvad der belaster dig. Det kan også være noget psykisk - stress af en art.

Herpes kan i princippet ramme alle dele af kroppen, selvom den oftest findes på mund eller kønsorganer. Blandt andet efter en operation eller andet traume kan den blive systemisk. Jeg har læst en kvindes indlæg på en amerikansk side engang, der beskrev, at dette var sket for hende efter en operation. Hun havde ikke engang vidst, at hun havde herpes - og efter operationen fik hun udbrud rundt om på kroppen, fra sted til sted.

Herpes kan opføre sig meget forskelligt.

Men den gode nyhed er, at den også kan gå i sig selv igen, så måske holder generne op efter et stykke tid.

God bedring.

Besvar