Solarie?????

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Englebryst
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2011, 00:26

Solarie?????

Indlæg af Englebryst »

Er altså meget forvirret nu:( har læst alle beskeder folk har skrevet her inde, og synes jeg har fået utrolig meget hjælp:) så det er jeg meget taknemlig for... Men der er to forskellige beskeder om solarie:( en der siger at det evt. Kan starte et udbrud og en der siger at det kan dræbe vira og hjælpe pga d vitaminer??? Nogen der udover disse to indlæg har erfaringer med solarie både normalt og under udbrud?

Kan det fremprovokere et udbrud når der ikke er noget?

Eller kan det hjælpe med at få et allerede igangsat udbrud væk?

De to indlæg hedder herpes og solarium og solarie- sollys og herpes...

Håber at nogen vil skrive deres erfaringer, da jeg måske tror andre nye også kan blive lidt forvirrede...

Venlig hilsen englebryst:)

Miss

Re: Solarie?????

Indlæg af Miss »

Jeg tvivler på det er godt for udbruddet, det stresser jo huden at blive udsat for direkte sol. Jeg tør ikke prøve selv :-)

Englebryst
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2011, 00:26

Re: Solarie?????

Indlæg af Englebryst »

Ja men der er jo en det virker på... Synes bare de to beskeder er meget modstridende:( men d vitamin er vel altid godt... Har tid imorgen så prøver jeg sku en gang solarie...

Miss

Re: Solarie?????

Indlæg af Miss »

Ja, det kan du have ret i. :s Det er meget forvirrende, nogle mener det er godt, andre mener det er skidt. Jeg tør ikke selv prøve det. Er bange for det vil gøre det værre..


Men forresten, hjalp det med solarie, eller gjorde det, det værre? Er spændt på at høre det :-)

19561

Re: Solarie?????

Indlæg af 19561 »

Hej Miss og andre

Måske dette kan være opklarende

Direkte sollys og sikkert også stråler fra et solarium kan slå både virus og bakterier ihejl.
Sollys og solarium sætter gang i hudens produktion af D-vitaminer.

Vedr. "ihejlslagningen" så er spørgsmålet om det kun er en proces, der kan bringe vira uden på huden i fare, eller strålerne kan trænge et vist stykke ind i huden og slå vira ihjel der - det ved jeg ikke.

For megen sol og solarium er IKKE sundt for huden, det kan helt sikkert fremkalde irritiation og dermed gøre herpesudbrud værre.

D-vitaminer kan indtages kunstigt og dermed kan man styrke det genrelle immumforsvar. Jeg vil imidlertid ikke udelukke at produktionen ad D-vitaminer i huden ved påvirkning af sollys kan have nogle særlige gunstige virkninger ifht. immumsystemet oa. biologiske processer i huden.
Omend vi ved så meget - så er der endnu mere vi ikke ved - derfor tænker jeg, at det er værd at gå efter "det naturlige" - hvad er vi så at sige skabt til? - hvad har vi udviklet os til? - hvad er "det naturlige"

Jeg er klar over, at det ikke er særligt videnskabeligt- eller faktuelt at tænke sådan - men omvendt har videnskaben jo netop ikke fundet en løsning. Derfor tænker jeg, at det kan betale sig at forholde sig åben og eksperimenterende og finde ud af, hvad der virker på en selv.

Personligt er jeg fortsat udbrudsfri.

Held og lykke

Miss

Re: Solarie?????

Indlæg af Miss »

Tak for dit indslag 19561. Det vil jeg ihvertfald prøve, hvis jeg skulle få udbrud igen. (Hvilket jeg ikke håber)
Jeg vil spørge herinde, imens jeg er her, om der er nogle der har råd til crem eller andet man kan bruge/gøre, når det klør som en i helvede, efter herpes udbrud.. Jeg har ved siden af skambamsen, en rift lignede der irriterer og resten af skeden og omegnen klør HELT VILDT!!!!

Er det fordi jeg skal bruge Canesten, eller?
Forslag? :(

Englebryst
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. jul 2011, 00:26

Re: Solarie?????

Indlæg af Englebryst »

Jeg havde også meget kløe efter og jeg ringede til min læge der sagde at det var meget normalt og gav mig to kapsler mod svamp... En 1 dag og en på 3 dag... Har taget den første idag og det stoppede med at klø efter ca 2 timer:)

Besvar