Råd til dem med Hepes genitalis!!!!! :-)

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Miss

Råd til dem med Hepes genitalis!!!!! :-)

Indlæg af Miss »

Hej derude.
Jer der har Hepes genitalis. Jeg sidder her, få dage efter jeg fik afvide jeg har herpes, - det ser allerede meget pænere ud. Så jeg vil gerne give min erfaring videre, til jer fortvivlede kvinder! :-)

For det første, hvis det er muligt, så skal i have tabletter imod herpes genitalis, som i kan få på recept hos lægen.
Brug Zovir creme - men KUN på selve sårene. Ikke andre steder.
Så skal i bruge Canesten, som er til svamp, - inde bag skamlæberne.
Så er der Ac3 - men kun hvis i har svien og andet ved/omkring endetarmen, det køler og hjælper på svien der.

Og så nogle andre tip, som jeg har gjort.

Sørg for ikke at gå eller røre jer for meget, da det kan irriterer udbruddet mere og mindske helingsprocessen. Tag nogle dage på sofaen/i sengen, find noget guf, nogle gode film osv - men uden underbukser eller noget andet, bare et tæppe henover underlivet (sørg for ikke at svede for meget der)- find en behagelig måde at ligge på, eller sidde på, så det ikke irriterer dernede.
Eventuelt også når i sover, sørg for at have en stor pølle (en pude) - hav imellem benene, så skamlæberne ikke gnider sig op af hinanden imens du ligger og sover. Og for den sags skyld heller ikke sveder dernede. (Det hjalp hurtigt på mig, - hævelsen og irritationen)

Og hvis udbruddet ikke gør for ondt, sørg for at rense det udsatte område for sårskorper, hvis du/i med lethed kan ''skrappe'' skallerne,skorperne væk, så er der fremskridt. Derefter du har vasket dig blidt dernede, så smør igen de cremer på, som skrevet ovenover - og lig dig så og slap af imens. Det kan godt svie og irritere, når du har smurt, men som skrevet før - lig dig ned i en god stilling, tænd tvet eller andet imens det tørrer ind.

Det var lige hvad jeg havde af gode råd, som jeg selv har fuldt nu, efter dette helvede og tro mig, det har hjulpet !!!! ;) Om et par dage, så kan jeg gå ud igen og gå en laaaaaaaaaaang tur....

Held og lykke med det hele, skriv hvis i har nogle imput eller andet :-)
Jeg håber dette kan hjælpe jer fortvivlede kvinder mod dette ondskabsfulde herpes.

nins

Re: Råd til dem med Hepes genitalis!!!!! :-)

Indlæg af nins »

<Takker mange gange for dine råd - det er svært at finde noget om det. Jeg havde selv det indtryk at immunforsvaret skal være stærkt, hvorfor jeg dyrkede en masse sport og jeg forstod ikke hvorfor udbruddene blev ved med at komme. NU vil jeg smække benene op og slappe af! Mange tak!

maria71
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2012, 14:09

Re: Råd til dem med Hepes genitalis!!!!! :-)

Indlæg af maria71 »

Jeg har ofte oplevet at motion kan udløse udbruddene. Gør det i det meget små, så længe dit immunforsvar er svækket, hvilket det er før, under og efter herpesudbrud. Giv dig selv tid til at genvinde helbredet. :-)

Besvar