Er det virkelig herpes?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Nykommen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. apr 2011, 07:24

Er det virkelig herpes?

Indlæg af Nykommen »

Hej .. Hvor er det rart, at der er et sted, hvor folk kan tale åbent om herpes.

Jeg har lige været til lægen igår, og jeg må ærlig talt indrømme, jeg fik noget af et gevaldigt chok, da hun informerede mig om, at jeg havde herpes. Jeg føler mig fuldstændig fortabt, for jeg føler ikke, jeg kan få nok oplysninger om det. Dertil står der, at det er en seksuelt overført sygdom, men jeg ved bare ikke, hvordan det har kunnet lade sig gøre. Jeg har haft fast kæreste uden herpes i næsten 5 år og har nu været sammen med en fyr gennem 2 måneder uden herpes også. Også uden forkølelsessår - hvordan kan jeg så have det og hvorfor går det pludselig i udbrud nu? Ikke nok med det, er jeg stadig i tvivl om, at det er herpes.. Trods lægens ord. Så jeg har insisteret på en blodprøve..

Det startede med, at jeg havde svamp for første gang i underlivet på en ferie, hvilket gjorde jeg jo ikke kunne ringe til lægen. Så jeg købte noget svampemiddel på apoteket, alle symptomerne pegede på svamp - kløe og hytteost lign udflåd (ja, jeg ved det lyder klamt). That's it, der var intet andet. Samtidig med det, døjede jeg med forstoppelse, da jeg havde spist meget usundt..
Først lindrede det svampe creme jeg smurte på, men efterhånden følte jeg det ætse, og da jeg kiggede havde jeg fire små åbne sår på skamlæberne. Der har på intet tidspunkt været blærer eller noget guligt væskende i sårene eller noget som helst. 4 små åbne kødsår. Jeg blev ved med at bruge cremen og de piller, som der stod, og det gjorde ondt, men da jeg stoppede begyndte de at hele. Jeg var endda til vagtlægen (påske), som hurtigt kiggede på det og sagde, at det bare var overfladiske sår. Intet om at det kunne være herpes. Slet ikke.
Nå ja, så til forstoppelsen. Jeg var også til vagtlægen med det (påske igen), da det gjorde ondt, når man skulle på toilettet - fordi min afføring var hård og havde lavet en rift i anus. Han gav mig bare afføringsmiddel trods mine indvendinger om, at det gjorde rigtig ondt (men der var intet at se i anus). Fint nok, jeg brugte både afføringsmiddel og en eller anden, som jeg vil kalde det; numse glidecreme, så det hele kunne køre lidt bedre. Og først efter jeg brugte det, fik jeg nogle lyserøde pletter - ikke noget, der gjorde ondt, men bare kløede lidt. Og der har aldrig været blærer på eller der har aldrig været noget væskende (Jeg har aldrig i hele mit liv tjekket mig selv ud i spejlet så meget før). Men det var de her lyserøde pletter, min læge konstaterede herpes ud fra.. Som på ingen måde ligner noget som helst af det, der er på de billeder, man finder på google. Overhovedet - selvom de ser lidt voldsomme ud. Og ja, sårene har sviet, men udover det, har der ikke været noget, såsom besvær med at tisse. Når jeg hører Jer andre skrive om Jeres første gangsudbrud, lyder det som et helvede. Mit var smertefuldt, men ikke et helvede. Plus - det er kommet og forsvundet på en uge - er det ikke ret hurtigt?!

Efter denne lange kedelige novelle - undskyld for det - er mit spørgsmål så: Prøver jeg bare inderst inde på at benægte, at jeg har fået herpes, eller lyder det som en stor .. komsammen af kedelig tilfældigheder?

Og hvad så, hvis det er herpes? Er mit sexliv så slut? .. Jeg er så ked af det, og havde bare brug for at komme ud med det. Men det ville være dejligt, hvis bare én havde lyst til at kommentere på det, tak.

Mvh

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Er det virkelig herpes?

Indlæg af Kristian »

Hej Nykommen.

Nej dit sexliv er ikke slut !
Jeg har haft HSV2 siden jeg var 16 år. Fik det af en af de første piger jeg var i seng med.
Jeg er nu 44. Jeg har haft 3 lange forholde over 18 år. (og en del korte)
Alle mine kærester har taget p-piller og vi har dyrket ubeskyttet sex. Og ingen af dem er blevet smittet.
Jeg har altid været streng omkring det, og aldrig dyrket sex eller kælet med dem, hvis jeg havde mistanke om et udbrud.

Det er jo naturligvis svært at skulle fortælle en ny kæreste at man har HSV, for man er jo bange for at de så ikke vil have et forhold til én.
Men sådan er det bare ikke. Det har det ikke været for mig. Og fra flere andre her inde, beskriver også at deres nye kærester måske synes det er uheldigt, men at det jo ikke er en forhindring hvis de synes om dig - er forelskede i dig.

Besvar