Førstegangs udbrud! HJÆLP

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Theresa90
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. feb 2011, 23:41

Førstegangs udbrud! HJÆLP

Indlæg af Theresa90 »

Hej :)
Jeg har igennem en uge haft de typiske symptomer på herpes og idag gik jeg til lægen og kom på tablet-kuren. Nu har jeg siddet og læst lidt herinde, nogle anbefaler Selen eller Olivir, skulle hjælpe hurtigt? nogen der har erfaringen med dette..

Mit andet spørgsmål går ud på, hvordan klare i at komme med afføring? jeg har så store smerter at jeg simpelthen ikke kan komme af med noget, selvom jeg kan mærke at det er på vej. (Ja undskyld,jeg er direkte)

Bjørka

Re: Førstegangs udbrud! HJÆLP

Indlæg af Bjørka »

Det er vigtigt, at du kommer af med afføringen, selvom det gør ondt, for det er meget usundt at beholde den i kroppen.

Måske kan du lette afgangen gennem en form for skylning? Prøv at ringe til apotek eller læge og spørge. Men jeg ved ikke, om det reelt er en god idé, man skal jo passe på ikke at smitte med virus længere ind i tarmen!

En anden mulighed er at prøve at smøre ved endetarmen med noget japansk pebermynteolie opblandet med olivenolie. Pebermynteolien skulle modvirke herpes, og olivenolien kan smøre, så afføringen lettere kan passere. Men endnu engang - du skal nok ikke "smøre indad", dvs stikke fingeren ind i tarmen, da der vel så er fare for at smitte med herpes længere ind i tarmen.

Derudover kan H-balm daily måske virke dulmende på området, og vil i hvert fald være velegnet til at smøre dagligt på området som forebyggelse mod gentagne udbrud. Husk blot at lave en allergitest først med en dråbe i indersiden af albuen. H-balm bestilles over nettet.

God bedring.

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Førstegangs udbrud! HJÆLP

Indlæg af Kristian »

Hej Theresa90.
Jeg har også haft lidt besvær med fordøjelsen.

Undgå så meget brød du kan i en periode, og spis æbler. Æbler er guld. Ellers så svedsker.
Men hvis du allerede er forstoppet så pas på du ikke spiser flere end 2 om dagen. Så kan du få gevaldigt mavekneb. Det skal igang langsomt.
Det skal helst være nogle faste/sprøde æbler. Eller har de ikke samme effekt.
Du kan også bruge loppefrøskaller. Du kan købe dem i Matas. Dem blander jeg i Appelsin Juice og drikker.

Besvar