Smittefare ift. folk, der allerede har antistofferne...?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
ar123
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. feb 2011, 17:43

Smittefare ift. folk, der allerede har antistofferne...?

Indlæg af ar123 »

Hej alle,

Jeg har for nylig fået konstateret herpes type 1 på kønsdelene, og er ved at være træt af lægernes tvetydige svar på spørgsmål om det. Så nu prøver jeg i dette forum blandt lidelsesfæller... :-)

Mit spørgsmål går på min risiko for at smitte andre, hvilket jeg som mange andre er ret nervøs for:

1) Hvis man allerede har viruset latent i kroppen (enten som forkølelsessår eller HG - med eller uden udbrud) og dermed antistofferne, som jeg har forstået at omkring 70-80% af befolkningen har, er der så noget med at man ikke så let bliver smittet? Altså, hvis jeg får en kæreste som fx har forkølelsessår, er han så mindre modtagelig for at blive smittet af mig...?

2) Jeg tænker meget på mine udsigter for at få et fremtidigt forhold med et normalt sexliv, uden beskyttelse... Hvad er jeres erfaringer...?

På forhånd tak for svar.

Kh en ny lidelsesfælle

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Smittefare ift. folk, der allerede har antistofferne...?

Indlæg af tjow »

Hej ar123!

Det er vigtigt at holde sig for øje, at man kan smitte FRA mund TIL genitalområdet. Dvs. selvom du evt. har H-1 eller H-2 ved munden (begge kan forekomme både foroven og forneden), betyder det altså ikke, at du har udviklet dette til en kønssygdom - det skal have forbindelse til genitalområdet først.
Så hvis du får en sexpartner, der kun har haft symptomer ved munden, men aldrig på genitalerne, skal du regne med at kunne smitte vedkommende der.

Spørgsmålet, der har rumsteret hos mig engang, da jeg var sammen med en, der, ligesom jeg, har herpes på genitalerne - var, om man, når den ene havde udbrud, ville aktivere virussen hos den anden, eller om det var ligegyldigt, når man nu allerede havde virussen... det har jeg ikke fundet en sammenhæng mellem desværre!

Ift. et ubeskyttet sexliv - det kan godt lade sig gøre ja, jeg har da præsteret det. Men tør ikke garantere for, at den anden part ikke har fået/i forvejen havde virussen. Men har også hørt om andre flereårige "succeshistorier" på den front. Bare vær så sikker, som du kan, på, at der ikke er udbrud, så tror jeg, at der er gode chancer for et "normalt" i betydningen ubeskyttet sexliv.

Besvar