Det vil ikke gå væk!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Nybegynder

Det vil ikke gå væk!

Indlæg af Nybegynder »

Jeg har været så heldig ikke at mærke noget til min herpes overhovedet siden mit første forfærdelige udbrud i Oktober, troede en enkelt at der var noget undervejs og hoppede direkte på pillerne, og efter 2 dage droppede jeg det så igen og mærkede intet til det.

Nu har jeg fået udbrud, og det er slemt, det er en pinsel for mig at have jeans på, hvilket gør det til et problem at være på arbejde da det er en del af vores uniform. Startede på Aciclovir 200 mg, 5 gange dagligt tirsdag og har taget dem siden, men ingen forskel gør det... Under mit første udbrud kunne jeg mærke en forskel efter 4 dage på pillerne, men nu har jeg været 5 dage på dem, og kan stadig ikke fornemme nogen bedring.
Har været nødt til at få flere piller fra lægen, som mente at det bare var rent hysteri indtil hun så at jeg stadig havde blærer "down stairs".

Hvor lang tid går der normalt før pillerne virker for jer?

Har her i mine sidste dages desperation suppleret med Zovir creme i håb om at det ville gå over... Står og skal afsted på weekend med min nye kæreste og vil helst ikke være hæmmet af herpes når vi er på miniferie, så mangler gode råd til hvad man kan gøre ud over medicin og creme for at slå virussen tilbage.

Hilsen den ulykkelige 21 årige nybegynder.

Lusen

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af Lusen »

Ja jeg er dig svar skyldig. Jeg er i gang med min første kur, nogensinde. Hvornår er man herpesfri ? Er det når det hele er væk, eller er det når kuren efter de 5 dage er slut, for der er jo stadig hævelser og smerter ?

Men måske du sku fortælle din date dine omstændigheder?!

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af tjow »

Hej Nybegynder!

Til tider kan man komme ud for at få udbrud af så aggressiv karakter, at piller ingen effekt lader til at have - der må altså blive aktiveret en helt masse virus. Jeg har oplevet det 2 gange i min 6-årige karriere - hvor det føltes som om, jeg var kronisk herpesramt og pillerne ingen effekt havde. Senere har jeg, som du også beskriver, oplevet lange udbrudsfrie perioder, men i al almindelighed har jeg erfaring for, at pillerne har rimelig god effekt - især hvis kuren påbegyndes tidligt i forløbet. Men giv ikke op, og bliv blot ved med at tage pillerne, skift evt. til forebyggende behandling...
Derudover er jeg klart enig med Lusen: du skal informere din kæreste om det, hvis det ikke allerede er foregået. Det er ikke pænt andet.

Hej Lusen!

Det er meget simpelt: Når der ingen symptomer er, er du udbrudsfri. Som ovenfor beskrevet, kan man være i perioder, hvor pillerne ikke engang virker, og så er det selvsagt ikke godt at kalkulere med pillekuren. Nogle kommer desuden på forebyggende behandling, fordi de gentagne gange får udbrud efter udbrud, selvom de behandler hvert udbrud med 5x5 pillerne og nogle gange forlænger, fordi 5 dages kur ikke var nok!
Så du er først udbrudsfri, når der ingen symptomer viser sig - dvs. du kan ikke længere mærke eller se noget.

Nybegynder

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af Nybegynder »

Tjow

Det føltes bare ikke som om det var så slemt, havde kun en blære, så troede at det bare ville gå i sig selv i en fart... Men ak nej... det tog 14 dage på piller og creme... Virkeligt træls.
Og selvfølgelig ved min kære kæreste om problemet, fortalte jeg allerede før vi blev et par, syntes ikke at han pludselig skulle føle sig fanget i noget han ikke ville.

Men nu EN EVIGHED efter er alle symptomer væk, har godt nok været en krig at komme igennem.
Min læge vil ikke give mig forebyggende når jeg ikke er hyppigere ramt, og jeg er lidt enig med hende... Er studerende, så alle unødige udgifter er uvelkomne...

Lusen...
Mit første udbrud var et helved! Var utroligt hårdt ramt, og fik først konstateret herpes da der var kommet en hel håndfuld blister dernede, fik en 10 dages Aciclovir kur og kastede mig ud i den, efter 5 dage på piller havde jeg ikke længere ondt noget sted, hvilket før det havde været det værste og efter 8 dage var alt ved det normale... eller næsten... for selv efter mit udbrud stoppede havde jeg frygtelige problemer med at urinere... det kom så igen efter yderligere en uges tid...
Denne gang har det bare ikke reageret dernede før blisterne sprang af sig selv og stille og roligt begyndte at hele, trods piller og creme...

Nybegynder

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af Nybegynder »

Så er den gal igen, udbrud i 5 dage, er på min anden 5 dages kur aciclovir og kompensere med zovir creme, Tea-tree oil, bidro (http://www.matas.dk/sundhed+velvaere/ko ... ductid=719), og en lang række vitaminer... har holdt mig fra hvidt brød og chokolade! samt fede frugter og grøntsager... Og mit behov for chokolade gør mig snart desperat :D

Og lige fedt har det hjulpet... jeg har brug for en vidunderkur og det skal bare være snart!

Så hvis der er nogen der kender en ren vidunder kur så sig endelig til! Begynder på Pebermynteolie i morgen i desperation over at intet virker...

ar123
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. feb 2011, 17:43

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af ar123 »

Hej Nybegynder,

Suk, jeg kender det så godt.
Jeg har selv lige bestilt et produkt online, jeg har hørt om. Det er en blanding af 14 olier med antiviral effekt, som skulle være godt imod det. Du kan læse om det her: [Link fjernet af redaktionen]
Jeg kan jo endnu ikke udtale mig om effekten, men syntes bare lige jeg ville dele den, så kan du og andre jo selv læse om det og vurdere, om det evt. var værd at prøve... :-)

Mvh ar123

Nybegynder

Re: Det vil ikke gå væk!

Indlæg af Nybegynder »

5 dage var vidst ikke lige det jeg forsøgte at sige, 8 dage, 10 dage nu, lige blevet færdig med den anden 5 dages aciclovir kur og stadig ingen tegn på bedring som følge af de forbandede piller. Har formået at tømme et helt glas Tea Tree oil og jeg som ellers ikke kan fordrage piller føler at de udgør største delen af min daglige kost.

Vinker nu farvel til medikamenterne og går tilbage til en helt normal livsstil.

Ar123 - tak, vil kigge på det, men i denne omgang gider jeg simpelthen ikke prøve mere. Har givet op for nu.

Besvar