Te

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst

Te

Indlæg af Gæst »

Fandt lige det her på nettet ved ik om det er noget der kan bruges til noget ??? fandt det på den her side http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/herpesvirus.asp
fandt os det samme på den her side http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... vedesild-2
ku være det var noget man skulle prøve blande for at se virkeningen

Læserbrev:
Jeg læser ofte i bladene, at folk søger råd mod helvedesild, men lægen kan som regel ikke hjælpe. Da jeg er klar over, at du ikke tager afstand fra det alternative, med tilhørende gode råd, vil jeg gerne bidrage med et, der kan helbrede helvedesild. Det hedder: Te nr. 5 fra Ringkøbing Apotek.
Jeg læste rådet i et blad for mange år siden, og kort tid efter ringede min svigerinde, der havde fået helvedesild i ansigtet. Lægen kunne ikke hjælpe, han fortalte hende, at hvis det bredte sig til øjet, ville det gå ud over hendes syn. Jeg fortalte hende om te nr. 5, og hun gik straks i gang med den. Efter 10-12 dage var hun rask og har ikke haft det siden. Nogle år senere hørte jeg om en dame, der også havde fået helvedesild i ansigtet. Jeg ringede til hende og fortalte min svigerindes historie, og hendes mand hentede straks teen. Hun blev også rask.
Så gik der 20 år, og det blev min tur. Jeg fik smerter i venstre side af underlivet og gik til lægen, der sendte mig til sygehuset, hvor jeg blev undersøgt af af ung læge, men kun forpå. Imidlertid kløede jeg mig på ryggen og fik våde fingre. Da lægen så det, sagde han, at det var helvedesild, og "det indlagde de ikke folk for", og "når der var udbrud, kunne de ikke gøre noget". Da vi kom hjem ringede vi til Ringkøbing Apotek, der straks sendte mig en portion te. Jeg drak to kopper om dagen og var rask efter en måned. En af mine bekendte havde sygdommen på samme tid. Hun fik mit råd, men fulgte det ikke. Det varede et halvt år, før hun blev rask.
Te nr. 5 fra Ringkøbing bliver blandet på Skanderborg Apotek, men man kan også købe urterne og selv blande dem (det bliver til en stor portion). Der bruges til teen:
20 gram perikum
20 gram lavendelblomst
20 gram brændenælde
20 gram humle
20 gram vejbred
20 gram kamilleblomst
20 gram pebermynteblad
20 gram salvie

Gæst

Re: Te

Indlæg af Gæst »

Jeg har prøvet teen, købte alle slags og blandede det, da de ikke havde blandingen i naturbutikken jeg besøgte (lidt af en udskrivning). Nå må desværre meddele, at det ikke virkede for mig, men måske andre kan have held med det.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Te

Indlæg af 1956 »

Det virker ellers til, at det er en god blanding urter.
Helvedesild og Herpes har rigtig meget til fælles - blot to varianter af virus.

De gode vitaminpiller f.eks. Longo Vital indeholder nogle af urterne. Jeg sværger også meget til Solarays produkter f.eks. Spektro multivitamin med urter.
Der findes helt sikkert også andre gode. (jeg har altid tre glas vitaminpiller og så skifter jeg hver dag mellem den ene, den anden og den tredje)

Der er i min forståelse ingen tvivl om at diverse urter har en betydning for de biologiske processer i vores kroppe. De leverer nogle stoffer - hvoraf nogle kendes og andre endnu er uopdagede. Karakteristisk er at vores "normale" kost er blevet så raffineret at vi ikke længere får disse stoffer. En ko græsser idag på en mark, der er renset for det, vi kalder ukrudt=urter - grise fodres kun med meget ensidigt foder - tomater dyrkes i drivhuse på vandkulturer hvor kun de helt vigtige næringsstoffer tilføres.

Hvis altså koen græssede på en mark hvor urterne fra pgl. te-blanding groede, ville den også æde de fleste af pgl. planter - og stofferne ville komme over i mælken, hvis grisen var et vildsvin og hvis tomaten groede vildt............... Med disse "billeder" vil jeg blot afmystificere betydningen af gode urteteer.

Hvorfor virker teen så ikke på alle, der har Helvedesild?
Jeg tror vores biokemi er lige så forskellig som vores udseende og vores fingeraftryk. Et udgangspunkt kan være at kigge på laveste fællesnævner. F.eks. er rigtig mange i stort underskud med D-vitaminer - og så nytter det måske ikke så meget med sådan en teblanding? der skal altså sættes meget mere bredspektret ind - tænkes i helheder.

At få en optimal krop - er heller ikke en forandring der "pludselig" kan skabes, den tager tid - måneder - måske op til et år.

Derfor: Bliv ved, hold fast, få øje på nye muligheder og kombiner med søvn, posititvitet og lidt motion.
Senest rettet af Kristian 4. feb 2011, 15:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Fjernet links til commercielle sider

Besvar