q10 Ubikinon er værd at holde øje med

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

q10 Ubikinon er værd at holde øje med

Indlæg af 1956 »

Jeg har ikke haft udbrud siden august - og jeg har en rimelig sikker fornemmelse af, at jeg er kommet herpesvirus til livs.

Mine konklusioner er, at det er den genrelle sundhedstilstand vi skal have fat i, således at vores immunforsvar hele tiden er optimal.
På den måde de fleste af os lever - og med de muligheder vi har for hver dag at indtage en optimal kost, der indeholder ALLE de nødvendige fødeemner - så kommer vi let i en mangeltilstand.

Immunforsvaret er en yderst følsom mekanisme - der fungerer efter laveste fællesnævner princippet - dvs en eller anden mangel hæmmer dets virke.

med dette indlæg ønsker jeg bare at pege på den seneste forskning omkring q10 - et såkaldt co-enzym der også har stor betydning for immunforsvaret. Normalt skulle vi kunne få tilstrækkeligt gennem kosten - men men men.

Måske er det netop det stof der skal til, for at booste dit immumforsvar - så det kan æde alle dine herpesvira. Man kan jo så vælge at tage en periode med det som kosttilskud, for at fylde depoterne op.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: q10 Ubikinon er værd at holde øje med

Indlæg af tjow »

TAK generelt for at dele alle dine fantastisk opmuntrende, men også virkelig fornuftige beskeder! Jeg tilslutter mig 100 % din fokus på immunforsvaret som værende afgørende. Jeg vil blot tilføje SØVN og fravær af negative følelser og - ideelt set - glæde som en vigtig faktor for immunforsvaret.
Personligt er jeg blevet herpesfri, efter jeg er begyndt at sove nok, spise vitaminpiller (livol multi total) og næringsrigt (hovedreglen var for mig at fjerne rene kulhydrater og begynde at spise uforarbejdede råvarer) og være glad, modig og fjerne stressfaktorer.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: q10 Ubikinon er værd at holde øje med

Indlæg af 1956 »

Jeg er helt enig med Tjow - og jeg må forundres over, at jeg hver gang glemmer at skrive: "Jeg vil blot tilføje SØVN og fravær af negative følelser og - ideelt set - glæde som en vigtig faktor for immunforsvaret" hertil tilpas med motion.
Jeg er helt med på, at omkring immumforsvaret hænger krop og psyke sammen - positive følelser påvirker immumsystemet i positiv retning negative følelser modsat. Biologisk set havde det modsatte måske været mere hensigtsmæssigt?
God søvn skal der selvfølgelig til, for at kroppen kan regenere og tilpas motion for at kroppens celler iltes og tilføres/fraføres næringsstoffer og affaldsstoffer fjernes.

Besvar