Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Pigen23
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. dec 2010, 18:06

Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af Pigen23 »

Hej alle sammen. . Jeg er en pige på 23 der har haft herpes for neden i godt og vel 2 år nu.
Min daværende kæreste havde det, og selvom vi passede på, så fik jeg det.
Det er til og leve med, men syns det er meget slemt i perioder.
Jeg syns af og til jeg får mange sår, nogle runde og andre ligner nærmest små lange blærerer , der så brister, så det blir små rifter der svier helt vildt, samtidig med det, så hæver mine skamlæber helt op og blir meget røde. . Ved ikk om der er normalt at det er så slemt, , Vil derfor meget gerne høre om der er andre piger der har det sådan ??? Kram fra den bekymrede

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af tjow »

Det er desværre helt normalt for nogle uheldige mennesker - jeg var en af dem - derfor vil jeg også anbefale alle, der har det som du og jeg at få en forebyggende behandling med enten 2 gange Aciclodan/Zovir (det er det samme) piller dagligt i et halvt års tid. Af en eller anden grund slår det virussen ned på en sådan måde, at udbrud forekommer med sjældnere hyppighed og mindre slemme. F.eks. er mine herpesudbrud ikke nået til det stadie, hvor det brister og bliver til sår, siden jeg var på min første forebyggende behandling for 4-5 års tid siden, så det er virkelig det værd at fastholde en sådan forebyggende kur. God fornøjelse - og HUSK at tage dem ;)

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af tjow »

Jeg bør nok tilføje: det kan da godt være, at vi er "uheldige" i STARTEN, hvorefter kroppen så naturligt får bugt med virussen, så det i ligeså høj grad egentlig er kroppen som den forebyggende kur, der gør arbejdet, men jeg tvivler - det er virkelig markant, hvad de forebyggende pillekure har gjort for mig. Virkelig anbefalelsesværdigt.

Gæst

Re: Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af Gæst »

Det så ik alle læger der vil udskrive en forbygende kur som f.eks min læge
men så må man jo tænke selv lidt for min læge udskriver gerne 800 mg aciclovir så riget og fik dem udskrevet delte dem i 2 så jeg får 400 mg om dagen og så er der til 70 dage :D
det skal så lige siges jeg får udbrud ca. vær 14 dag. har ik haft udbrud i lidt over et månede såden jeg satte mig selv i behandling :)

nynne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. jan 2011, 09:49

Re: Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af nynne »

Til Pigen23
Ja, jeg synes desværre, at det lyder meget almindeligt.
Nu har jeg haft herpes på den ene balle i 30 år, og kun på kønsorganerne i 1 uge :( - men det du beskriver med rødme og siden blærer, der sprænger og efterlader rifter, der så bliver til sår, lyder som samtlige herpes-udbrud, jeg har haft på ballen.

Den gode nyhed er:
Sandsynligvis vil du som årene går få udbrud sjældnere og sjældnere.
Du vil også blive bedre til at mærke udbruddene, før de bliver slemme - og det har stor betydning ift. behandling! Dybest set synes jeg, at man altid skal gå rundt med aciclovir-piller på sig, for tid betyder virkelig noget. Hvis jeg får startet en pillebehandling op meget hurtigt, varer udbruddet meget kortere tid og bliver meget mindre.
Creme virker ikke på mig - jeg ved ikke, om det er videnskabligt korrekt, men jeg talte på et tidspunkt med en læge, som fortalte, at videnskablige undersøgelser viste, at creme faktisk nærmest ikke havde nogen effekt, hvorimod piller er effektive.

Endelig:
Jeg fik en forebyggende aciclovir-behandling i et halvt år, da jeg var gravid.
Og de næste 3 år havde jeg ingen udbrud!!!
- Nu hvor jeg har fået herpes på kønsorganerne, er jeg ikke i tvivl om, at jeg vil i langtidsbehandling....for jo, det gør mere ondt der end på ballen. Jeg vil anbefale dig at få din læge til at give dig en langtidsbehandling - og hvis din læge ikke vil det, så skift til en anden læge eller få en henvisning til en gynækolog.

mange hilsner
Nynne

Pigen23
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. dec 2010, 18:06

Re: Er det normalt at der er så slemt ???? Hjælp!

Indlæg af Pigen23 »

1000 tak for alle jeres svar, det har virkelig hjulpet mig meget.
Følte mig virkelig helt alene om det her ,rart og høre jeres historier , er nu kommet i behandling med nogen stærkere piller, som
jeg ska ta i et halvt år. Så nu kan det da kun gå fremad .
Mange knus fra mig :)

Besvar