Immunitet? Kan det være sandt?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Forvirret

Immunitet? Kan det være sandt?

Indlæg af Forvirret »

Jeg fik for nyeligt konstateret Herpes2, hvilket var lidt af et chok da jeg aldrig har haft en sygdom der var værre end halsbetændelse...
Jeg snakkede med mine forældre om det, og det viste sig at min far også var smittet... Og at min mor havde få udbrud kort efter hun og min far fandt sammen for 33 år siden... Hendes læge bekræftede at det var Herpes, men dengang kunne man åbenbart ikke lave samme undersøgelser som nu. Efter mine forældre brød for nogle år siden blev hun så igen testet, og denne gang negativt?
Kan det lade sig gøre? Min far har stadig den dag i dag ubrud fra tid til anden, men min mor har ikke set noget til dem siden hun var 20? Kan hun virkeligt have haft et normalt sexliv med min far uden at blive smittet? Eller er det muligt at overvinde sygdommen og blive immun?

Hun har ikke smittet sine kærester siden hendes og min fars brud, mens min bonus mor med det samme blev smittet af min far (hun var heldigvis klar over risikoen).

Jeg havde et udbrud for 2 måneders tid siden, virkeligt slemt, og med alle tænklige symptomer. Jeg var sygemeldt i 2 uge og det var stortset umuligt for mig at bevæge mig. Siden da har jeg intet mærket.. Lægen gav mig en 10 dages pillekur, men efter de første 7 dage stoppede jeg og har intet mærket siden.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Immunitet? Kan det være sandt?

Indlæg af Arenze86 »

Din mor har stadig og vil altid have herpes virus i kroppen (i hvert fald indtil man evt. finder en kur der kan drive virus helt ud af kroppen). Hvis prøven siger negativ nu er der enten 2 muligheder, som jeg ser det (jeg kan dog tage fejl):
1) Prøven viser forkert
2) En fejldiagnose da hun var ung
Kunne man tænke sig at hvis man kun oplever ét udbrud, og aldrig ser det igen, at antistof mængden er forholdvis lav, fordi man formår at holde virus nede med kun denne lille koncentration i blodet, og at prøve derfor viser negativ?

Hvis din mor har herpes virus i kroppen; Vira kan ligge i dvale og "sove" i meget lang tid, og det er det din mor oplever. Hun har fået bygget et immunforsvar op mod virus'en, som formår at holde den "sovende".

Det er af min opfattelselse at man smitter væsentlig færre, hvis herpes virus har ligget i dvale meget længe, MEN det kan lade sig gøre! Jeg er selv blevet smittet af en der aldrig selv have oplevet et udbrud (i hvert fald ikke et han har kunne mærke).

Håber det gav mening.

Forvirret

Re: Immunitet? Kan det være sandt?

Indlæg af Forvirret »

Giver masser af mening, men håber nu stadig på at mit forløb bliver lige så nemt :)

Synes bare den her sygdom virker så ulogisk og at information og forskning på området er manglende mht. meget:)

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Immunitet? Kan det være sandt?

Indlæg af 1956 »

"Synes bare den her sygdom virker så ulogisk og at information og forskning på området er manglende mht. meget:) "

Ja, man kan godt undre sig over, at der tilsyneladende ikke forskes mere i en sygdom som verden over rammer så mange. Jeg tror det hovedsaglig er medicianlindustrien der står for forskningen, fordi der selvfølgelig er mange penge i at udvikle piller mod herpes.

Måske er det et blindspor? måske skulle man hellere anlægge nogle andre betragtninger - måske udelukkes disse fordi sådanne løsninger ikke sikrer profit?

Man kan undre sig over at et land som Danmark ikke i højere grad forstår at udnytte et potentiale i en bredere sundhedsforebyggende indsats, der inddrager mere af det, der kaldes alternativt. Jeg tror simpelthen at vores opbygning af sundhedssystemet er en stor barriere for at komme videre.

Besvar