MIT LIV ER SLUT!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
KNUST

MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af KNUST »

Jeg er en fyr på 21 der er fuldstændig knust over, at jeg idag fik meddelt jeg har fået herpes.
Har været så bange for at gå til lægen, og gik også derfra meget meget ked af det.
Jeg kan intet positivt se omkring fremtiden.. Kærester, familie osv.
Hvad fanden skal man sige ? Er man ulækker ? synes det er så hårdt.
Nu skal jeg være hæmmet hele mit liv, gå og bekymre mig over chancen for at smitte andre.
Pga et latterligt engangsknald, som selvfølgelig er min egen skyld. Men man tænker ikke så meget i en kæmpe brandert.
Og tanken om at man en dag skal sidde og fortælle evt en sød pige, at man har det her fordi man ikke tænkte sig om, kan jeg ikke leve med.

Føler mit liv er gået i stå.. Jeg kan godt se mange skriver, at det ikke er det værste der kunne ske. Og i lever i velfungerende liv og forhold.
Men at man hver gang man har sex skal bekymre sig og have tanker omkring det hele tiden, kan heller ikke være sjovt.
Jeg tør f.eks heller ikke at fortælle familie og venner det, hvad vil de ikke tænke ?
Er simpelthen i tvivl om jeg kan leve med det her.
Er der evt et sted folk mødes og taler om det her.. Face to face ?

Nogen der kan kommentere lidt på det her ?
Komme med deres historier. Og give et lille syn på deres liv.

Tak herfra :)

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af tjow »

Hej Knuste!

Øh... altså, livet sætter sine spor, og selvfølgelig kan vi ikke komme igennem uden ar. Vær taknemmelig for livet, herpes er i hvert fald en biting ifht det store billede :lol:
Du skal se herpes som den forkølelsesvirus, den jo er. Skide irriterende, men du skal nok lære at leve med den. Ellers må du jo i tabletbehandling, evt. forebyggende.

Jeg kender ikke til noget face-to-face forum for herpesfolk, og det er måske også at gøre lige rigeligt ud af sygdommen at oprette støttegrupper, selvom jeg godt ved, at mange menneskers verden bryder lidt sammen, hver gang de har et udbrud, og mange er generet af det.
Du skal altså ikke opfatte sig selv som den eneste bærer af en særlig sexsygdom i hele verden... godt nok er den kronisk og skide irriterende, men halvdelen af generne ved at have herpes, er ens psykiske nedture - bebrejdelse, fortrydelse, tabuisering osv. Mennesker søger jo at passe ind i fællesskabet, og ved at skille sig ud står man i en udsat position - ergo en masse stress. Sandheden er bare, at du som "herpesoffer" i grunden er ganske almindelig og derfor stadig passer fint ind i det sociale fællesskab. Nærmest alle, 80 %, har herpes-1, som er nært beslægtet med herpes-2, som man sagtens selv kan smitte sig til via 1'eren. Alle har så og sige en potentiel herpes-2'er i sig ;)

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af 1956 »

Hej Knust

Tror jeg ville have tænkt på samme måde som dig, hvis jeg var blevet smittet som ung ubekymret fyr først i 20'erne. Livet er ikke altid retfærdigt - synes man burde have krav på/ret til nogle ubekymrede ungdomsår ;)
Det er sikkert ikke nogen hjælp at fortælle, at meget kunne være værre - HIV f.eks.

Jeg kan rigtig godt lide Tjows billede på at opfatte det som en forkølelsesvirus - det er et godt mentalt billede at have inde i hovedet, dels er det en naturlig grund til ikke at dyrke sex, idet det ikke er særlig lækkert når man er rigtig forkølet og dels er det også et billede på noget både forbigående og noget der kommer igen.

Jeg har valgt ikke at dele kendskabet til min herpes med venner, bekendte og familie - kun med med konen - altså min sexpartner. Hvis jeg havde en rigtig god og fortrolig ven ville jeg nok vælge at dele det - men ellers ikke. Specielt i din aldersgruppe vil der lynhurtigt opstå myter - snak - fordomme - som vil møde dig igen uventet.

Omend Herpes er så ufattelig udbredt så er kendskabet hertil desværre ikke stort - er min erfaring, men jeg er også rimelig ny i feltet, synes der er så mange myter herom.

Når du læser her i dette glimrende Forum vil du opdage, at du skal være mere end heldig for at have en god huslæge, der kan hjælpe dig ud over en standardløsning med piller - som du kan se på en række af mine indlæg, tror jeg jo, at man selv kan gøre endnu mere i kombination med den ortodokse medicin.

Jeg er selv lige blevet hamrende forkølet og måtte have penicillin fordi det bredte sig til lungebetændelse. Har været rigtig skidt af det og sygemeldt i en uge. Mit immumforsvar må være kørt helt ned - og alligevel har jeg ikke fået et herpesudbrud 7-9-13

Så Knust - op på hesten - indse at livet er for godt og for kort til at lade ødelægge af en lille irriterende herpesvirus - der indimellem banker på døren - slå igen for faen!

Gæst

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Gæst »

Hej Knust.
Jeg deler din frustration, jeg er også 21 og fik det konstateret for 4 mrd siden. Jeg var så knust og syntes livet var uretfærdigt. Tanken om at det er for altid, er bare ikke speciel fed og når man har det ca hver 14 dag er det endnu mere flad.
Dog syntes jeg at man lærer så vidt muligt at leve med det, (så godt som man nu kan). Der er ikke så meget andet man kan stille op. Jeg vil lige sige jeg er taknemlig for denne side eftersom jeg ikke fik noget info af min læge omkring det andet end jeg havde fået herpes type 2. Hvilket jeg syntes er skide dårligt, når man nu har fået konstateret en sygdom man ikke kan komme af med igen og ikke ved hvad det er for en størrelse. Fik du nogle informationer da du fik det konstateret?
Jeg valgte dengang at dele det med mine søskende og forældre eftersom jeg lå syg i næsten 14 dage ved første udbryd. Og det er helt sikkert godt at få lidt støtte fra dem, når man har et udbryg og er lidt nedtrygt. Jeg valgte også at dele det med nogle få nære veninder, man er jo heller ikke interesseret i at alle ved det, nu når det ikke er en særlig fed ting man har erobret sig. Jeg vil derfor råde dig til at forælle din famile det, måske nogle få venner, da det altid er rart man kan snakke med nogle om det og jeg er helt sikker på din familie ikke dømmer dig, det er jo tros alt din familie ;)

CryBaby

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af CryBaby »

Forstår virkeligt godt din situation, jeg er selv 20 og fik for nyligt konstateret Herpes 2...
Jeg var knust, virkeligt knust da jeg først fik mistanken...
Valgte dog at fortælle det til min far da jeg havde brug for et lift til klinikken hvor jeg skulle undersøges...
Hvad min familie dog ville tænke om mig var et af de største problemer jeg så, men utroligt nok, så mødte jeg ingen fordomme, eller underlige blikke.
Det viste sig derimod at min far selv har herpes, og at det samme gælder for min ene bror...
Det er virkeligt en lettelse at være i stand til at dele det med nogen, jeg fortalte det senere til min mor, som nok har været min største støtte og som har hjulpet mig enormt ved at søge information og råd på nettet.

Jeg har ikke brug for at alle skal vide det, og holder det også ret meget for mig selv... Men at min familie forstår, støtter og hjælper med at søge information, det har virkeligt været godt for mig.

Dit liv er ikke slut, dit liv er kun lige begyndt. :)

Til "Gæst" der skrev 11. November...
Jeg fik en masse information, både før og efter mit prøve svar... Jeg har så siden opdaget hvor meget af det der var noget ligegyldigt vås...
Og det var oven i købet på en venerea klinik!
Så tror bare at lægerne er uvidende om hvad de snakker om :)

Gæst2

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Gæst2 »

Hej

Jeg fik konstateret herpes for nogle år siden. I starten fik jeg udbrud rigtig ofte omkring 2 gange om måneden. jeg fik konstateret det imens jeg var i et forhold med min tidligere kæreste, jeg havde været sammen med en ½ år før ham, engangsknald, og fik først udbrud over et år senere... det var forfærdeligt, og er det stadig. dog har jeg taget mine forbehold. spiser ikke nødder og citrus frugter mere, og spiser vitaminer hver dag. det har reduceret mine udbrud og jeg har faktisk ikke haft et i snart et år.
men som tjow skriver er det værste den psykiske tilstand man kan havne i. jeg har fuldstændig mistet min sex drive. Har ingen lyst overhovedet, for det eneste jeg tænker på under akten er bare jeg ikke smitter min skat. intet kan tænde mig, og sex med min kæreste er ren pligt. det er forfærdeligt, slet ikke sjovt mere. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg har givet op, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og kan ikke tilfredsstille ham mere.
Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på det, jeg deler det heller ikke med nogen, min mor ved det, men vi snakker ikke om det.
Jeg føler at jeg har det fysisk 100% under kontrol, men det piner mig hver eneste dag, det har ødelagt min intime verden, fortrydelsen er så stor, men man kan jo ikke skrue tiden tilbage.

Jeg lever med det som en parasit, og ser frem til den dag hvor der findes en endelig kur...

ftf

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af ftf »

Har det fuldstændig som dig, tænkte mit liv var slut da jeg var 19 fik det konstanteret, at jeg aldrig mere kunne have sex, frygten for at smitte andre var meget stor. Lå bare og grad i min seng i flere dage. Og siden jeg har fået det er min sex lyst faldet, var førhen den pige der elskede sex, men nu er det en pligt, bliver sjældent opstemt... det fylder enormt, har været smittet i 3 år nu. Har heldigvis kun haft 3 udbrud... men forstår godt din frygt for resten af dit liv

Gæst

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Gæst »

Hey ! Jeg er også en mand på 21 og er lige sluppet af med mit første "udbrud" der var relativt (for det gjorde NAS!) hurtigt overstået! Jeg læste jo en del om det da det pludselig gik fra at være en enkelt lille rød plet på den blåpandede bisp, til at være ekstremt smertefulde bylder på lår, arme og overalt på krigeren (hjulbenethed!). Det lader til der ingen kur er? HOLD DA KÆFT man får sig en nedtur! - men så læste jeg lidt, lagde en plan og gik i krig med denne uheldbredelige ****** sygdom my way:

3 karton piller fra lægen
en stor klump hash
3 poser vat
(Sund) Proviant til en uge i køler og fryser
Matas Vitamin Gold piller (alle vitaminer og mineraler i en tablet)
En masse film og x-box spil

Fik en stak piller af min læge, som jeg nok overmedicinerede ret kraftigt uden bivirkninger (dobbelt op +) , røg godt med den fede (fjerner stress, bekymringer omkring sygdommen og smertestiller), stoppede underhylerne med vat og gik i hi i en 3-4 dages tid i min lejlighed med proviant og vitaminer = alle bylderne var væk på 4 dagen, skaldet af og nu er der kun lyserøde prikker der ikke irriterer eller noget , som jeg så siger til folk er allergi.
Fra smertefulde bylder til lyserøde pletter på en uges tid? Det synes jeg var pænt nemt sluppet efter hvad jeg har læst herinde! Og jeg er overbevist om at det har noget med stressniveauet at gøre. De første dage stressede jeg rundt og sygdommen eskalerede på rekordtid, men efter mine dage i hi, er den nu væk og jeg er så utrolig lettet og glad :D !!! (første udbrud er jo værst, så forhåbentlig skal vatten blive i skabet næste gang!)

Om det seksuelle aspekt tænker jeg at, hvad pigerne ikke ved har de ikke ondt af, men jeg HUSKER beskyttelse fremover!!! (man ville selv have ønsket der var en der havde tvunget det gummi på den aften!) ...
Når ja og udover det så kan jeg ikke nikke genkendende til den dalende sex-lyst folk skriver om herinde, jeg fik da tilfredsstillet mig selv mindst én smertefuld gang under udbrud :lol: og er nu glad ved en normalt udseende guttermand igen !

- Så et positivt klap på skulderen herfra, verden går ikke under selvom det kan synes sådan de første dage, og så har man ovenikøbet lært en lektie eller to,, på den hårde måde (som altid) ...

yrsa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. okt 2011, 08:33

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af yrsa »

Hey

Jeg tog det fuldstændigt li som dig da jeg fik det konstateret....men du vil med sikkerhed få det bedre med tiden når du har accepteret at sådan er dine forhold bare nu.
Det tog mig ca. et års tid inden jeg begyndte at slappe af omkring det.
Brug tid på dig selv og prøv selv at få "styr" på sygdommen og når du engang kan overskue det kan du begynde at tænke på kæreste og familie osv.
Der er rigtigt mange mennesker som er smittet med alverdens kønsygsomme, nu er du bare også en af dem. Måske 1/4 har noget herpes, klamydia, HSV osv osv. Du er bare blevet opmærksom på det nu fordi du har fået det. Folk er selv opmærksomme på risikoen og hvis du starter et forhold kan du jo bare bruge kondom, og så kan du jo selv gøre personen opmærksom på risikoen ved ubeskyttet sex.

yrsa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. okt 2011, 08:33

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af yrsa »

Ja, det "tjov" skrev er netop det, jeg også forsøger at sige ---:-)

Besvar