MIT LIV ER SLUT!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Den fortvivlede

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Den fortvivlede »

Hej
Jeg er en pige på 19 der blev smittet for over et år siden.
Selvom jeg godt ved at Herpes ikke er det værste man kunne få, har jeg også oplever mange op og nedture.
Mine udbrud har dog haft til vane at komme når jeg har fået en partner, da stressen over at kunne smitte sætter gang i det.
Hvordan og hvornår fortæller man en ny kæreste man har det.
Fortalte den nye kæreste det, og han gik fra mig efter ordet herpes.
MVH
Den fortvivlede

Hop

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Hop »

Hej Den fortvivlede :)
hvis han smutter efter du har sagt det er han heller ik den rigtige efter min mening.
og til hvornår man skal sige det den er lidt svær det skal vel i bund og grund bare siges inden man har sex så den partner man har har et valg og smutter partneren så for det kan han ik leve med det jamen så han heller ik vær at samle på :)

Gæst

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Gæst »

Der er flere i denne tråd, der skriver, at hvis man bare bruger kondom, så behøver man ikke fortælle, man har herpes. Den går altså ikke. Hvis man har herpes i udbrud, så kan man godt smitte selv på trods af kondom (selvom risikoen selvfølgelig er mindre). Man bør i den grad ikke have sex med herpes i udbrud uden at partneren ved, at man har virus - som jo er ekstremt smittefarlig ved udbrud. Der er ligefrem en, der kæphøjt skriver, at "hvad pigerne ikke ved, har de ikke ondt af", men jo... De kan jo lige netop få meget, meget ondt af det, og det skal de have chancen for at vælge fra.

Jeg ville selv aldrig være sammen med nogen uden at fortælle det, heller ikke selvom jeg ikke havde symptomer, dertil husker jeg alt for godt min egen smerte ved tanken om, hvor let jeg kunne have undgået disse mange års lidelse, hvis jeg bare havde fået et ærligt valg i stedet for en løgn. Det er en ultimativ egoisme at påføre andre mennesker livsvarige sygdomme for sin egen korte tilfredsstillelses skyld.

Noget helt andet er, hvis man er åben og ærlig. Så er der jo stadig masser af mennesker, som gerne vil tage risikoen - også nogle uden kondom. Men de skal selv have valget.

PS Jeg har aldrig fået en negativ reaktion fra nogen på at fortælle dem, hvad jeg fejlede. Kun respekt, og folk har nærmest været mere, og ikke mindre, interesserede bagefter. Så hvorfor være en kujon, når man kan være sig selv?

Gæst2

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Gæst2 »

Du har ret gæst - jeg fik heller ikke selv valget. Jeg blev smittet af en (trods kondom), der ikke fortalte han havde herpes og det har medført mig stor sorg for mig og tanker om at jeg ikke kan få det liv jeg drømmer om. Man bliver nødt til at være ærlig. Havde jeg været forelsket i manden havde jeg valgt ham trods herpes. Gæst har du været plaget af mange udbrud?
Mine første fire måneder har været hård, men jeg håber stadig på muligheden for at det ebber ud efter et år. Jeg synes bare ikke helt jeg hører om det?

Den fortvivlede

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Den fortvivlede »

det selvfølgelig rigtigt at man skal være ærlig, og som i siger er der nok mange andre der vil accepterer det.
Er der nogle af jer herinde der kender til noget medicin man kan prøve for at få det i dvale.
Lige nu køre jeg pille kur 5 piller 5 dage under udbrud, og skal i gang med en akupunktur behandling, samt rød solhat dagligt for at øge imunforsvaret.
Men er der nogle der har kendskab til anden form for behandling som virker mere effektivt ?

Den gamle

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Den gamle »

Åh alle i kære kære unge mennesker. I må ikke blive så kede af det her med herpes. En meget meget stor del af den danske befolkning er allerede smittet og bærer dt virus i kroppen. I kan blive smittet af så mange, der bærer virus uden nogensinde at være klar over det. Det er ikke enden på livet, og da slet slet ikke sexlivet. Skal man dyrke sex under et udbrud, så tager i jeres forholdsregler. Dyrker i sex med nye partnere, så tager i jeres forholdsregler, og er i i et fast forhold, så afstå fra sex eller beskyt jer medens udbruddet står på. Chancen for, at en partner allerede bærer virus i sig er meget stor. Man mener at 80% af den voksne befolkning faktisk bærer det virus i sig. Og det kan så være herpes simplex 1 eller 2. Begge dele smitter, så i kan såmænd få herpes blot ved at kysse end, der har et sår på læben, som altså viser sig at være herpes.
LIVET ER IKKE SLUT. Herpes er så almindeligt, og tro mig... mange mange mange flere bærer det i kroppen, end i tror. Fortvivl ikke. I lever såmænd fint videre med det virus i kroppen. Desuden findes der medicin, man kan tage, hvis man har meget hyppige udbrud. Den medicin gør, at man enten helt slipper for udbrud, eller at udbrudene vil være væsentligt nedsat. Alt afhænger jo af, hvor ofte i har et udbrud. Er det flere gange pr. måned, ville jeg personligt forebygge med medicin. Er det "kun" et par gange om året, så ville jeg ikke gøre noget, andet end medens udbruddet står på.
Lov mig en ting dog: I må IKKE fortvivle og være så kede af det. Som sagt.. mange mange mennesker bærer virus'et i kroppen.. og der er IKKE noget flovt i det. I kan jo være helt udskyldigt smittede, og det er IKKE tegn på, at nogen er "løse på tråden", når det er smittet med herpes.
Stort knus til jer alle herfra... lov mig at leve jeres liv, som om dette ikke eksisterer, udover at i passer på jer selv og jeres partnere...

Vanilje

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Vanilje »

Tak for dit opmuntrende, betryggende og ikke mindst hjælpsomme indlæg, "Den gamle". Du formåede lige at få mig til at se alt det med herpes fra en anden synsvinkel og mere positiv side :)

Aida

Re: MIT LIV ER SLUT!

Indlæg af Aida »

Jeg har levet det meste af mit liv med herpes. Som barn med voldsomme gentagne udbrud af forkølelsessår, der gav både feber og gjorde ondt. Som 19-årig fik jeg det genitalt - om jeg er blevet smittet eller har smittet mig selv, ved jeg ikke. I dag er jeg midt i fyrrene og er gift og har 3 store børn, så livet sluttede ikke for mig:-) Jeg kan ikke undgå at have smittet min mand, men han har aldrig haft udbrud, og det har aldrig bekymret ham med smitten (det er også let nok, når man ikke har prøvet det....) Min erfaring er, at virus er aggressivt i perioder og derefter går i dvale. Der har været årrækker uden ét eneste udbrud for mig, men de seneste år har jeg dagligt taget Zovir forebyggende, og det holder udbruddene i skak. Som alle andre er jeg meget interesseret i ny medicin og forskning, men generelt er herpes ikke noget jeg tænker på - faktisk har jeg "glemt" det i lange perioder af mit liv. Jeg er bekymret for, om jeg har smittet andre, for den besked jeg fik for over 20 år siden var, at det kun smittede ved udbrud. Nu er jeg ikke så sikker længere, og det kan jo betyde, at jeg har spredt uhyret:-( MEN man kan altså godt have et ganske almindeligt liv med herpes.

Besvar