Fysisk udmattet.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gadedrengen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. sep 2010, 15:31

Fysisk udmattet.

Indlæg af Gadedrengen »

Hej allesammen
Jeg er mand 33 år og har haft Herpes 2 i snart 4 år og synes ikke at det bliver lettere, tvætimod. Når jeg får mine udbrud, hvilket er meget ofte, op til 3 gange om måneden, får jeg det rigtig skidt. Jeg får nærmest tunnelsyn og føler mig træt og udmattet og må ofte sygemelde mig. I de fleste tilfælde får jeg ikke sår forneden, men jeg kan mærke udbrudet begynder ved overdreven træthed, og så ved jeg at jeg endnu engang kan starte behandligen med 2 x 500mg valaciclovir 3 gange dagligt.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, om andre får det på samme måde og hvad i gør for at mindske symtomerne. Det skal lige siges at jeg starter snarest med en daglig behandlig hvilket jeg håber vil hjælpe.

På forhånd tak

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af tjow »

Hey :)

Jeg har også været hårdt ramt - især det første år, men det er ikke meningen, at du skal acceptere at have det så ofte. Jeg skal dog berolige dig og fortælle, at du sagtens kan falde ind i HELT udbrudsfrie perioder af varighed på flere år. Så glæd dig til dem! Desuden skulle udbrudene blive færre med alderen.
Som sagt skal du da selvfølgelig ikke acceptere udbrud så ofte - det blev jeg også selv træt af og tog så imod forebyggende behandlinger, som du nu skal ind i. De hjalp mig - tror jeg - det er jo ikke altid til at vide, om det er mere glæde i livet, mere motion, nye interesser, spændende ændringer, realisering af sig selv eller hvad det nu er, der skaber det styrkede immunforsvar.
Men du skal bestemt ikke føle dig "særlig" i den forstand, at der bare er forskellige måder, vores krop lærer at reagere på denne her hudsygdom på. Nogle er langsommere end andre, og så er der jo en masse faktorer, der kan forhindre os i at bekæmpe virussen på optimal vis - f.eks. stress og bekymringer - det er bare utroligt, hvad det kan gøre! Og desværre virker herpes 2 udbrud jo forstærkende på stress og bekymringer, fordi det er så frustrerende at gå rundt med, at man ganske enkelt kan nedbryde sit immunforsvar bare med tanken :-) Mit bedste råd til alle, dig, os mio. mennesker, er: ignorer, glem og vær ligeglad med og kold overfor herpes, mens du i perioder husker at tage din forebyggende behandling som foreskrevet og gerne i rigtig, rigtig god tid, mens du forsøger at leve livet, som det gør dig glad!

Gadedrengen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. sep 2010, 15:31

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af Gadedrengen »

Hej Tjow

Tak for de opmuntrende ord. Synes også selv det er ved at være den konlusion jeg er nået frem til, så jeg må vente og håbe, og se hvad fremtiden bringer :) .

Hav det godt...

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af 1956 »

Hej Gadedrengen

Jeg synes ikke du skal acceptere at have det på den måde du beskriver - og det er rigtig ærgeligt, at du har en læge, der kun har fantasi til at "stikke dig nogle piller".

Begynd med at beslutte dig for, at det ikke er din herpesvirus, der skal styre dit liv og velbefindende.
Som udgangspunkt bør ethvert menneskes immumsystem kunne slå sådan en pjalt virus ihjel.

Du er så nødt til at gå på opdagelse efter, hvad det er ved dit immumsystem der gør, at det ikke virker.

Bed f.eks. din læge om en vitamintest - se om der er mangler - specielt på D-vitaminet - og husk her at de danske anbefalinger om daglig dosis formodentlig er undervurderet.

Bliv god til at mærke efter hvordan du har det - hvad er godt netop for dig - alt hvad der giver mere energi, livskraft og humør virker også mod herpesvirus. Men der skal særlig fokus på immumforsvaret.

Vi er alle biologisk/kemisk forskellige - hvad der virker på nogle - virker måske ikke på dig.

Tag små skridt - små tiltag - så du sætter en langsigtet livstilsændring igang. Tænk bredspekteret - tænk i hvordan det er bilogien og naturen fungerer.

Man kan have mange holdninger til hele helsebranchen - den er også kommerciel - men der er også kvalitet at finde. Jeg synes kostomlægning er svært - derfor begyndte jeg med at købe mig til de kosttilskud, der egentlig skulle være en del af den mad jeg spiser. Jeg synes nu jeg er ved at få overskud til at lave og indkøbe bedre mad - og så trapper jeg ud med de tilkøbte kosttilskud hen ad vejen.

Personligt har jeg fået megen fokus på alt det vi ernæringsmæssigt har mistet gennem industrialiseringen af vore fødevarer. Der er så mange naturlige stoffer vi ikke længere får i vores føde. En ko græsser på en mark, hvor der kun er græs og hvor der måske kun tilføres kunstgødning. Korn på samme vis. Grisen lever af korn fra marken.
Menneskert har i millioner år overlevet på at samle planter - mange forskellige - og lave mad af disse, og de dyr de spiste, havde tilsvarende levet af en mangfold af forskellig føde.
Jeg tror vi har mistet meget ved denne udvikling - vi kan derfor meget let komme til at mangle vitaminer, mineraler, sporstoffer mv. - og sådan een mangel - kan være den laveste fællesnævner for, at f.eks. immumsystemet ikke virker tilstrækkeligt.

Dernæst er der hele vores stressede liv, der tærer hårdt på kroppen og kræver meget af de biologiske processer.

Hvis man altid spiser forarbejdet og opvarmet mad - så kommer ens tarme til at mangle vigtige enzymer og mælkesyrebakterier og så fungerer hele nærigsoptaget ikke - ligesom udskillelsen af affaldsstoffer ikke kan fungere uden at vi indtager tilstrækkelige med fibre, derved ophober vi langsomt men sikkert affaldsstoffer i kroppen. 80% af immumsystemet sidder faktisk i tarmen - dens funktionalitet er helt afgørende - og desværre meget underkendt.

Meget kan gå galt i alle de her nødvendige biologiske processer - individuelt for os alle - så det gælder om at komme på jagt og mærke efter i sig selv, hvad der gør en forskel.

Så - jeg synes du skal give den der virus baghjul - du skal ikke finde dig i at den skal leve et "fedt og righoldigt liv" i og af dig - og på bekostning af dit velvære og livskvalitet. - Det er ren og skær snylteri. Find dig ikke i det!!!!!

Du kan sagtens gøre alt dette ved siden af de lægeordinerede piller.

Og synes du det er uoverskuelt, hvor du skal begynde eller ende - så opsøg en af de seriøse alternative behandlere - livet er for godt og for kort til at lade ødelægge af en virus. Måske er der nogen herinde i forummet, der kan anbefale en sådan.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af 1956 »

tjow skrev :
> Hey :)
>
> Jeg har også været hårdt ramt - især det første år, men det er ikke
> meningen, at du skal acceptere at have det så ofte. Jeg skal dog berolige
> dig og fortælle, at du sagtens kan falde ind i HELT udbrudsfrie perioder af
> varighed på flere år. Så glæd dig til dem! Desuden skulle udbrudene blive
> færre med alderen.

Hej Tjow

Jeg kom her til morgen til at tænke på - at du tit bruger ovenstående formulering og forklaring - jeg ville ønske at du skrev således:

Når man er smittet med herpesvirus, så kender vores immumforsvar ikke virussen og vi har ikke dannet antistoffer mod den, derfor får vi ofte mange udbrud især det første år. Hvis man har et stærkt og velfungerende immumforsvar - ELLER man begynder at gøre noget for at styrke immumforsvaret, så kan man have HELT udbrudsfrie perioder af varighed på flere år. Så glæd dig over, at du ud over at tage din medicin også kan gøre noget for at holde det nede og måske være så heldig, at du kan få den udryddet i din krop.
Med alderen danner immumsystemet flere og flere antistoffer (må det være?) mod herpesvirussen - derfor skulle udbruddene blive færre med alderen, fordi dit immumforsvar med alderen lærer hurtigt at reagerer på herpesvirus, hvis den rør på sig.

Jeg foretrækker denne forklaring - fordi den i højere grad peger på potentialet i vores egen indsats og mulighed for at styrke immumforsvaret - der ud over lægens piller - er den eneste behandlingsvej.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af tjow »

Tak til fysisk udmattet :)

1956 - jeg er enig i, at din version er bedre, og jeg støtter op om mulighederne i den viden om menneskekroppen og naturen, som du her lægger frem. Forebyggelse er i al almindelighed at foretrække, ikke kun i forhold til herpes. Selvfølgelig skal vi så vidt muligt forsyne vores kroppe med den nødvendige og naturlige/oprindelige næring og lade være med at ødelægge vores system med for meget kunstigt fremstillet og andet, der skaber ubalance.
Selv er jeg begyndt på vitaminpiller med ekstra D-vitamin, og så er jeg generelt så sund som muligt, men vigtigst af alt: Så glad, sorgfri, stressfri og ubekymret som muligt! :D Det mentale overskud er virkelig vitalt i forhold til et godt immunforsvar...

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af tjow »

Men lige mht., hvorfor herpesudbrud bliver færre med alderen, tør jeg dog ikke bekende mig til din forklaring. Jeg ved ikke, om det hænger sådan sammen, eller om der sker andre biologiske ændringer i menneskekroppen, som gør, at herpesvirus ikke aktiveres.
Hvis du oplever at have fået herpes i en sen alder og gennemlevede det samme mønster med en periode af af hårde udbrud, peger det jo i retningen af din forklaring, men jeg vil ikke begive mig ind i en afklaring af antistoffer mv. ...

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af 1956 »

1956 skrev :
> Hej Gadedrengen
>
> >
> Personligt har jeg fået megen fokus på alt det vi ernæringsmæssigt har
> mistet gennem industrialiseringen af vore fødevarer. Der er så mange
> naturlige stoffer vi ikke længere får i vores føde. En ko græsser på en
> mark, hvor der kun er græs og hvor der måske kun tilføres kunstgødning.
> Korn på samme vis. Grisen lever af korn fra marken.
> Menneskert har i millioner år overlevet på at samle planter - mange
> forskellige - og lave mad af disse, og de dyr de spiste, havde tilsvarende
> levet af en mangfold af forskellig føde.
> Jeg tror vi har mistet meget ved denne udvikling - vi kan derfor meget let
> komme til at mangle vitaminer, mineraler, sporstoffer mv. - og sådan een
> mangel - kan være den laveste fællesnævner for, at f.eks. immumsystemet
> ikke virker tilstrækkeligt.
>
>
Mange synes at det der med urter, er noget hokus-pokus
Flere i det her forum peger på, at de har positive virkning af at tage en vitampinpille af mærket Longovital - classic med urter - prøv lige at se, hvad det er disse indeholder: http://www.longovital.dk/index.php?opti ... 0&Itemid=7
Vitamindelen i Longovital er ikke anderledes end andre vitaminpiller - men urtesammensætningen er unik.
Mange af de stoffer burde vi jo kunne få gennem kosten - men da der ikke gror ret mange forskellige planter på de marker, hvor køerne græsser - så er det begrænset, hvad der kan gå videre gennem fødekæderne.
Derfor er vi nødt til at opsøge disse stoffer på anden vis - det kan ske gennem en sådan eller andre tilsvarende vitamin- og urtepræparater. Det er også værd at bemærke, at det ikke er sikkert, at det lige præcist er stoffer fra disse urter, du mangler.
Ovenstående skal ikke ses som en reklame - du kan få fat i disse stoffer på mange måder, men det er da en let begyndelse.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Fysisk udmattet.

Indlæg af 1956 »

tjow skrev :
> Men lige mht., hvorfor herpesudbrud bliver færre med alderen, tør jeg dog
> ikke bekende mig til din forklaring. Jeg ved ikke, om det hænger sådan
> sammen, eller om der sker andre biologiske ændringer i menneskekroppen, som
> gør, at herpesvirus ikke aktiveres.
> Hvis du oplever at have fået herpes i en sen alder og gennemlevede det
> samme mønster med en periode af af hårde udbrud, peger det jo i retningen
> af din forklaring, men jeg vil ikke begive mig ind i en afklaring af
> antistoffer mv. ...

Hej

Jeg er heller ikke uddannet læge - så man skal jo passe på med, hvad man bringer videre - men prøv lige at læse disse par forklaringer om antistoffer og immunitet:

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyk ... ntistoffer

http://www.denstoredanske.dk/Krop%2c_ps ... immunologi

Når dette kobles med den nye forskning om d-vitaminer: http://videnskab.dk/content/dk/krop_sun ... ts_batteri

Jeg synes dette samlet set giver ny forhåbning for os

Besvar