lettet over at vi er flere...

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
altiddin
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. aug 2010, 22:43

lettet over at vi er flere...

Indlæg af altiddin »

Hej, har lige nu fundet dette forum, har ellers savnet det i mange år, men troede ikke at det fandtes.
Jeg har lidt af herpes "down there" i snart 11 år. Nu er det blevet hverdag, men i ´mange år fyldte det rigtig meget. Jeg var skamfuld og pinlig over det. Fik det i en periode i mit liv, hvor jeg ikke var faldet til ro med fast partner og så er det en stor ting at skulle fortælle en ny flirt om det. Men har hver gang gjort det, altså fortalt at jeg havde det, ville ikke vildlede nogen. De første år efter jeg var blevet smittet havde jeg det kronisk, måske kun max en uge om måneden, hvor jeg var symtomfri.
Det var meget hårdt psykisk for mig, samtidig med, at det selvfølgelig og fysisk kronisk gjorde ondt.
Jeg har dog aldrig smittet nogen, har selvfølgelig afholdt mig fra sex, når jeg havde et udbrud, men man siger jo, at det også kan smite selv når man ikke er i udbrud.
Som årene er gået er udbrudene blevet færre og færre og det har hjulpet efter jeg for 2½ år siden fik min søn.
Vil gerne høre fra andre der ligesom jeg har erfarringer med at stres, sindsstemning og kost har en indvirkning på antallet af udbrud. Vil også gerne høre om andre der har arfarringer med det at få børn og udbrudene efter.
De sidste 2 måneder af min graviditet var jeg på forebyggende piller for at undgå et udbrud.
Hilsen den der trods alt stadig skammer sig.

Besvar