vi har begge herpes type 2. Kan det smitte til munden?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Kreppe

vi har begge herpes type 2. Kan det smitte til munden?

Indlæg af Kreppe »

Hej,

Jeg har uheldigvis givet min kæreste type 2 herpes. Hun havde udbrud første gang, som viste sig i feber og i ømhed, men ikke i direkte udbrud i huden. Jeg har haft udbrud omkring 6 gange på penis, og jeg har også udbrud på fingrene engang imellem. mine udbrud er som regel ret små, omkring 4-10 små blære på penis. 1-4 blære på fingren.

Mit spørgsmål er om jeg kan komme til at smitte min kæreste ved munden, ved at hun giver mig oral sex... Hvis jeg har et udbrud jeg ikke kan se f.eks... Kan jeg komme til at smitte hende andre steder på kroppen?

På forhånd tak for hjælpen.

Kreppe

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: vi har begge herpes type 2. Kan det smitte til munden?

Indlæg af tjow »

Hej Krebbe,

Det kan det i hvert fald - altså smitte til munden, og som du selv har erfaret, kan det også smitte til bl.a. fingre. Al hud, der kommer i kontakt med herpesvirus/blærer, kan i princippet blive smittet. Men det sker ikke så nemt (altså at man smitter til andre parter end kønsdelene sker ikke så tit), god hygiejne med sæbevask relativt hurtigt efter sex osv. kan formentlig nå at forhindre smitte.
Du skal i hvert fald bare lade være med at bede om et blowjob, når du har et udbrud, og generelt skal I selvfølgelig begge være betænksomme under udbrud.
Men hovedregel: kan I se blærer, er det væsken fra blærerne, der smitter, og som I skal lade være med at smøre jer ind i :-)

Hvis du tænker på, om sperm kan smitte hende, så nej. Det mener jeg bestemt ikke, at det kan. Men under udbrud vil jeg generelt anbefale, at man lader være med at fedte for meget med hverken den ene eller den andens :P


Dejligt at I lader til begge to at have stærk modstandskraft i jer ifht. herpes!

Besvar