Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af 1956 »

Hej

På dette link kan du se en mængde videnskabelig dokumentation for at pebermynteolie har en meget kraftig hæmmende effekt på Herpes-virus af alle slags.
http://scholar.google.dk/scholar?hl=da& ... 6&as_vis=0

Det er dokumenteret at pebermynteolie kan slå over 90% af herpesvirus (og andre) ihjel - hvis de befinder sig uden for cellerne - tilmed er det også dokumenteret at olien kan "ordne" stammer af HSV der er immume over for Aclovir. Pebermynteolie kan også trænge ind i og ned i huden.

Pebermynteolie har måske en bedre duft end Tee Tree Oil - de kan måske bruges i kombination - eventuelt sammen med andre af de her æteriske olier, der alle har en lidt forskellig virkning ifht. virus. Pebermynte kan jo også anvendes invortes f.eks. pebermyntete. Pebermynteblad er også en af de seks urter i Longovital-vitaminpillen.
Jeg ved ikke om huden kan tåle ren pebermynteolie eller den ligesom olien fra grapefrugtkerner (Citridal) skal tyndes op i noget andet.

Omkring disse æteriske olier er der faktisk en mængde helt ny spændende forskning, som man har mange forventninger til.

Desværre ser det ikke ud til, at den traditionelle lægestand tager mulighederne op og ser dem som supplementer til den traditionelle behandling - dette på trods af, at der ikke er 100% succes med de forskellige medikamenter. Endvidere ser jeg det også som en løsningsmulighed omkring at nedbringe smitterisiko ifht. os selv og vore partnere.

Gæst

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Gæst »

Kan se, at du går meget op i de forskellige former for olier. Prøv at tjekke dette:
http://barlowesherbalelixirs.com/anti-viral.html

Denne olie indeholder flere forskellige former for eleksir der allerede er blandet sammen.
Dette bare lige som info, hvis ikke allerede du er faldet over siden.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af 1956 »

Hej Gæst

Tusind tak for henvisning til Barlow's - den var jeg ikke stødt på - og ja, det er lige mine tanker.
Jeg har kigget på de henvisninger der er i teksten og det er alle velunderbygget og seriøs forskning, fra kilder hvor der er store videnskabelige krav til at få noget publiseret.
Jeg kender ikke firmaet - har prøvet om jeg kunne finde oplysninger, men er ikke umiddelbart faldet over noget.

Jeg har oprettet mig som bruger i det store internationale forum: www.herpes-coldsores.com Det er gratis, og når man er bruger kan man søge. Heri er der en enkelt der nævner, at han er blevet herpes kvit med Barlow's eliksir. Tror jeg laver en forespørgsel i dette forum.
Ellers er der mange der skriver meget positivit om hver enklelt olie, at det har fjernet eller nedbragt herpesudbrud.
Lige nu er der megen fokus i dette forum på oreganoolie - som mange melder positive resultater med.

Bemærk også forslaget i teksten om at smøre ved rygsøjlen - altså der hvor virus er i dvale - måske ikke en tosset ide?

Personligt er jeg ikke i tvivl - hvis man ikke selv ønsker døjet med at blande noget, så er Barlow's en kanon ide til udvortes behandling. Prisen er heller ikke afskrækkende. Jeg tror også på at det er vigtigt at tænke i "mangfoldighed" hvad der ikke virker på den ene virker på den anden - og her er eleksiren et bredspektret produkt.

Håber, at nogle i dette forum vil prøve - og dele erfaringer.

Gæst

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Gæst »

Jeg kan kun tale godt om firmaet. Flasken kom efter ganske få dage.
Har prøvet det, og det har i hvert fald forkortet tiden af udbrud ( det var nu ved munden det var aktuelt sidst). Må jo prøve det i "bunden" næste gang det bryder ud.

serge

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af serge »

Hej - jeg har også lige været inde at kigge på http://barlowesherbalelixirs.com/anti-viral.html, og det ser jo rasende interessant ud...bare de ville lade være med deres testimonials - det virker altid lidt utroværdigt på mig :-)

Jeg kan godt lide ideen med at smøre olie på rygraden, men jeg er lidt i tvivl om, hvor "the base" er... mener de, helt nede bagpå, hvor rygsøjlen starter eller har du et bedre forslag?

Jeg er ret begejstret for dine indlæg - det har tilført forummet lidt dynamik og jeg føler selv en vis optimisme - jeg skal i hvert fald lige lige checke den med pebermynteolien idag hvor jeg lige har opdaget et udbrud igang. Virker det, så bestiller jeg en flaske blandet olie hos Barlows og skal nok melde tilbage om resultaterne :o)

Jeg har haft herpes i 4 år nu, og her vel et udbrud ca 1 gang hver anden måned -- det er til at leve med, men det er sgu træls når det kommer. Det sidste år har jeg prøvet - lige så snart jeg kunne mærke kløen - at tage 500 mg Valtrex to gange om dagen. Indtil mit sidste udbrud holdt det faktisk udbruddene nede på 2 dage, så var alle sypmtomer væk, men jeg tror man bliver immun, for sidste gang tog det en hel uge og der er nu kun gået en uge siden, jeg var symptomfri til jeg pludselig igen har fået et udbrud...

Jeg har opdaget, at den allerværste synder/tricker for at få et udbrud er nødder...nødder i enhver forstand. Som nøddefrugter, chokolade, nutella osv. Der skal ikke ret meget til, så kommer der et udbrud og når jeg tænker tilbage hver gang jeg har haft et udbbrud, så har jeg faldet for fristelsen til at spise nødder i en eller anden form (men sådan et stykke nøddechokolade er jo et spørgsmål om livskvalitet, så jeg falder en gang imellem i....det er dog ikke hver gang, det giver et udbrud, men hver gang, jeg har haft et udbrud, har jeg på en eller anden måde været i kontakt med nødder...)

vh

Serge

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af 1956 »

Hej Serge

Når du får udbrud eller forværringer ved at spise nødder - så skyldes det formodentligt at disse er MEGET arginin-holdige - hvilket ligefrem skulle fodre herpesvirus - der tales om den såkaldte lysin/arginin-balance
Lysin-arginin-indholdet i forskellige fødevarer kan du se her: XXX
Og her er en artikel der fortæller noget om sammenhængen www.gymnordic.com/product/show/103-l-lysine

Du kan selv google på problematikken.

Uden jeg på nogen måde kan dokumentere det - men kun bygge det på min umiddelbare intuition - så tror jeg at lysin/arginin-problematikken ifht. herpesvirus handler om en tredje ubekendt faktor - f.eks. en mangel på et andet stof/vitamin/mineral der betyder at nogen reagerer på nødder - altså for megen arginin. Altså en eller anden form for ubalance. De argininholdige fødeemner er på andre områder så hamrende sunde - bl.a. pg. af deres indhold af de afgørende vigtige flerumættede fedtsyrer - og de mange vitaminier og mineraler der følger med dette.
Jeg kan godt læse mange steder, at rigtig mange reagerer på argininholdige fødeemner som hasselnødder, chokolade osv endvidere kan jeg læse mig til at mange har gavn af at indtage lysin - men jeg t r o r denne problematik skyldes noget andet - ubekendt. Men jeg kan på den anden side ikke finde noget om, hvordan man kan få arginin/lysin-forholdet i naturlig balance.
På den anden side, er der jo mange mennesker der får allergiske reaktioner på nødder. Det pudsige er jo - at her er immumsystemet også involveret.
Ovenstående skal altså ikke forstås således, at jeg mener at man bare skal spise nødder oa. - hvis det påvirker herpesudbrud.

Hvor skal man smøre sig på ryggen?
Vore nerver fra forskellige dele af kroppen samles i såkaldte dermatom-områder - prøv at google på dermatom - så fremkommer der billeder af, hvordan kroppen er inddelt i områder der f.eks. benævnes s1, s2 osv.
Herpes holder sig inden for disse områder - udbrud kan således forventes i hele det område nervebanen dækker.
Det fremgår af billederne hvor pgl. nerve fra f.eks. S1-området føres ind i rygraden - og det er altså i dette område (ganglierne) virus kan ligge i dvale. Du kan læse om det f.eks. her
XXX men du kan også google på "ganglierne og herpes"

Jeg kan ikke lige finde tilbage til det sted hvor jeg har læst, at vores immumsystem ikke kan komme til at virke i ganglierne - derfor har herpes jo succes - lægens medikamenter virker heller ikke der.

Udvortes og indvortes
Som jeg tidligere har skrevet - så tror jeg på - at vi skal sætte massivt ind - måske ved siden af lægens medikamenter - og tænke, hvad kan vi gøre udvortes - f.eks. smøre med disse glimrende antivirale olier - hvor pebermynteolien kun er een af dem.

Hvad kan vi gøre indvortes - der findes f.eks. mange glimrende teer med indhold af antivale urter - f.eks. fra XXX
Flere af dem indeholder lakridsrod, pebermynte, oregano oma.
Der findes helt sikkert andre gode mærker - måske også en decideret antiviral te - jeg har ikke fundet den endnu.

og dernæst (eller rettere først og fremmest) handler det om den generelle sundhedsindsats.

God fornøjelse

Jeg har nu været udbrudsfri i 1½ måned - jeg har en tydelig forenmmelse af at min sunhedstilstand er blevet så meget forbedret, at mit immumsystem vil bekæmpe enhver virus, der blot stikker hovedet frem. Det er en indre fornemmelse af "styrke" som jeg stoler på - efter jeg massivt har sat ind i nu ca 100 dage. Tidligere kunne jeg f.eks. godt få en bums hist og pist på kroppen - det er der ikke skyggen af nu, endvidere bedre humør, mere energi, mere overskud - jeg synes jeg har fået gang i "den gode cirkel" der så også indbefatter overskud til motion og mere og mere fokus på bedre kost, vægttab og kunne jeg så kvitte smøgerne - så ville det være ideelt - og nok det bedste jeg kunne gøre.
Senest rettet af Kristian 4. feb 2011, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Fjernet links til commercielle sider

Serge

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Serge »

Hej igen,

så begyndte det at klø på forhuden i går morges efter en weekend, hvor alle regler blev overtrådt med fest, alkohol, usund mad, chokolade og meget langvarig sex...

Denne gang bevæbnet med en lille flaske pebermynteolie, startede jeg omgående med at smøre et par dråber på, der hvor jeg kunne registrere en lille hævelse og kløen manifesterede sig. Jeg smurte på første gang kl. 8 morgenen og i løbet af et par minutter kom der en særdeles "kold" fornemmelse. Ingen Valtrex - ingen andre virkemidler. Ved 12 tiden smuttede jeg på toilettet for at checke tingenes tilstand og smøre et par dråber mere på. Og uhada, der var nu en kæmpe hævelse samt masser af små hvide prikker - alle tegn som sædvanligt, så nok ikke de store landvindinger med olien,så det ud til, men da jeg kl. 16 checkede igen, var de hvide prikker forsvundet. Der var dog stadig en kraftig hævelse, men det virkede lovende. Et par dråber på igen og så et nyt check ved 21 tiden, hvor jeg kunne konstatere, at hævelsen så småt var ved at forsvinde også, så den fik lige et par dråber mere, og i morges da jeg stod op, var jeg symptomfri.

Konklusionen må være, at pebermynteolien rent faktisk har en effekt, så jeg synes lige jeg ville dele det med jer andre. Jeg har aldrig før stoppet et udbrud så effektivt og hurtigt, helt uden brug af andre midler end olien.

Jeg er nu spændt på at se om det går som andre fortæller; nemlig at herpes vil prøve at finde et andet sted næste gang, når der kommer et udbruds"forsøg".

vh

Serge

Liv
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. nov 2010, 22:23

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Liv »

Hej.
Jeg har med stor fornøjelse læst de mange gode og spændende indlæg omkring herpes. Jeg fik mit første udbrud for ca ½ år siden i skeden, og har haft 5 udbrud siden. Men nu ½ år efter har jeg så konstateret et udbrud på min ene balle, og synes det er højst mærkværdigt at det først viser sig nu. Hvordan kan det være?

Og kan jeg smøre med pebermynteolie i skeden? Er det ikke for skrapt for slimhinderne?

Serge

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Serge »

Jo, det tror jeg det er. Man skal nok blande det òp i et eller andet. Men men men...
Inden I nu alle suser ud og køber pebermynteolie, så læs lige videre her, for dagen efter, at jeg med pebermynteolien havde fået nedkæmpet blisterne på sted 1, begyndte et nyt udbrud et nyt sted...og et sted mere...det har jeg aldrig prøvet før, og jeg har nu slåsset med udbrud de sidste 14 dage, hvilket jeg heller aldrig har prøvet før. Jeg kan ikke lige greje om det er pebermynteoliens skyld eller ej, men også sted 1 kom i udbrud igen 2 dage efter. Jeg må indrømme, at jeg stoppede brugen af olien med det samme, da jeg faktisk blev en smule forskrækket over alle de udbrud - jeg tror ikke umiddelbart at olien kan stå alene, men måske i en kombination med Valtrex eller lignende, kunne jeg forestille mig, at det kunne bremse udbrudden meget hurtigt.... det kunne være rart at høre andres erfaringer vedrørende brugen af æteriske olier, for i udlandet virker det som om, man er vældig begejstrede for det.

Bjørka

Re: Pebermynteolie har veldokumenterede effekter

Indlæg af Bjørka »

Hej Serge:

Ja, som jeg har skrevet andetsteds her på forummet, er jeg også begejstret for æteriske olier, jeg har brugt H-balm fra forces-of-nature.org med meget godt resultat. Pebermynteolie har jeg ikke prøvet.

Jeg tror, en del af problemet, du oplevede med pebermynteolien (at der kom udbrud samme sted 2 dage efter) skyldes, at du brugte den for lidt (at der gik for lang tid imellem, så virus fik plads til at komme sig).

Jeg har selv brugt den frekvens-model, som andre har beskrevet for Cognac: Når jeg mærker prikken, smører jeg - ikke med cognac, men med H-balm - 1 gang hvert andet minut i 15 minutter. Det har for mig kunnet stoppe udbrud fra at finde sted. (Den prikkende følelse forsvinder, og der sker ikke mere.) Jeg har ikke oplevet det, du beskriver - at der så kom udbrud andre steder. Det lyder ikke rart, men på den anden side er der også dem, der siger, at når der sker en akut forværring, er det tegn på, at virus "føler sig truet" og kæmper tilbage, og at man dermed er på rette spor - den skal bare have mere af det, den ikke tåler.

Nu skal du jo ikke gå omkring og ætse legemsdelen helt væk med æteriske olier, for det kan selvfølgelig også overdrives, men jeg tror i hvert fald, at du skal bruge olien flere gange daglig, end du gjorde sidst, hvis du prøver igen. Når man smører med vectavir på læberne, er det jo også hver anden time ell. lign.

Det gode ved H-balm er desuden, at den - modsat alle andre midler, jeg har hørt om - også findes i en variant til forebyggende brug. Man smører sig dagligt morgen og aften med H-balm daily, og det kan for nogles vedkommende holde dem udbrudsfri. Dertil kommer, at det er godt for huden og gør slimhinden glad og sund at se på. Man får rigtig flotte læber, hvis man bruger den på ansigtet - bedre end den bedste læbepomade.

Et enkelt cave: Jeg har tænkt på, om æteriske olier mon virker opløsende/svækkende på kondomer? Det skal man nok undersøge, hvis man bruger dem på tidspunkter, hvor man dyrker sex.

Besvar