Antivirale midler udvortes og indvortes

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Antivirale midler udvortes og indvortes

Indlæg af 1956 »

Hej

Har kigget lidt mere på problematikken og tænker at man ud over hvad lægen eventuelt måtte anbefale af medikamenter kan prøve at eksperimentere lidt med antivirale midler - udvortes og indvortes

Jeg har skrevet et indlæg om Tea Tree Oil men prøv også at kigge på grapefrugtkerneolie: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =6/menu=7/
I modsætning til Tea Tree Oil har jeg læst på nettet at denne æteriske olie kan trænge ind i cellerne og bekæmpe vira der. Den er blot så stærk ,at den ikke må bruges ren på huden, men skal fortyndes.

Så er der olivenbladsekstrat - f.eks. Olivir der skulle have en fantastisk udrensende effekt og antiviral effekt. http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =6/menu=3/

Endvidere rimmer AloVera også potentialer i antiviral sammenhæng.

Der er masser at læse om dette fra hele verden på nettet.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Antivirale midler udvortes og indvortes

Indlæg af 1956 »

Videnskabelig dokumentation for de naturlige antivirale midler findes i den internationale forskningsdatabase PubMed - den findes på nettet her: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

Prøv f.eks. at søge på Tee tree Oil eller Melaleuca alternifolia som den hedder botanisk - her fremkommer rigtig megen dokumentation.

Jeg tror på, at man godt kunne blande en antivral creme der både kunne bruges forebyggende og under udbrud. Måske i forskellige styrker til det ene og det andet.

Hvis det er rigtigt at vi konstant kan smitte - så må det være fordi der er virus på vores hud, og det må hovedsaglig befinde sig i de områder hvor vi er smittet - altså inden for den pågældende nerves (dermatom) område. En antiviral creme må forebyggende kunne slå virus ihjel.

Når der er udbrud - og sådan som jeg forstår det - så er det her der sker den store virusformering, så må en antiviral creme kunne slå en mængde virus ihjel - endvidere hindre eller begrænse smittespredning - specielt hvis en blister brister.
Der må være et behandlingspotentiale i at få slået flest mulige virus ihjel under et udbrud, så færrest mulige vandrer tilbage langs nerven (dermatom) for at gå i dvale og vente på næste udbrud.

En antiviral creme kan jo indeholde noget der er godt og styrkende for huden generelt og så nogle af de de æteriske olier der kan slå vira ihjel, både inde i cellerne og mellem hudcellerne og uden på huden. Disse olier er også bakteriehæmmende og flere af dem slår også svamp ihjel - dvs at der også vil kunne opnås en effekt på følgevirkninger af udbrud, hvor sår kan blive betændt.

Eksempler på æteriske antivirale olier er i flæng
Tee Tree Oil
Grapefrugtkerneolie
Eucalyptusolie
Pebermynteolie
Citronmelisseolie
Udtræk fra olivenblade (olivir)
og mange andre

Bemærk at flere af disse olier ikke må bruges i rene opløsninger på huden - men skal fortyndes - det kunne f.eks. være i en god aloe vera-creme, der jo har veldokumenterede hudplejende effekter.

Jeg forstår at de cremer der kan fås på recept (zovir ol.) har begrænset effekt - måske kunne ovenstående i kombination med tabletter og så den generelle indsats ifht. immunsystemet være en vej at gå?

En problematik omkring lægemidlerne er resistens - at de holder op med at virke. Jeg har ikke helt rede på hvorfor de gør det, idet der er mange naturlige virusdræbere - må man kunne komme uden om det, ved at blande nogle forskellige cremer.

Intimbarbering der jo er et af tidens modefænomener, er en "ren succes for spredning herpesvirus" - her må en antiviral creme også kunne gøre en forskel.

Vi angribes jo af rigtig mange andre vira, bakterier og svampe specielt i de genitale regioner - og her må en sådan creme også kunne gøre en forskel.

Man kan jo selv eksperimentere med at blande noget, men vi kunne måske også skrive til et eller andet af de seriøse helsefirmaer og forslå at udvikle en sådan creme?

Hvad tænker I?

Måske er det allerede udviklet?

Besvar