Tea Tree Oil - antiviral effekt

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Tea Tree Oil - antiviral effekt

Indlæg af 1956 »

Hej

Har brugt en del tid på at studere på nettet - hvad der vides om Tea Tree Oil - specielt ifht. herpes.
Jeg synes det ser ud til at der er enighed om at det har en antiviral virkning - det nedbryder herpesvirus førend denne trænger ind i cellerne og begynder sin skadelige virksomhed. At det måske har en generel virkning på alle virustyper.
Dernæst har det en veldokumenteret antibakteriel effekt endvidere klart dokumenterede effekter på svampeinfektioner.
Der er over 70 virksomme stoffer i den rene og gode Tea Tree Oil - disse virker altså bredspektret imod virus, svamp og bakterier. Flere steder fremhæves netop at bakterier ikke kan komme til at udvikle resistens - fordi olien virker så bredspektret - måske gælder det samme for virus??????
Der rapporteres om at nogle kan udvise allergiske reaktioner - hvorfor det anbefales at afprøve på afgrænset hudområde.
Det anbefales ikke at anvende Tea Tree Oil indvortes.
Den rene olie kan blandes i andre mildere olier - den antibakterielle virkning intræder allerede under 10% opløsning.

Med baggrund i ovenstående tænker jeg at der er megen fornuft i en selvbehandling hvor der udvortes smøres med Tea Tree Oil - i kombination med f.eks. Alo Vera - men måske også i kombination med en anden lovende antiviral olier der er lavet som udtræk af Olivenblade. Det er dog svært at vide, hvad der sker, når man blander flere ting sammen - der er imidlertik ikke andet end at prøve sig frem.

Jeg har brugt temmelig lang tid på ovenstående - været grundig i mine søgningen - forsøgt at finde frem til oprindelige kilder - og det har overrasket mig - hvor lidt der reelt forskes i ovenstående - omend man regner med, at i USA er over 50% af alle 50-årige smittet med herpes.

Det er så også lidt "uhyggeligt" at sætte sig ind i - fordi hele det her virus-område er langt større og mere sammenhængende end jeg lige var klar over - der er jo tusindvis af disse vi kan blive syge af - derfor tænker jeg også at man måske skal se mere bredspektret på problematikken - hvad er det, der genrelt virker - og her er det vores immumsystem der er helt afgørende - det er det, der i første omgang skulle have sørget for at vi ikke blev ramt - endvidere at vi ikke får gentagne udbrud af herpes såvel som de talrige andre vira.

Et herpesangreb åbner jo for både bakteriel, svampe og andre virusangreb - det gør os sårbare.

Se i den sammenhæng mit indlæg om D-vitamin under temaet ernæring - her er der måske nyt at hente.

Besvar