Væk på 2 dage

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Væk på 2 dage

Indlæg af 1956 »

Hej

Først tak til dem, der har oprettet dette forum (hvem det så end er) - kanon ide til at hjælpe hinanden.

Jeg konstaterede for fire dage siden et temmelig voldsomt herpesudbrud på penis. Har aldrig haft dette før, men tænker, at der måske er en sammenhæng med noget udefinerlig sårdannelse over det ene øje for 2 år siden - hvilket lægen behandlede med et herpespræparat i pilleform. Havde for 14 dage siden en ordentlig omgang diarre - så jeg har nok været kørt lidt ned.

Jeg har IKKE været ved læge - men er ikke i tvivl - det er genital herpes. Jeg har således ikke fået medikamenter.

Jeg har de to sidste dage behandlet mig selv således:

Udvortes:
Smurt penis og området herom i Tea Tree Oil af god kvalitet 4 - 5 gange dagligt.
Sprayet området med 100% Alovea ca tidsmæssigt midt mellem ovenstående.

Indvortes:
2 kapsler fiskeolie med ingefær
2X2 hvidløgpiller
1 blandet vitaminpille.

Her til morgen på tredjedagen af behandlingen er alt helet op - ingen smerte, ingen blærer, ingen væskende sår, intet kan mærkes. Det kan fortsat ses på huden at der har været et udbrud - lidt tør hud - lidt skæl ol. Nu skal der formodentlig en god hudcreme til at få det til at hele fint op.

Jeg er ikke i tvivl om at det er den udvortes behandling der har gjort en forskel. Men jeg har jo ikke egne erfaringer at sammenligne med -men er da godt nok træt af at være ramt af dette. Jeg er dog ikke i tvivl om at man forebyggende skal gøre noget godt for immumsystemet.

Jeg har de seneste dage læst en masse på nettet - laver lige et andet indlæg med gode kilder.

Jeg er i tvivl om hvidløgspillernes effekt - om alle de gavnlige stoffer i hvidløg videregives i piller - mange seriøse "forskere" peger på et problem der. Jeg har derfor tænkt mig at gå igang med at spise 3 - 4 fed hvidløg i noget youghurt hver dag - må så lige vurdere på lugtgenerne. Jeg er imidlertid ikke i tvivl om hvidløgets effekt på vira - men de stoffer der har den gavnlige effekt er så flygtige at deres halvveringstid er nede på 10 minutter - og meget kortere, hvis de kommer i kontakt med ilt.

Havde også tænkt mig at gå i solarie - i tilpasse mængder må UV-B strålerne dels have en generel positiv effekt på huden - og jeg vil mene, at de må have en nedbrydende effekt på virus? Jeg kan godt se at mange skriver at de faktisk får herpesudbrud af sol og solarium - hvordan mon sammenhænen er i det?

Det vil nok også være fornuftigt - ved et eventuelt næste udbrud at gå til læge og få et medikament i kombination med ovenstående??????

Jeg håber, nogen har lyst til at prøve ovenstående - dele nogle erfaringer - føje nyt til - lad os give det der herpes noget baghjul - tror såmænd der findes en løsning derude hvis man tænker lidt mere utraditionelt end lægeverdenen og medicinfabrikanterne ofte gør.

Venligst

Den indtil videre optimistiske

kpj

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af kpj »

den kur lyder fantastisk,men har læst at sollys kan fremkalde nye udbrud af herpes ,vil råde dig til go undersøge om det også gælder solarium.
Hvidløg lugter i en kort periode ,lige indtil din krop er udrenset,så aftager den lugt.
håber du kunne bruge mit lille indlæg.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af 1956 »

[quote="kpj"]den kur lyder fantastisk,men har læst at sollys kan fremkalde nye udbrud af herpes ,vil råde dig til go undersøge om det også gælder solarium.
Hvidløg lugter i en kort periode ,lige indtil din krop er udrenset,så aftager den lugt.
håber du kunne bruge mit lille indlæg.[/quote]

Ja - det kræver vist lidt forudsætninger for at finde ud af om stråler fra solen eller et solarie har antiviral effekt.
Der er jo tale om frekvenser og styrker osv. osv.

Ultraviolet lys har en klar dræbende effekt på bakterier, sporer og virus - men jeg kan ikke vurderer mængderne
http://www.hvl.dk/pr.asp?func=show&pr=36

Her er lidt fra wikipedia: http://da.wikipedia.org/wiki/UV-lys

Det skal vist studeres lidt nærmere

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage - 2. udbrud

Indlæg af 1956 »

Hej

Er åbentbart igang med mit andet udbrud. Det begyndte i aftes med voldsom kløe, prikken og stikken - det virker til at det er et større område der er ramt denne gang - med megen rød og irriteret hud;-)
Har ellers forsaøgt at leve MEGET sundt siden første udbrud....... men ting tager (nok) tid.

F...... osse!/(%)/%)&%%#"! Deprimerende.

Smurte mig i aftes og her til morgen med Aloe Vera 84% Hand and body lotion hvori jeg har blandet Tea Tree Oil og Grapefrugtkerneolieekstrakt (Citridal) - det var hvad der var i huset.

- er spændt på, om jeg kan holde udbrud nede og slå nogle vira ihjel. I det mindste dæmper det kløe og irritation.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage - dagbogsform

Indlæg af 1956 »

Hej

Prøver lige at beskrive mit 2. udbrud lidt i dagbogsform - måske nogle kan supplere med ideer - måske nogle kan bruge noget af det?

Efterrationaliseret tror jeg at jeg i går ved middagstid mærkede den første prikken og stikken på penis og området herom. Det var imidlertid først i aftes, da jeg gik i seng ved 23.30-tiden at det stod bøjet i neon, at det selvfølgelig var et nyt herpesudbrud der var på vej. (jeg har jo været lidt optimistisk med at jeg ikke skulle have flere udbrud:-)

Som nævnt i sidste indlæg smurte jeg mig med pgl. blanding, der dulmede lidt, men jeg vågnede flere gange i løbet af natten med voldsom kløe, svie, og smerte i området. I bagklogskabens lys burde jeg være stået op og smurt mig, men det gør jeg så først igen ved femtiden, hvor det klør og svider så meget at jeg ikke kan sove fra det.
Har så smurt mig igen kl 7 og kl 9
Endvidere har jeg været i solarie og taget 20 min sol, er imidlertid i tvivl om det er en god ide, om huden irriteres mere end det gavner? (Jeg har jo en teori om at uv-lys kan slå virus ihjel) synes umiddelbart huden kom til at se mere irriteret ud, men det fremkaldte ellers ikke flere mærkbare symptomer.

Status er kl. 9.30:

På en skala fra 1 til 10 hvor 10 er den svie, kløe og smerte jeg mærkede i nat og morges, så er jeg nu under et niveau på 5.
Forhuden er tydeligvis hævet og fortykket af virusinfektion, der er partier af huden på penis, pungen og lysken hvor huden afgrænset er rød og irritabel - måske lidt hævet? Jeg kan pt. ikke se tendenser til blister! Der mærkes fortsat - men meget mere spredt og mindre intens - prikken og stikken.
Men altså en generel markant reduktion af svie, prikken og stikken.

Jeg vil fortsætte med at smøre mig hver anden time - holde øje med om der udvikler sig blister, og rapportere tilbage i løbet af dagen.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage Dagbogform status 13.30

Indlæg af 1956 »

På en skala fra 1 til 10, hvor 1 et det jeg kunne mærke igår ved middagstid (og burde have reageret på) og 10 er situationen i nat der var slem. så vil jeg karakterisere det jeg kan mærke nu i form af kløe, svie, prikken og stikken på niveau 2. Altså en hurtig (over 14 timer) og væsentlig reduktion af de mærkbare symptomer. (jeg har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag, idet det kun er mit 2. udbrud.

Kan registrere at der sker en let stigning i hvad der kan mærkes gennem de to-timersintervaller hvor jeg smører mig.

Der er stadig røde afgrænsede hudområder og jeg synes jeg kan se, at der er ved at komme små blister, men er lidt usikker på dette pt. Synes derimod at forhuden ikke længere er så spændt (fortykket) af virusinfektion, det er min opfattelse, at der her er sket en væsentlig ændring, der får mig til at tro "at virus er ved at stoppe den fest de troede de skulle have gang i" - men er måske optimisstisk.

Skal lige bemærke, at jeg smører mig i hele området - altså ikke kun på de tilsyneladende ramte områder, idet jeg tror der også sker en gavnlig optagelse gennem huden.

Vender tilbage i aften.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af tjow »

Held og lykke! Lyder spændende...

Som regel skulle mænd ikke blive ligeså hårdt ramt som kvinder, men "startfasen" kan vel alligevel godt være hård for begge køn. Det skulle i hvert fald tage 4-5 måneder for mig, før min krop igen havde udbrudsfrie perioder, så måske er du, som du selv siger, optimistisk - flot egenskab at have i så irriterende en sammenhæng ;-)

Desværre kan jeg med mit køn som årsag ikke sige noget om, hvordan din "udbrudsbeskrivelse" lyder i forhold til den almindelige "fremgang" i et sådant. Så jeg kan ikke sige, om det lyder som om, de bremses eller ej på trods af min ellers store erfaring, hehe.

Min erfaring siger mig, at herpes er lumsk. Der kan gå et år, hvor du helt glemmer, at du har herpes, og så kan der gå en vinter i et lille irriterende "vi blærer er ligeglade med aciclodan/zovir"-helvede, og JEG tror, at vi må acceptere, når herpes ind i mellem kommer op til overfladen, og bare glæde os over det, når vi holder det væk med et stærkt immunforsvar og godt humør! Især har jeg erfaring med at holde herpes væk med godt humør og motion.

Sol: Jeg tror helt bestemt, at 20 minutter er en overdrevet belastning, som vil fremprovokere og altså virke lige modsat hensigten. De fleste steder kan man vælge helt ned til 5 min., er det ikke sandt? Vælg helt klart langt mindre. Selvfølgelig også afhængigt af din hudtype.
D-vitamin: Som du har reklameret en del for - jeg er blevet lidt optaget af at få integreret D-vitaminet i mine kostvaner, så jeg er begyndt at se mig om efter laks, hellefisk, røget torskerogn og evt. ål (som er de fisk, der skulle være flest i). Var du klar over, at fiskenes tilberedning er af stor betydning for indholdet af D-vitaminer? F.eks. er der flere D-vitaminer i RØGET torskerogn i forhold til RÅ torskerogn. Dette kommer meget bag på mig, men det er interessant af huske på.

Ellers er der bare at glæde sig til, at forskningen får mysteriet opklaret - men lad dem tage HIV først :-)

Hatten af til dig for ikke at ty til konventionel medicin! Jeg havde ikke holdt det ud i lang tid, kan jeg godt love for, men det skal nok være sundere din vej.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af 1956 »

Tak til Tjow for respons.

Vedr. solarie - jeg tror heller ikke jeg næste gang - Gud forbyde det, tager 20 min solarie, min fornmemmelse siger mig, at jeg generede den ramte hud mere end jeg gavnede. (men måske slog jeg nogle af de vira ihjel, der har generet min hud)
Sol på kroppen skal nok ikke foregå under udbrud men som noget alment forebyggende - som hovedregel.

Tak for oplysning om D-vitamin i kosten, det er helt klart den vej vi skal - jeg er fortsat overvejende på niveauet med tilskud, men er bevidst om, at der skal ske livstilsændringer i familien. Jeg er samtidig lidt overvægtig og motion har bestemt ikke været et hit i mit liv, men det er jeg begyndt at ændre på. Jeg er også ryger og jeg drikker også en del kaffe - så der er nok at tage fat på. Heldigivis gavner alt dette jo også det "stpore projekt" med at holde "godt liv" i sig selv, og undgå nogle af de ting der er værre. Personligt synes jeg herpes er en slem forskrækkelse.

Fint forskerne tager HIV først, det kaster nok noget viden af sig. Det ulykkelige for os herpesramte er jo at vi er 30% mere modtagelige for HIV-infektioner, så man skal virkelig tænke på, hvor man har "udyret" henne. Dette skyldes en ændring i hudceller der er mere modtagelige for HIV-virus, og altså ikke pga. blister og åben hud.
Forskerne har måske også mere fokus på en herpesvaccine - som jo ikke kan hjælpe os ramte - end på noget helbredende for os, der er ramt.

Jeg har ikke noget mod medicin, men jeg tror vi kan supplere og specielt tror jeg at tabletter er godt indvortes - og så gøre noget helt tredje udvortes, der bygger på andre "angrebsmetoder"
Så længe det ikke er værre for mig, så undgår jeg gerne pillerne.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage Dagbogsform status kl 22.30

Indlæg af 1956 »

Hej

Vedr. hvad jeg fysisk kan mærke på en skala fra 1 til 10 er jeg nu nede på 1- mærker kun yderst sporadisk meget få prik - stik osv.

De røde irriterede hudområder er faldet mere til ro, virker mindre røde og mindre irriterede og jeg er nu 95% sikker på, at der ikke er blistere på vej. Synes såmænd huden i lysken er helt normaliseret.

Forhuden er mindre fortykket og stærkt på vej til normalisering.

Hvis det holder med at der i morgen tidlig ikke er blistere, så synes jeg det er meget positivt, selvfølgelig som et enkeltstående eksempel, der måske virker i mit tilfælde og ikke for resten af verden nødvendigvis!

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage Dagbogsform status 42 timer efter første sympt

Indlæg af 1956 »

Hej

Dejlig morgen solen skinner, jeg har været oppe siden kl 6 her onsdag - altså 42 timer efter jeg mandag ved middagstid mærkede den første prikken og stikken som symptom på at et udbrud var undervejs. Imidlertid "overhørte" jeg de første symptomer og begyndte først at sætte egenbehandling igang mandag ved 22 tiden.

Status er her til morgen, at jeg overhovedet ikkke kan mærke noget - og det mest glædelige er at der IKKE er kommet blistere.

De røde irriterede hudområder er blevet mindre i omkreds og er også blevet markant mindre røde og markant mindre "irriterede" - reelt kan jeg ikke mærke noget.

Forhuden er fortsat fortykket - dog væsentlig mindre end da det var værst - det føles som om der kunne være noget betændelse i vævet - eler også er det bare reaktioner på, at der har været det?
Jeg fortsætter i dag med at smøre mig, men måske kun hver fjerde time.

Konkluderende:
Mit sammenligningsgrundlag er ikke stort, idet det kun er mit andet udbrud. Jeg tror jeg har fået slået rigtig mange virus ihjel, der altså er vandret frem langs nervebanerne for at komme til at formere sig i huden. Jeg forstår det således, at denne formering foregår i blisterne? hvorefter endnu flere virus vandrer tilbage langs nervebanerne for at ligge i dvale, til et nyt udbrud samme sted eller andre steder hvor denne nerveforgrening har forbindelse?
Idet der ikke er dannet blister, så vil jeg mene at der heller ikke er foregået en opformering. Dette betyder forventelig ikke, at herpesvirus er udryddet - desværre.

På det internationale herpesforum www.herpes-coldsores.com/messageforum/? ... 0e6b04cc95
kan jeg se at mange andre også har positive erfaringer med de såkaldte antivirale olier. Lige nu er der mange skriverier om oreganoolie, men også pebermynteolie nævnes flere steder - der er altså ikke så megen hokus pokus. Jeg har i et andet indlæg lagt henvisninger til seriøs videnskabelig forskning om antivirale olier og deres positive antivirale effekter. Idet sådan noget sikkert ikke kan patenteres eller beskyttes kommerceilt, er det ikke noget vore læger får kendskab til i deres opslagsværker.

Opskriften:
Jeg tror man kan lave en blanding på mange måder, altså at det ikke er konkret produktafhængigt. Jeg brugte imidlertid følgende - hvilket var lidt tilfældigt, fordi det var hvad jeg havde inden for rækkevidde. Opfat derfor ikke nedenstående som en salgstale - jeg har ingen aktier i nedenstående:

Jasons Aloe Vera 84% Hand and body Lotion http://www.jason-natural.com/products/h ... lotion.php
Købt i en helsekostbutik. Den indeholder ud over Aloe Vera vitaminer og urter.
En tube med 227g 8 OZ der må svare til 240 Milliliter ml.

Heri blandede jeg en lille flaske på 10 ml. Tee Tree Oil fra http://www.fischer-pure-nature.dk/item. ... age_id=144
Lidt tilfældigt - tror der er stor forskel på kvaliteten - men altså hvad jeg engang fik udleveret i en helsekostbutik.

Grapefrugtkerneolie - Citridal www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1805/ ... =6/menu=7/
Rigtig interessant artikel med god dokumentation.
Citridal er stærk - og bør ikke bruges direkte på huden - jeg satsede på 5% af de 240 ml. lotion - altså 10 ml.

Det hele blandede jeg i en gammel flaske fra håndsæbe - med pumpestang. Rystede det godt - og ryster hver gang jeg tager af flasken, idet jeg er usikker på om blandingen kan skille.

Tea Tree Oil har en lidt karakteristisk lugt - lidt pebermynteolie kunne måske få det til at lugte af bolcher?

Jeg håber andre kan have gavn af ovenstående - at andre vil prøve det og melde tilbage - og det kan jo sagtens ske i kombination med lægens dosering af tabletter.

Hvis der ved dette udbrud var kommet blistere - ville jeg som ved mit første udbrud duppe disse med en vatpind med Tee Tree Oil - måske iblandet lidt grapefrugtkerneolie. Altså en skarpere opløsning - med forsigtighed omkring hvad huden kan tåle.

Besvar