Væk på 2 dage

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage Dagbogsform status torsdag

Indlæg af 1956 »

Status torsdag


Alt er normalt - intet kan ses eller mærkes, det er vist kun "sjælen" der har taget lidt skade af dette uventede udbrud.

En positiv bivirkning er at de herpesangreb jeg har haft på nogle af mine knoer og indersiden af et par fingre nu her til aften er tørret helt ud. Huden er her nok lidt sværere gennemtrængelig - men blandingen har altså også haft sin virkning her.

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af tjow »

Hvor er det godt at høre, at du - enten har dig en mirakelkur (og stærkt klaret med al dit research på området) eller ganske enkelt er en af de mange heldige, som generelt slipper med få, milde udbrud!
Fortsat held og lykke med det store projekt! Når du kan præstere at være så hårdtarbejdende på dette område, skulle resten være en smal sag.

Gæst

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af Gæst »

Hej

Nej, jeg tror ikke der er tale om en mirakelkur og man kan ikke generalisere fra mit enkeltstående - og få - tilfælde til alle, men jeg tror til gengæld at jeg har fat i noget vigtigt.

Kom faktisk her til morgen til at tænke på at min selvbehandling med antivirale olier, måske netop også skal ses i sammenhæng med at jeg siden midten af juni har ændret lidt på livsstilen.

I mit daglige arbejde er jeg vant til at tænke 360 grader rundt om en problematik. Læger og det meste af vores sundhedsvæsen tænker for det meste lineært: Lægen genkender herpes (diagnosen) og til sådan en diagnose er der een behandling (medicin)
Læger tænker ofte ikke rundt om problematikken for at reflektere over, hvorfor patientens eget immumsystem ikke kan håndtere problematikken, eller hvordan der kan forebygges osv. osv.
Den lineære tænkning er i modsætning til det, der kaldes systemisk tænkning, hvor det anerkendes at tingene hænger sammen, at der sjældent er en enkelt løsning på en problematik.

Konkluderende ud fra ovenstående, er jeg faktisk i tvivl om alene brugen af antivirale olier i en eller anden blanding afhjælper problematikken.

Siden midten af juni har jeg gjort følgende dagligt:

Kosttilskud:
2 forskellige stærke vitamin- og mineralpiller dagligt
Ekstra C og D vitaminer - hvor c-vitaminerne er af to forskellige typer.
1 japansk hvidløgspille
2 spk Oil of Life
3X20 dråber af Vogels Echina i et glas vand.

For tarmsystemet
Skifter lidt mellem Youghurt, Cultura, Cultura Shot, Vita Biosa Probiotic

Udrensning
1 pille Olivenbladsekstrat fra Solaray. Kunne også være Olivir.

Radikal ændring af morgenmad:
Blander i en plastboks: Forskellige typer valsede kornsorter, f.eks. femkornsbalnding, Kruska, Jaws, hørfrø osv. tilsætter nødder, mandler og rosiner. Vælger overvejende økologiske kvaliteter, men er ikke hysterisk med dette.
Heraf tager jeg en kopfuld og sætter i blød i vand i en gryde om aftenen - for så at varme det op om morgenen til en herlig mættende grød, der er en fantastisk start på dagen.
(Ud over at styrke tarmfunktion, så er det ifb udrensning nødvendigt at der er en mængde grove slagger i tarmen, disse optager nemlig de affaldsstoffer der udskilles - og det ryger så med ud. Hvis ikke tamrne har disse slagger - så genoptager tarmen affaldsstofferne!!!!!)
I nødder er der meget arginin, der kan fremkalde herpesudbrud. Jeg er i tvivl om jeg skal udelade dette - min intuition siger mig idmidlertid, at der måske ikke er helt hold i det med arginin/lysin balancen??????? måske er det en tredje ubekendt faktor?????

Lille ændring af øvrig kost
Synes det er lidt svært at få ændret på den daglige kost og madlavning - men lidt er der siden midten af juni sket. Mest fravalg af helt underlødige mad, har fået lidt flere grøntsager - men det er langt fra godt nok. Er heller ikke så god til at få spist frugt.

Motion
Her halter det virkelig også med egentlig motion - dog enkelte forbedringer.


Hvad kan jeg så mærke ovenståene har betydet efter godt halvanden måned:
Markant forbedret energiniveau, mindre træthed - en følelse af energi og styrke der kommer indefra. En følelse af mere indre ro????
Bedre humør, lavere overkommelighedstærskel.
Renere hud - ikke sådan jeg havde uren hud før, men jeg tror faktisk ikke jeg kan opdrive en lille filipens, hudorm eller andet. Somom huden også er strammere??? En rift på f.eks. hånden gror øjeblikkelig sammen.
Langt bedre og regelmæssig fordøjelse - fladere mave - omend jeg stadig synes mine tarme er lidt oppustede og udspilede (måske for megen kaffe og tobak)
Bedre blodsukkerbalance - har faktisk slet ikke lyst til lige at flyve i lidt søde sager, hvad jeg tidligere ellers har været glad for og haft som vane:-) Det er klart ændiringen af morgenmaden der sætter sine spor her.
Har tabt mig 4 kilo. (men er fortsat 20% overvægtig)
Venner og bekendte siger at jeg vist har haft godt af ferien, fordi jeg ser så frisk ud.

så er der nogle andre lidt pudsige effekter:
Jeg har tendens til åreknuder - der er synlige på bagsiden af mine ben, endvidere temmelig mange blåfarvede åresprængninger ved svangen og op til anklen og på skinneben. Min kone spurgte lige i aftes, hvad der var sket med mine åreknuder - de er ikke længere synlige som udbulende. Jeg havde selv observeret det - endvidere at der også er sket en reduktion i disse lidt skæmmende blåfarvede karsprængninger, og det skyldes ikke, at jeg også er blevet solbrændt, det kan jeg godt skelne. Kan dog ikke forklare det biologisk.

Måske virker de antivirale olier på min herpes kun fordi jeg også har sat ovenstående i værk? - det er reelt ikke til at vide.

Min plan er at forstætte 1 til 2 måneder med det massive vitaminkosttislkud endvidere at få lidt mere gang i at vi får lavet noget bedre mad. Endvidere mere motion og forhåbentlig vægttab. Dette kunne måske så føre til rygestop, hvilket nok ville være den overhovedet vigtigste satsning. På et tidspunkt vil jeg så prøve at gennemføre en udrensende hvidløgskur - det har jeg meget fidus til.
Når man har rundet de 50 har man jo lidt livseraringer med sig selv:-) og her ved jeg om mig selv, at det er vigtigt at tænke i det lange seje ttræk - med løbende små forbedringer der indarbejdes - og ikke mindst fastholdes.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage ovenstående indlæg er af bruger 1956

Indlæg af 1956 »

Hej

Ved ikke lige hvorfor mit ovenstående indlæg fremstår som skrevet af Gæst og ikke bruger 1956

Gæst

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af Gæst »

Hej 1956.
Til styrkelse af din mave/tarme kan jeg foreslå Brottrunk, som du kan købe i helsebutikker. Det er rigtig godt for tarmfloraen. Da jeg fik herpes gik jeg hos en homøopat i en periode og fik masse af vitaminer, mineraler, dråber osv. Der var Brottrunk en del af styrkelsen af maven. Smager specielt, men vænnede mig faktisk til at synes, det var ganske godt.

1956
Helgen
Helgen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 6. jun 2010, 07:16

Re: Væk på 2 dage Brottrunk

Indlæg af 1956 »

Hej Gæst

Tak for rådet om Brottrunk, det er jeg ikke tidligere stødt på. Har lige læst på nettet om det, det er da et fantastisk produkt. Havde ellers overvejet at skifte Vita Biosa ud med Molkosan når flasken var tom, men Brottrunk er da klart at foretrække, så det må jeg have fat på.
Jeg er slet ikke i tvivl om betydningen af at sætte ind ifht. tarmsystemet - jo mere jeg læser om det får jeg en forståelse af, hvor vigtig det er at få tarmsystemet til at fungere optimalt.

Andre gode råd modtages med kyshånd.

Madmutter
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. aug 2010, 18:22

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af Madmutter »

Hejsa.

Et godt tip:
Jeg kan varmt anbefale et rigtig godt middel mod Herpes (forkøelsessår) det er nogle dråber som hedder: Anti-Viral(Herpes)Elixir der dræber virusset også når det er i dvale, man kan købe på www.barlowesherbalelixirs.com.
Jeg har læst en del om det og er i øjeblikket i gang med at bruge det.

Serge

Re: Væk på 2 dage

Indlæg af Serge »

Hej Madmutter,

hvordan gik behandlingen?

vh

Serge

Besvar