Valaciclovir og fortsat udbrud??

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ny udfordring
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. maj 2010, 12:03

Valaciclovir og fortsat udbrud??

Indlæg af Ny udfordring »

Hej alle

Jeg har nu i 3 måneder tager 500mg Valaciclovir 1 gang dagligt men får stadig udbrud (2 gange på de 3 måneder) - er der andre der har været ude for det samme og er det muligt at skrue dosis op?

Tænker lidt at udbruddene ville gå helt amok hvis jeg stopper med pillerne siden de kan komme trods medicinering :o( Bliver altid bombet tilbage til stenalderen mht. humøret når udbruddene kommer!!)

Knus fra mig

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Valaciclovir og fortsat udbrud??

Indlæg af tjow »

Hej :)

Fat mod... jeg har oplevet præcist det samme. Nogle gange er herpesvirus bare så flittigt, at det kan trænge igennem, hvis det vil!
Har også lige været på en forebyggende behandling med tabletter, og mærkede konstant udbrud på vej!
Der er ikke noget ualmindeligt i det, du oplever. Jeg har oplevet PRÆCIST det samme et par gange (bortset fra at jeg den ene gang var på Aciclodan og den anden gang Zovir).

Det er så trælst, men pludselig har det været flittigt nok og lægger sig igen i dvale. Så det er nice.

Ny udfordring
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. maj 2010, 12:03

Re: Valaciclovir og fortsat udbrud??

Indlæg af Ny udfordring »

Tak tjow, altid godt at få lidt feedback fra andre lidende ;o)

Utroligt så lidt praktiserende læger og gynækologer ved om herpes - jeg har måtte informere begge om sidste nye viden på området :o(

Da jeg spurgte min egen læge om det virkelig kunne passe at man konstant muligvis kan smitte andre, var hendes svar "Nej da det ville jo være forfærdeligt og sådan ville man da ikke kunne leve" indtil jeg bad hende tjekke sidste nye lægebog hvorpå hun sagde "Guuud, det er jo rigtig - jeg har da sagt til alle mine patienter at de bare skal bruge kondom når der er blærer, nej hvor deprimerende..." - NO SHIT SHERLOCK!! Tror ikke jeg bruger hende mere!!

Knus herfra

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: Valaciclovir og fortsat udbrud??

Indlæg af tjow »

Hehe, de plejer ellers at være så glade for: "Der er selvfølgelig en teoretisk mulighed"... men nej! Det er min erfaring, at de ikke tager herpes så tungt. Det er selvfølgelig også fair nok, for der er jo ikke så meget at gøre, og den er jo ikke farlig :-)

gæst

Re: Valaciclovir og fortsat udbrud??

Indlæg af gæst »

"Det er min erfaring, at de ikke tager herpes så tungt."
Det er jeg glad for at de ikke gør..Hader når man sygeliggøres helt vildt og når tabues oprettholdes. På den måde kommer der jo aldrig en løsning. Min læge var sådan meget: "´Farligt er det altså ikke og der er SÅ mange som har det, det er meget almindeligt, tag det bare helt roligt.." Det var rigtig rart.

Besvar