En masse spørgsmål

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
herpes
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. maj 2010, 16:49

En masse spørgsmål

Indlæg af herpes »

Kære jer derude,

Jeg er desværre endnu fortvivlet herpes-ramt! 16 år, 2 forskellige sex-partenere i alt... og bam! så havde jeg sgu herpes.
Jeg fik i februar mit første udbrud forneden, lige i perioden hvor min kæreste begyndte at give mig oralsex. Men allerede der opstod et spørgsmål, da han aldrig har haft tegn på herpes foroven eller forneden. Nogen der har oplevet noget lignende?

Da jeg ikke vidste at det var herpes, og riften kun var lille, havde jeg ubeskyttet sex med min kæreste, men han har haft nogle tegn efter det. Kan det være at han er smittet, men at han bare ikke får udbrud?

Jeg ved ikke om jeg har 1 eller 2, men det er i hvert fald forneden (evt. hvordan ved man om det er 1 eller 2?). Men ved mit første udbrud fik jeg en slags rift på indersiden af skamlæberne, som ikke er helet. Efter at have set billeder af herpes på kønsdelene, synes jeg ikke det ligner noget af det jeg har, men blodprøverne siger altså at det er. Jeg ved at det er et ulækkert spørgsmål, men er der nogen der også oplever noget der ligner rifter på indersiden af skamlæberne? Jeg har lige fået mit udbrud nr.2 og igen får jeg altså lignende rifter.

En ekstra lille ting er svien i urinrøret når jeg tisser. Er dette normalt?

Puha, det var mange spørgsmål. Jeg håber at i vil hjælpe mig med jeres erfaringer. :-)

Kh mig

Lulu
Bidrager
Bidrager
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28. okt 2009, 04:21

Re: En masse spørgsmål

Indlæg af Lulu »

Hej du...

Hvis vi antager at det er herpes du har, så lyder det umiddelbart til at din kæreste har HSV1 (den ved munden) uden at vide det. Den kan nemlig godt smitte forneden. Jeg er selv blevet smittet af en der ikke havde nogle synlige symptomer på udbrud, og det er ikke unormalt at folk går rundt med herpes uden at vide det. Nåh, men det betyder jo så også at det er HSV1 du har forneden, hvis det er sådan tingene hænger sammen - kunne lægen ikke se det udfra blodprøven? Det mener jeg da at de kan....

Har din kæreste været ved lægen og blevet tjekket?
Også bare det almene tjek for kønssygdomme - det burde I begge to få hvis I har ubeskyttet sex. Jeg hæfter mig nemlig ved at du siger at det svier når du tisser....

Herpes (hos mig) er ikke til at forveksle med en rift, så umiddelbart synes jeg det symptom lyder lidt mærkeligt. Det virker dog klassisk for herpes at udbruddene komme igen det samme sted hver gang. Men så igen, herpes er en snu satan og rammer os alle forskelligt. Humlen er at lære sygdommen at kende i DIN krop - kun sådan kan du kontrollere den og evt undgå udbrud. Op med humøret, det skal nok gå :-)

tjow
Helgen
Helgen
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. feb 2010, 01:42

Re: En masse spørgsmål

Indlæg af tjow »

Hej med dig :)

Jeg fik det selv på nogenlunde samme måde, bortset fra at jeg ikke havde ubeskyttet sex. Min partner dengang var jomfru ligesom jeg, så det var meget mærkeligt ja.

Jeg har ikke rigtig gidet kigge på det dernede i detaljer omkring, hvorvidt jeg har rifter - men jeg tror det ikke! Som Lulu siger, kan det opføre sig forskelligt fra person til person, men jeg synes alligevel det lyder lidt mystisk med "rifter". Men når testen siger herpes, er det jo herpes. Jeg tror, jeg har begge dele forneden. Grunden til, jeg tror det, er, at jeg har to former for gene - den ene er blærer ved "hårområdet", og det andet er nede omkring skedeåbningen som noget mere ru, forkølet noget, som ikke er sår, men minder mere om det. Men har som sagt ikke undersøgt det grundigt, men når det svier osv., er det selvfølgelig noget med, at der går "hul", så rifter i en eller anden form har alle herpesramte.

Din kæreste kan sagtens være smittet med herpes-1. Får du blærer, der brister? For det kendetegner herpes-2, og hvis du ikke får det, har du muligvis fået herpes-1 dernede, og det kan da ikke udelukkes, at din kæreste er bærer af herpes-1, som giver forkølelssessår (for den type har vi nærmest alle sammen, 80 % af befolkningen).

Nu er Lulu lidt inde på, at svien fra urinrøret kan skyldes andre ting. Jeg tror dog godt, at det bare kan skyldes herpes. Her i vinters oplevede jeg mange gange svie og en masse underligt i forbindelse med mine herpesudbrud, men jeg har været tjekket for klamydia flere gange (selvom klamydia som regel er symptomfrit, så sku' svie ved vandladning kunne være et symptom)... tror bare, det er herpes, for har som sagt selv oplevet det. Det optræder dog mest ved svære udbrud, som man får færre af med tiden.

Synes skam ikke det var mange spørgsmål ;-)

Ny udfordring
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. maj 2010, 12:03

Re: En masse spørgsmål

Indlæg af Ny udfordring »

Hej herpes

Mht. til de mystiske rifter, kan jeg fortælle dig at mit forløb også startede med både blærer og rifter (følte mig som et helt bombekrater). Rifterne sad faktisk på begge sider af klitoris og det viste sig at jeg havde et svampe ubrud samtidig med mit første herpes udbrud. Min immunforsvar var fuldstændigt i bund og slimhinder og hud var derfor utroligt skrøbelig. Oveni dette fik jeg konstateret en urinvejsinfektion der skulle behandles med en heftig penicillinkur. Jeg var desværre en af de "heldige" der fik nye udbrud med 1 uges mellemrum i starten og de første par udbrud gav igen rifter, men nu, 7 måneder inde i forløbet, er udbruddene meget små (2 blærer) og gør ikke længere ondt, så der er håb forude :o))

Jeg vil råde dig til at få din læge til at tjekke dig grundigt for diverse andre infektioner, der jo modsat herpes kan give problemer hvis de ikke behandles.

Knus herfra

Besvar