Gode råd

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Maria
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. okt 2009, 13:26

Gode råd

Indlæg af Maria »

Jeg har forresten et par gode råd jeg fik fra min gynækolog.... hvis nogen hårdt angrebet skulle være interesseret.

Hvis der er stor smerte når man tisser, kan det hjælpe lidt, at have en 1/2 liters flaske med koldt vand stående ved toilettet, og hælde ned over samtidig. Det lindre en smule. Men husk det skal være koldt vand. Ellers synes jeg næsten det bliver værre.
Et andet råd til at lindre smerte. Klip et blødt viskestykke, eller en stofble hvis man har det, i stykker. Hæld kogende vand over, og stil dem i køleskabet. Når de er blevet kolde lægges de små stykker stof på herbes udbrudene og kan lindre smerten.

Hilsener fra Maria

Lise
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. okt 2009, 16:29

Re: Gode råd

Indlæg af Lise »

De plastre, man kan købe til forkølelsessår på munden, er også anvendelige til Herpes genetalis. Jeg får tit mine udbrud på mellemkødet, og når de kommer i berøring med udflåd, eller når jeg tisser, kan det god svie. Men med sådan et plaster på mærker jeg ingenting, og det heler også hurtigere, plus at man undgår sårdannelse.
Min ekskæreste smittede mig med Herpes genetalis, og vi havde begge regelmæssige udbrud. Min erfaring er, at man skal undgå sex, når der er udbrud, også selvom man i forvejen har sygdommen - udbrudene er jo aldrig behagelige, og jeg vil i hvert fald helst undgå dem.
Selvom man er smittet skal man alligevel passe på når man har udbrud, sørg for at være ekstra hygiejnisk. Man kan sagtens få udbrud nye steder, f.eks. også vej øjnene. Så vask hænder og brug plastret, hvis det er muligt.

Casper

Re: Gode råd

Indlæg af Casper »

Når vi er ved de gode råd, vil jeg anbefale at smøre med zinksalve, den type man også bruger til røde babynumser. Bare lad det side et døgns tid, så udtørrer det irritationen i op til flere dage. Works 4 me. Og suppler i øvrigt med en daglig grundig vask med intimsæbe.

Besvar