Nyt herbes "medlem"

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Maria
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. okt 2009, 13:26

Nyt herbes "medlem"

Indlæg af Maria »

Hej....
Jeg er 33 år og jeg fik konstateret herbes i fredags hos en gynækolog, efter at have gået med det i næsten en uge, hvor min læge mente det var svamp og infektion. Jeg havde influenza symptomer og var øm med en brændende fornemmelse forneden.
Jeg fik et kæmpe chok, da jeg har fast kæreste gennem 1 1/2 år og ingen af os har haft symptomer på noget som helst der ligner herbes. Heller ikke i form af forkølelsessår om munden. Så der var mange tanker der fløj gennem mit hoved.
Det er uden tvivl det værste smerte helvede jeg har været udsat for. Jeg kan ikke sidde. og jeg går som en dame på 90år der lige er stået af en hest. Tårene triller ned af mine kinder, mens jeg bider så hårdt i et håndklæde jeg nu kan, mens jeg tisser.... minder jo på ingen måde om blærebetændelse, det er vand ved siden af. jeg sover ikke om natten, og kan dårligt vende mig i sengen. Er alene med min datter på 3 år, og er blevet nødt til at flytte til mine forældre så de kan hjælpe mig. Det er så ydmygende, og jeg føler mig så ulækker. Hvor længe går der før smerterne aftager? Er det virkelig 2-3 uger som der står nogen steder? Og når anfaldene så begynder at vende tilbage, er de så lige så smertefulde hver gang? Hvordan lever I med herbes? Hvordan kan så mange mennesker leve med det, når der er så meget smerte forbundet med det?? det her smerte helvede holder jeg ikke til et helt liv... Er I også sygemeldte fra arbejde hver gang? så tit kan jeg jo ikke være syg uden at blive fyrret... og er der noget med kosten jeg skal være opmærksom på? Undskyld alle mine spørgsmål, men jeg er så fortvivlet og ulykkelig...
Håber på opmuntrende ord...
Kærligst maria

Verdegast
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:35

Re: Nyt herbes "medlem"

Indlæg af Verdegast »

Hej Maria,
Rolig nu ;-)
Det første udbrud er altid det værste, især for piger har jeg ladet mig fortælle... For de fleste bliver det tilsyneladende til at leve med efter et stykke tid - det vil sige færre og mildere udbrud. Men jo, det er træls uanset hvordan man ser på det.

K.

baditte
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. okt 2009, 12:30

Re: Nyt herbes "medlem"

Indlæg af baditte »

Hej nyt herpesmedlem

Jeg havde mit førstegangsudbrud for 2 år siden og var i 14 dage meget syg, havde næsten 40 i feber i 8 dage og var sygemeldt i 14 dage.( Har kun været ganske få dage sygemeldt pga herpes side)Det var altså en primærinfektion som det hedder. Dvs jeg var blevet smittet indenfor den sidste uge og det kunne kun være min kæreste gennem det sidste halve år. Rigtig nok han var rask smittebære og anede derfor intet derom. Jeg tror jeg fik et udbrud pga af stress, jeg var blevet skilt 10 måneder forinden og min far var blevet akut syg og var døende. Jeg havde det også i den ene side af halsen (efter oralsex). Jeg kunne derfor kun indtage flydende.
Det var skrækkeligt og samtidig farer der alle tanker gennem hovedet på en, hvordan skal ens fremtidige sexliv blive? Altid med kondom? Hvem vil have en der er smittet med herpes hvis det nu ikke holder med min nuværende kærste? Hvordan skal min kæreste og jeg forholde os?

Jeg har overhovedet ikke været så syg siden, men har desværre haft mange hyppige udbrud forneden, heldigvis så små blæner det knap kan ses men øm og smittende er jeg jo. Jeg er pga mine meget hyppige udbrud blevet tilknyttet infektionsamb. på Skejby sygehus. Og har lige afsluttet 1 års behandling i håb om at lægge virusen i dvale. Men det er en lang og lidt indviklet historie.
Jeg er selv sygeplejerske så jeg har læst meget om den skide virus.

Nogen mener noget i kosten kan have betydning og visse fødeelementer bør undgåes. Jeg er ikke gået så meget ind i dette endnu, da der er meget delte meninger om dette.

Rigtig god bedring, hold ud det bliver bedre, og be din kæreste om at vise dig al den kærlighed han har for dig, man er så sårbar og føler sig ikke lækker

Mange hilsner og tanker
fra Baditte

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Nyt herbes "medlem"

Indlæg af Arenze86 »

Jeg fik konstateret herpes i Januar 2008, og har haft udbrud ca. hver 2. uge - ikke store, men det smitter jo stadig. 1. udbrud gjorde ondt, men har ikke haft de store smerter siden, og har heller aldrig været sygemeldt pga. herpes.

Jeg tog så 2 aciclovir dagligt forebyggende i 6 måneder, hvor jeg kun fik ét udbrud. Så stoppede jeg med at tage aciclovir, fik en masse ubehagelige udbrud over et par måneder, men så stoppede det! Jeg stoppede også med at tage alverdens vitaminpiller, der ellers havde hjulpet mig utrolig meget (fra at have det hver dag til ca. hveranden uge).

Jeg har nu gået i 2 måneder uden udbrud (hvilket er meget stort for mig), og det er herligt! Ved ikke hvad der har gjort det. Men tror at mindre stress har meget med det at gøre. Og fordi det pludselig ikke kommer så ofte, bliver jeg ikke mindet om det hele tiden = endnu mindre stress.

Har i øvrigt mødt den sødeste fyr! Fortalte ham 1. gang jeg så ham at jeg havde herpes, og han accepterede det fra starten af. Jeg svæver på en lyserød sky stadigvæk og det er herligt :o) Vi har brugt kondom de fleste gange, men har også haft sex uden og han er ikke smittet endnu. Jeg tager så heller aldrig chancen - er jeg det mindre i tvivl om der er noget på vej, så er der "lukket".

Livet går bestemt ikke i stå - man skal bare finde en måde at få kontrol over den dumme herpes, så den ikke får kontrol over dig.

Besvar