Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
årgang68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. aug 2009, 11:27

Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af årgang68 »

Jeg er en pige på 41 som for 3 uger siden fik konstateret herpes. Jeg synes informationen fra min læge har været uhyre mangelfuld og er nu på 14.dag i behandling med Aciclovir 2 tabletter 5 gange om dagen. Jeg aner ikke om det er HSV 1 eller 2 jeg har, blot at det er herpes konstateret ved podning. Symptomerne har været mange og først troede min læge det var underlivsbetændelse men efter 8 dage på pencillin uden mærkbare ændringer fandt jeg selv ud af det måske kunne være herpes. Min partner har herpes men han har naivt troet det kun smittede ved udbrud, hvilket så ikke var tilfældet. Jeg har lidt og lider stadig af stærke strålesmerter fra baller og ned af benene og ud i fødderne, jeg er udmarvende træt og så kan jeg ikke selv komme af med hverken urin eller afføring hvilket nok er det værste. Jeg har fået kadeter jeg selv kan tømme blæren med og afføring (sorry meget intimt men et faktum desværre) kommer jeg af med ved hjælp af mikrolax. Samtidig har jeg har heftigt hvidt udflåd som bare bliver ved og ved. Har fået 2 svampekure unde held. Jeg har ved udbrud kun haft 2 meget små blære som gik i sig selv igen efter nogle dage, hvilket ikke helt svarer til sygdomsbeskrivelsen jeg har læst mig til. Kan man godt har første gangsudbrud uden nævneværdige blære??

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle har lignende symptomer og erfaring med hvor lang tid man kan forvente der går før behandlingen begynder at virke og symptomerne aftager.
Må indrømme det har slået mig helt ud at jeg er blevet smittet, og uvisheden omkring hvor lang tid jeg skal lide sådan her samt hvad nu med fremtiden, hvordan lever man med det her og tænk nu hvis jeg skal ud og have en anden partner på et tidspunkt hvad så??

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af Arenze86 »

Ja, hvad så? Så fortæller du det som det er :o) Langt de fleste jeg har set, som jeg har fortalt det til, har bare sagt "jamen, sådan er det jo bare, og så må vi jo bare passe på".

Jeg har også strålesmerterne, men i det omfang du snakker, kan jeg vist ikke være med.
Jeg havde problemer med at tisse i en uges tid(måske lidt mere), ved 1. udbrud, men derfra har der aldrig været nogle problemer ved efterfølgende udbrud.
Mine efterfølgende udbrud har slet ikke været så smertefulde, og slet ikke i samme omfang størrelsesmæssigt, som det første. Jeg havde en hel del meget små blærer ved 1. udbrud, men efter 5 dage med aciclovir (5 piller dagligt), var det væk.
Fik så temmelig hurtigt et nyt udbrud, det forsvandt og et nyt kom igen - det stod på i 10 uger med konstante nye udbrud, indtil jeg ændrede min livsstil; spiste sundt, dyrkede motion, holdt mig fra meget argininholdige produkter, og begyndte yderlige at tag' et dagligt vitamintilskud (protabs (2 stk.), Longo Vital (2 stk.), Berthelsens mineraler (3 stk.)).
Jeg får stadig udbrud, men som regel små og de går hurtigt væk, hvis man behandler dem hurtigt.

Jeg har haft taget et halvt år hvor jeg tog 2 aciclovir dagligt - det holdt udbrudene væk i det halve år. Giver min krop en pause fra pillerne nu, og så er udbrudene der igen, men sådan er det jo bare.

Jeg har fundet den dejligste mand, og jeg er simpelthen så forelsket i ham. Heldigvis går det begge veje, hvilket selvfølgelig gør at han er fuldstændig ligeglad med om jeg har herpes, for det er mig han elsker. Han stoler 100% på at jeg siger til når jeg har udbrud, og så er der ingen sex. Han ved godt at der stadig er en risiko for at han kan blive smittet, men den risiko må han jo tag, og det gør han glædeligt. Vi bruger så kondom, som ekstra beskyttelse.

Jeg har selv fået det af en der aldrig har haft et udbrud selv, i sin tid, så selvfølgelig er der en smitterisiko altid, men man skal huske at leve livet - livet går bestemt ikke i stå pga. herpes :o)

helle.nymann
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. aug 2009, 13:54

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af helle.nymann »

Hej årgang 68:)
Jeg er selv blevet ramt af herpes genitalis, omkring den alder som du har nu, jeg er nu 48 ...men men, din historie ligner min, jeg har også indvendige smerter, problemer i urinrøret og tarmåbningen, smertefølsom hud og indvendige smerter på baller og lår, smerterne stråler ned i benet og op i blære og mave, smerterne er hovedsageligt koncentereret om venstre side. Jeg har heller ikke så mange synlige blærer, men urinrøret føles angrebet indvendigt, så jeg har vanskeligheder med at tisse ind imellem.

Jeg har forløbig hjælp af Aciclovir 400 mg. som jeg før har fået i 200 mg. disse er dog ikke stærke nok mere, sidste gang jeg havde et voldsomt herpes anfald spiste jeg piller i ca. en måned og jeg føler de hjælper rimeligt meget. Men du har vel prøvet piller, et andet forslag fra min læge var at jeg kunne få epilepsi medicin, dette synes jeg lød meget voldsomt, men det kan jo blive nødvendigt.
Held og lykke:)

helle.nymann
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. aug 2009, 13:54

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af helle.nymann »

PS. Min læge sagde at Aciclovir ikke virker på de efterfølgende smerter fra udbruddet, hun mente man kun havde gavn af dem i ca. en uge, det mener jeg er helt forkert, da jeg hele tiden afbrød behandlingen som foreskrevet fik jeg flere smerter igen, først da jeg fortsatte pillebehandlingen i længere tid hjalp det.....de kan også tages forebyggende 3 x1 a 400 mg. om dagen. :)

mona

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af mona »

Hej årgang 68.
Jeg er selv årgang 68 kvinde 40 år. Har også herpes i kønsdelen og er i behandling siden juni i år. vi har fået at vide at vi skal forvente at leve med det da det går og sidder i nerve banerne.
her er min mail så skriv endelig så fortæller jeg mere. mkl2712@live.dk

Newbie

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af Newbie »

Hej årgang 68,

Vores sygdomsforløb lyder til at være meget ens.

Jeg er en 29 årig kvinde som pt er på fjerde dagen af mit allerførste herpes genitalis udbrud. Er på dag 2 af Aciclovir tabeletterne (5 tbl. dagligt x 5 dage).

Ligesom dig troede både lægen og jeg også først, at det være blærebetændelse og jeg kom hjem fra apoteket med sulfatabeletter. (Dem blev jeg rigtig dårlig af og kastede op mm.) Det var om onsdagen - allerede om fredagen var situationen markant forværret. Havde virkelig mange smerter ved vandladning og afføring, kløe bagtil (ikke foran), svie og kraftigt hvidligt udflåd, men ingen synderlige tegn på deciderede blærer, men nærmere en masse små læsioner både foran og bagved. Jeg har desuden ondt i baller, ben og lænd og er dødsens træt hele tiden. Men så vidt jeg kan læse så er det vist ikke helt unormalt... En af bivirkningerne ved Aciclovir er bl.a. træthed - iflg. indlægssedlen.

Jeg håber at smerterne fortager i takt med behandlingens forløb og at jeg kan nøjes med de 5 dage...

Ligesom dig søger jeg andre med lignende erfaringer som kan berolige mig lidt i at det er normale symptomer jeg oplever, og som evt. kan komme med nogle gode råd i forhold til forebyggelse af udbrud og tackling af fremtidige udbrud - for at have det sådan som jeg har det lige pt er bestemt ikke noget at råbe hurra for!

Håber der er nogen af jer derude der kan nikke genkendende til mine symptomer og kan fortælle lidt om jeres erfaringer og evt uddele råd.

På forhånd tak - glæder mig til at læse jeres indslag.

Mvh Newbie

Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23. jun 2012, 21:47

Re: Hårdt Ramt, erfaringer søges.

Indlæg af Newbie »

Mvh Newbie

Besvar