Er jeg nu smittet med HSV type 1 og 2?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
slllandy

Er jeg nu smittet med HSV type 1 og 2?

Indlæg af slllandy »

I Marts 2006 troede jeg at jeg blev smittet med herpes simplex via oralsex af en fyr jeg ellers var meget glad for. Jeg fik det MEGET skidt i godt 10 dage, med influenza, fatique, opkast, blister, saar, smerte ved vandladning osv. Laegen undersoegte mig og sagde at jeg helt sikkert havde faaet herpes.

Kom ud i en dyb depression, men som maanederne og aarene gik fik jeg aldrig et udbrud siden hen .

Jeg fik for nyligt taget en blodproeve og laegen sagde at jeg faktisk hverken havde HSV 1 eller 2, da det tal man maaler skal naa over en bestemt vaerdi? MEN at mit simplex tal var saa taet paa at naa den vaerdi der taelles som smittet, at de sikkert var det jeg havde vaeret udsat for. Min laege fortalte mig at folk som er smittet med simplex typen "for neden" som regel ikke faar det lige saa skidt som dem der er smittet med genitalis, og ofte ikke har mange udbrud?

I fredags blev jeg mega fuld (daarlig undskyldning) og endte i seng med en fyr jeg kender. Vi var sammen igen loerdag og mandag. Alle gange uden kondom (ikke smart). Onsdag morgen vaagnede jeg op med blister over det hele, baller, laar, og saar i skeden. Jeg er MEGET MEGET MEGET mere syg denne gang. Jeg besvimede i badet. Har kastet op. Har blaerer betaendelse, og lidt blod i urinen. Jeg har faaet bekraeftet ved laegen at der er herpes og er paabegyndt behandling (og det er slet ikke begyndt at hjaelpe)

MEN HER ER DET JEG IKKE FORSTAAR:

1. Er det muligt at jeg foer "kun" havde simplex men er blevet smittet af mine nye partner med genitalis?
2. Har jeg altid haft det, selv om det ikke var paa blod proeve resultaterne?
3. Burde jeg konfrontere ham og spoerge ham om han har noget. Har pt bare sagt at jeg har underlivs betaendelse, jeg ved ikke hvordan jeg skal bringe det hele paa banen. Det kan jo vaere at han slet ikke har noget med et at goere?

Mange tak paa forhaand.
Har brug for al den hjaelp jeg kan faa.

Rosary
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. feb 2009, 00:22

Re: Er jeg nu smittet med HSV type 1 og 2?

Indlæg af Rosary »

Det lyder virkelig ikke sjovt det der. Jeg har selv herpes type 1. Jeg spurgte min læge om det var muligt at få begge dele (altså både type 1 og type 2) og det svarede hun ja til. Hun sagde at det ikke ville blive værre hvis jeg også fik den anden type.

men du siger at du ikke har haft at udbrud siden det første i 2006, men har du haft sex siden?
Har nemlig hørt at sex kan fremprovokere et udbrud(pga. gnidningerne tror jeg)

Kan desværre ikke hjælpe dig mere.
God bedring,
Rosary

Roanus

Re: Er jeg nu smittet med HSV type 1 og 2?

Indlæg af Roanus »

Av det lyder som en slem omgang, har selv haft herpes i et halv år og er på konstant medicinering for at holde det nede. Ved godt at det ikke var det du spurgte om´, men du er nødt til at oplyse ham fyren om at du er smittet, for enten er han selv bærer uden at vide det ( det var min kæreste) eller også blev han måske smittet af dig...og smitten vil blive bragt videre til andre. Lorte sygdom.
Udbrudende bliver ofte ikke så slemt som det første har jeg hørt fra flere-
Held og lykke med det

Besvar