1000 Spørgsmål

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Orange

1000 Spørgsmål

Indlæg af Orange »

Hej
Jeg sidder lige i mit første udbrud af herpes og så ovenikøbet forneden...må man tude lidt?
Jeg er angrebet på skamlæberne og rumpetstjernen, desuden har jeg også fået smittet 3 fingre på min hånd, selvom jeg har været opmærksom på min håndhygiejne.
Er der noget jeg kan gøre for at det ikke gør så ondt at ha afføring?
Skal jeg være opmærksom på bla sengetøj? Smitter mine trusser med virus selvom de har ligget i vasketøjskurven i et par timer?
Hvad med madlavning nu hvor jeg også har det på hænderne, skal jeg være særlig opmærksom? Bruger handsker pt.

Maria

Re: 1000 Spørgsmål

Indlæg af Maria »

Hej Orange!

Uh, gode spørgsmål, jeg ved godt nok ikke, om jeg kan svare på dem. Bortset fra at du gerne må tude lidt :)
Jeg kender det med afføringen... av. Jeg har aldrig fundet noget godt trick. Det eneste jeg har gjort, det er at have noget toiletpapir med vand på til at afkøle lidt ind imellem og når jeg er færdig (sorry hvis det her er lidt for informativt...). Det har også en tendens til at bløde, når jeg får udbrud, fordi der bliver revet hul på sårene, så hygiejnen er vigtig der, for ikke at få betændelse. Til gengæld synes jeg, det næsten var værre at tisse under udbrud (det gjorde FRYGTELIG ondt på mig i starten - FRYGTELIGT!), så der tissede jeg simpelthen i brusebadet eller hældte lunkent vand på mens jeg tissede. Det hjalp så meget. Og så drak jeg meget vand, så urinen ligesom blev "fortyndet" (i starten holdt jeg simpelthen op med at drikke vand, så jeg tissede sjældnere, men det gjorde det bare værre, når jeg endelig skulle).
Altså, jeg gør ikke meget anderledes ved mit vasketøj, når jeg har udbrud. Jeg bruger mine grimmere trusser, som jeg kan vaske ved højere grader, og så vasker jeg hænder efter jeg har rørt ved tøjet. Det er jo væsken i blærerne, der smitter, men jeg tvivler lidt på de smitter efter flere timer til det andet tøj - og det bliver jo også vasket, hvis der skulle komme virus på det. Jeg kan ikke forestille mig tøjet skulle kunne smitte med virus efter vask i hvert fald, så hvis man bare vasker hænder efter at have puttet det i vaskemaskinen, og ikke begynder at klø sig i øjnene eller noget før det, så burde det ikke være noget problem. Hvis du er nervøs, kan du måske putte trusserne i en pose for sig, så de ikke ligger sammen med resten? Det kræver ikke så meget, og det giver dig måske lidt sjælero. Det er nok smart at skifte sengetøjet lidt oftere, når du har udbrud, eller sove med natbukser.
Når du har fået det på hænderne, så er det nok bedst at passe lidt på, når du laver mad, når du har udbrud, så du ikke får smittet dig omkring munden. Det er meget smart med hanskerne, synes jeg. Personligt ville jeg ikke være bange for at lave mad, når jeg så ikke havde udbrud. Vand og sæbe hjælper, så det er godt, at du har god håndhygiejne.

Du må meget gerne stille flere spørgsmål, det er rart at få lidt input synes jeg! Jeg vil meget gerne høre om, hvordan andre folk gør. Nogen gange bliver jeg lidt bange for, jeg måske er for sjusket.

Besvar