Hvornår går det væk?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Anonym1238

Hvornår går det væk?

Indlæg af Anonym1238 »

Hejsa. Jeg står i midt i mit første udbrud med herpes type 1(kønsdelene)
Jeg har fået en creme (aciclodan) som jeg selvfølgelig bruger så omhyggeligt som jeg kan.
Jeg har haft udbrud i snart 2 uger, og i starten var smerterne ikke til at holde ud, men nu er det heldigvis blevet bedre. Dog stadig med smerter.
Jeg står dog stadig med tre udfordringer.
1. Jeg føler at min herpes vandre, også selvom jeg bruger cremen, er det fordi jeg ikke bruger den ordenligt? Jeg fik mit første udbrud ved skedeåbningen, og set har derefter bevæget sig lidt tættere mod anus. Jeg havde også nogle knopper på mons pubis, og for en sikkerhedsskyld tog jeg også creme på der. (Men nu ser jeg flere knopper?) er det relateret til herpes, eller hvordan fungerer det? Da det er mit første udbrud, og jeg ikke har nogen i min omgangskreds jeg kan snakke med, er jeg i tvivl om mit udbrud vandre, eller om jeg gør noget forkert i forhold til min creme.
2. Der står på min creme at jeg skal bruge den i 5-10 dage, men jeg har allerede på 3 dagen brugt næsten den hele. Bruger jeg for meget? Kan man købe cremen til kønsdelene uden en recept, eller skal jeg kontakte min læge?
3. Jeg har problemer med afføring. Da jeg har smerter dernede, gør det ondt når jeg skal på wc. Når jeg skal tisse, gør jeg det i badet for at skylle vand på samtidig, så jeg undgår at det svier. Det kan jeg af gode grunde ikke gøre når det omhandler at lave nr. 2. Jeg startede med at holde mig, og nu kan jeg se, at min mave er utroligt oppustet og jeg frygter forstoppelse. Hvad gjorde i, hvis nogen har haft samme problem som jeg har.

Jeg undskylder hvis mig indlæg er for langt, og for forvirrende, men jeg er efterladt med en række spørgsmål, som Google desværre ikke kunne svare mig på.
Hilsen nysmittet 20 årig pige

Hende

Re: Hvornår går det væk?

Indlæg af Hende »

Hej du.

Da jeg fik min første udbrud var jeg på pille kur (aciclodan), det er jeg ret sikker på du også skal. Hvis du endnu ikke har været i dialog med læge, skal du hurtigst muligt ringe til dem.
Første udbrud er altid det værste, og det bliver mindre med tiden.
Knus herfra, skriv endelig hvis du har flere sprøgsmål

Besvar