Nysmittet

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
C30

Nysmittet

Indlæg af C30 »

Hej,
I torsdags fik jeg konstateret herpes 2 (der er søndag i dag), efter et længere sygdomsforløb. Det startede for en måned siden med voldsom halsbetændelse, som blev efterfulgt af blærebetændelse. Efter behandling for blærebetændelse fik jeg pludselig feber og ømhed i kroppen igen, hvilket jeg troede var blærebetændelsen, som ikke var helt ude af kroppen. Jeg oplevede også forstoppelse og ret voldsomme smerter i endetarmen. Jeg havde på daværende tidspunkt kun en enkelt øm “bums” mellem endetarmen og skedeåbningen, og det lignede SLET ikke de skrækscenarier, jeg kunne google mig frem til. “Bumsen” blev til sår/hudafskrabning. Det er nu 12 dage siden, jeg havde feber og opdagede bumsen/såret. I mellemtiden har jeg haft vanvittig ømhed og uro i benene, ballerne og direkte smerter on/off under mine fødder - og jeg kan nu læse mig til, at det altsammen er symptomer på herpes 😓
I torsdags (3 dage siden) startede jeg behandling med Aciclovir (800 mg x 5 dagligt i 5 dage). Jeg har ikke haft ømhed og udtalt uro i kroppen de sidste par dage, men her til aften begynder det igen. Det er ubehageligt at sidde ned, fordi muskelømheden i ballerne er så udtalt.
Skal jeg være bekymret for, at medicinen ikke har den rette effekt? At der er et nyt udbrud på vej allerede inden det første er slut? For så har jeg da virkelig lyst til at hoppe direkte i havnen. Jeg er grædefærdig og synes, at det er SÅ deprimerende og svært at forholde mig til, at jeg skal leve med denne her virus resten af mit liv. Jeg er klar over, at jeg slet ikke har været hårdt ramt denne gang, men hold nu op, hvor sidder der bare mange flere følelser syd for navlen, end jeg lige umiddelbart var klar over. Jeg føler mig så beskidt og i stykker på en eller anden måde.

Gode råd og opmuntrende ord modtages med kyshånd!

Hejsøde

Re: Nysmittet

Indlæg af Hejsøde »

Først og fremmest: Træk vejret. Herpes er værst i hovedet. Du er ikke beskidt. Du er fuldkommen almindelig.

Det lyder da som om, at du har haft et mega slemt forløb med alle de sygdomme og gener. Gad vide om de alle kan hænge sammen med herpes? Selv mærkede jeg intet og opdagede i grunden først, at jeg havde herpes langt senere i livet.

Du skal ikke være grædefærdig, selvom det er nemmere sagt end gjort. Jeg har også HSV 2 og er en ung kvinde. Du vil blive overrasket over at finde ud af, hvor mange andre der har det, og hvor mange der er ligeglade med, om du har det.

Håber det kan hjælpe dig. Mht medicin, så er Valaciclovir og Aciclovir begge muligheder, og du må nok prøve dig frem.

Der er værre ting i livet, som man kan få end herpes - selvom det ikke føles sådan, når man får et sår.

Kram til dig

Besvar