Bare mig og mit liv med herpes...

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
baremig
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. feb 2009, 18:48

Bare mig og mit liv med herpes...

Indlæg af baremig »

Som min læge kalder det så fint... kronisk herpes.

Det er nu snart 5 år siden jeg blev smittet med herpes... efter sex fik jeg ca. 2 måneder efter, KÆMPE udbrud for neden og inde i munden... Jeg blev indlagt på hospitalet, da min eksem gik helt amok også, der gik stafylokokker i også. Den dag idag har det bredt sig til bag til for neden, uden på munden, i mit venstre øje og på min ene langfinger, og det på trods af jeg passer MEGET på. Jeg har også en lille fornemmelse om at jeg også har haft det på ryggen. Jeg vil sige at jeg lever med det, men har det enormt svært. Tænker på det hver dag, og er skrækkeligt bange for at min søn skal få udbrud. Jeg er rimeligt sikker på at han har haft et par udbrud på læberne, samt blister inde i munden, hvilket jeg er virkelig ked af. Da han kun lige er blevet 2 år, og jo ikke aner at han kan smitte sig selv andre steder. Min frygt går specielt på at han også skal smitte sig selv i øjnene eller fx for neden... får det helt dårligt bare ved tanken. Jeg har efter årsskiftet haft ca. 6 udbrud, og føler aldrig jeg er helt fri for det, derfor min kære læges betegnelse kronisk herpes. Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvad der kunne forbedre og formindske mine udbrud, trods mange timers søgen på nettet... Men jeg har nu sat mig for at huske vitaminerne, og jeg vil prøve ikke at spise nødder, chokolade og appelsiner... da specielt appelsiner gir mig udbrud, en lille episode hvor jeg virkelig fik det af mærke, var en dag min søn og jeg delte 3 appelsiner, 1/2 time efter blomstrede det frem med så blærer på mine læber. Mit 7 udbrud er lige kommet idag, og denne gang oppe i ganen, hvilket aldrig er slet før. En anden ting jeg skal have købt er nogen urte piller som hedder Acerola... jeg har læst mig til på helsenyt at de skulle hjælpe, og man har jo lov at håbe. Hvis andre har gode råd til hvilke fødevarer man skal holde sig fra, så hører jeg gerne fra jer, mit mål i 2009 er at prøve at blive fuldstændig fri for denne forfærdelige sygdom.

Bare lidt om mig...

Gæst

Re: Bare mig og mit liv med herpes...

Indlæg af Gæst »

Ja nu ved jeg godt at kokus også er en nød, men lige hvis du ikke havde tænkt over det vil jeg fortælle, at det i hvert fald IKKE er godt for min herpes....
Har i øvrigt en periode taget et jerntilskud dagl., hvilket jeg syntes havde en virkelig positiv effekt for mig og gav mig ro i skidtet en periode.

Maria

Re: Bare mig og mit liv med herpes...

Indlæg af Maria »

Appelsiner, citroner og andre citrusfrugter kan godt give udbrud. For meget jern kan også stimulere udbrud, men ellers er det bedste forsvar et godt immunsystem - så hvis man mangler jern eller lige er i underskud, kan det sikkert hjælpe. Mælkevarer er generelt gode, og det er klogt at holde sig fra (for meget) alkohol og rygning. Jeg bruger også H-balm, som har hjulpet mig, og lysin tilskud (skal bestilles over nettet eller købes i udlandet) er også godt.
Har du fået din søn undersøgt? For mange børn får blister i munden uden at det er herpes.

Jeg håber det bliver bedre, du er godt nok hårdt ramt. Jeg fik det for lidt over et år siden, og har haft 3-4 udbrud, men de sidste har været mindre og knap så smertefulde, sikkert også fordi jeg får taget det i tide - lige så snart jeg mærker, huden begynder at stramme, stopper jeg med det usunde, tager en masse vitaminer, bruger H-balm og sørger for at få nok søvn. Det virker for mig de fleste gange, og så kommer der intet udbrud.

Held og lykke

Besvar