Hvornår virker pillerne?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Den fortabte

Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Den fortabte »

Jeg er i næsten 2 måneder blevet behandlet for svamp dog uden den store virkning. I fredags var jeg ved endnu en læge (den 4. der har set på mig inden for de her 2 måneder). Hun sagde med det samme at hun var ret sikker på jeg har fået herpes. Jeg har ingen blære men et stort sår på hver side af urinrøret og skeden. Hun udskrev en recept og jeg gik med det samme på apoteket og startede behandlingen (Aciclovir - 1 pille 5 gange dagligt i 5 dage). I dag er det 3. dag med behanlingen og der er absolut igen forbedringer. Sårene bliver større og større og er begyndt at få et lille sår et stykke over urinrøret.
Er ved at være desperat efter at få den smertene følelese i skeden til at forsvinde da dette nu har stået på mere eller mindre uafbrudt i 2 måneder. Er derudover også ret nervøs for de her sår som bare bliver værre og værre.
Mon det er Herpes siden pillerne ikke virker... Hvor længe bør der gå inden pillerne virker? Kan jeg smøre med et eller andet for at få sårene til at hele frem for at blive værre?

Håber der er nogen der ligger inden med et eller andet der kan berolige mig lidt.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Arenze86 »

Fik du ikke taget en podning?

Hvad med et bakterieangreb? Kunne det godt lyde som, selvom at det burde nok ha' spredt sig mere efter 2 måneder.

Sig du vil ha' taget en podning for herpes + bakterier. Det kræver jo nærmest ingenting af lægen, og så kan du udelukke det eller behandle.

Den fortabte

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Den fortabte »

Ja fik taget en podning og får svar på fredag.
Fik samtidig konstateret at jeg havde MEGT FÅ af de naturlige mæklesyre bakterier i skeden hvilket jo vil sige at jeg vil have svært ved at bekæmpe nogen former for angreb i den region.
Lægene var nu desværre ret overbevist om at det er herpes. Men forstår så stadig ikke hvorfor pillerne ikke virker hvis det er det.
Hvad vil det sige hvis det er et bakterie angreb? At det ikke har noget med herpes at gøre?

Maria

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Maria »

Jeg har aldrig hørt om et udbrud, der skulle vare så lang tid. Så skulle det være fordi du har haft flere udbrud i forlængelse af hinanden? Et normalt udbrud med sår varer ca. et par uger.

Sagen med pillerne er, at for at de skal virke, skal de tages næsten før symptomerne begynder. Så afkorter de sygdomsforløbet med nogle dage. Jeg ville også spørge efter en podning, det ville nok være den bedste måde at få det afgjort på.
Det bedste du kan gøre, er at sørge for dit immunforsvar er i orden. Spis sundt og tag vitaminer.

Jeg har hørt om noget creme du kan smøre på, der skulle tage nogle af smerterne, men på apoteket sagde de, der skulle en recept til for sådan noget. Det kan du også prøve at spørge din læge om.

Jeg håber, det bliver bedre snart, det lyder godt nok ikke sjovt med smerter i så lang tid.

Hov - du skrev lige i mellemtiden.
Jeg ved desværre ikke noget om bakterieangreb. Mon ikke din læge kan fortælle dig mere om det på fredag?

Den fortabte

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Den fortabte »

Jo jeg må vel bare vente til fredag:-( Lægen sendte 3 prøver afsted. Kan desværre ikke huske hvad de to andre var. Men håber da at en af dem viser noget.
Er bare rigtig bange for hvad det er for nogen sår. De var ved at hele op på et tidspunkt efter en menstration men begyndte dog at blive være igen nogen dage efter. De er kæmpe store og for at sige det som det er er jeg fuldstændig ødelagt forneden.
Det eneste der får mig til at tro på lægens diagnose er den prikkende fornemmelse i underlivet som i andre taler om.

Man føler sig bare helt fortabt når man i 2 måneder stort set ikke har lavet noget grundet smerter. Men der er vel ikke andet at gøre end at tage endnu en uge i sengen.

Maria har du haft angreb under menstration? Gik den prikkende fornemmelse væk under menstrationen og kom så igen bagefter?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Arenze86 »

Bakterieangreb (stafylokokker) kan behandles med bl.a. antibiotika creme, så det kan gå væk igen. Klør meget!

Mange får udbrud af herpes under menstruation, pga. hormonforstyrrelserne. Den prikkende fornemmelse er aldrig speciel tydelig hos mig på noget tidspunkt, så kan ikke så godt hjælpe dig med spørgsmål på det punkt. Jeg får mere ondt i nerverne lige under huden i venstre ben. Oftes på baglåret, men sidst var det dog på et område på skinnebenet. Derefter går der nogle dage (nogle gange er der gået mange dage), før udbruddet kommer.

Den fortabte

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Den fortabte »

Hmm det lyder til at det er meget individuelt hvordan man reagerer og oplever de her angreb.
Har haft menstration to gange under udbrudet og begge gange gik den prikkende fornemmelse væk.. Den kom desværre igen:-(
Men der er vel ikke andet at gøre end at vente på svar fra lægen. Kan jo være at det blot er et bakterie angreb som Arenze foreslår.

Maria

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Maria »

Mine udbrud har en helt klar forbindelse til menstruationen. Det er som Arenze siger pga. hormonforandringerne. Det bliver værre lige før og under menstruationen og forsvinder derefter lige så stille igen (i de dårlige perioder). Jeg får også en prikkende fornemmelse før udbrud, og den er der også under mensen. Men det kan variere meget. Det mest tydelige tegn hos mig er dog, at jeg ret lang tid før, nogle gange mere end en uge før udbruddet, begynder at kunne mærke huden omkring kønsdelene strammer og bliver hårdere.

Mine første udbrud var også kæmpestore. Da blærene sprængte, gav de sår, der dækkede hele underlivet nærmest, men det er heldigvis blevet meget bedre. Jeg får faktisk meget sjældent blærer nu, nok fordi jeg får det taget i tide.
Nu får du jo at se på fredag, så bliver det meget lettere at vide, hvad du skal gøre.

Når du har sår, kan jeg forresten lige anbefale:
varmepude/ispose - det varierer, hvad der hjælper
at tisse i brusebadet med vandet løbende ned på underlivet (det reddede mit liv)
sådan noget kildevands-stads fra apoteket til at sprøjte på huden - det afkøler

Den fortabte

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Den fortabte »

Tak for rådene.
Tror endelig at de piller er begyndt at virke. Kan godt være det lyder underligt men den prikkende/brændende fornemmelse vandre ligesom bag ud. Nu sidder den lige på halebenet dog unden nogen som helst spor på huden og den er slet ikke lige så smertende som tidligere.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvornår virker pillerne?

Indlæg af Arenze86 »

Hvis det er herpes, kan jeg berolige dig med at det/de første udbrud som regel altid er de værste.

Håber alt går i orden.

Besvar