Fortvivlet og ulykkelig

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Ulykkelig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2008, 23:28

Fortvivlet og ulykkelig

Indlæg af Ulykkelig »

Hej,
Efter en del overvejelse har jeg besluttet mig for at skrive herinde. Da jeg lige havde været ved lægen, tidligere i denne uge, og fået konstateret, at det var et herpes udbrud jeg havde fået gik jeg hjem og søgte rundt på nettet efter viden om sygdommen. Det gjorde dog bare, at jeg blev meget mere fortvivlede og utrolig ulykkelig. Jeg havde absolut ikke forstået hos lægen, at det simpelthen var en sygdom man ville have resten af livet. Så efter at have læst mere og mere endte det med den største tudetur jeg længe har haft og har stadig meget let til tåre når jeg omtaler det her emne. Jeg har åbenbart været meget uviden omkring dette emne, hvilket de få andre mennesker jeg har snakket med efterfølgende også har været. Selvom jeg har fået lidt mere forståelse for det nu, synes jeg stadig det er lidt håbløst. For min egen læge fortalte mig, at det ikke kunne smitte når det ikke er i udbrud, men det er jo som I ved, ikke det der står mange andre steder. Jeg er bare meget forvirret over alle de forskellige informationer..:(
Grunden til, at jeg skriver herinde er nok for at blive opmuntret lidt og høre, at det ikke er det værste der kunne ske i livet. Det er heldigvis allerede ved at gå op for mig så småt, men sys virkelig det er svært at tackle og jeg har lidt svært ved at forestille mig at skulle fortælle det til en fremtidig kæreste, hvilket jeg kan se at andre også har. Men det er rart at vide man ikke er alene om alle disse tanker.

Mvh. den ulykkelige pige, der godt kunne bruge en smule opmuntring..

Mille

Re: Fortvivlet og ulykkelig

Indlæg af Mille »

Hey...
Herpes er noget skod og noget fucking lort.. men med tiden vil du lære at leve med det og livet går jo videre..
uanset hvor meget man hader det og hvor meget man tuder, ja så forsvinder det jo ikke..
Da jeg selv fik at vide at jeg havde Herpes havde jeg nøjagtig samme tanker som dig.. tænkte specielt meget over det med kæreste..
Men har efterhånden erfaret at fyre (ja ihvert fald dem jeg har mødt) tager det overraskende pænt.. havde selv troet at de ville løbe skrigende bort, men de har lige skulle tænke lidt, ha noget mere information om det og ja, så har der ikke rigtig været det helt store mere..
Så man må jo bare tage et skridt af gangen og tage tingene som det kommer, og selv om det er pisse grænse overskridende at sidde og fortælle en ny fyr at man har en kønssygdom så er der ikke rigtig nogen vej uden om.. og måske vil fyre overraske dig lige som de har gjort mig... (Det håber jeg virkelig)
Så selv om alting virker frygteligt lige nu så skal det nok gå..

Held og lykke og op med humøret... :D

Ulykkelig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2008, 23:28

Re: Fortvivlet og ulykkelig

Indlæg af Ulykkelig »

Tak for opmuntringen..:) Ja, ens humør må da sige at skifte lidt. Men det hjælper at høre lidt positive ting og efter at have læst lidt mere herinde, kan jeg da se, at der er op til flere der har haft positive erfaringer med at fortælle det. Og ja, den rigtige vil jo også acceptere det..:) Men tak for din besked, det hele hjælper lidt på humøret!

grækeren
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. dec 2008, 10:35

Re: Fortvivlet og ulykkelig

Indlæg af grækeren »

Enig med Mille - livet går videre; inkl. sexlivet.
Jeg har levet med herpes i 37 år, og det kommer og går. Med årene har jeg ind i mellem fået anfaldenes antal ned på 1 - 2 om året - lige nu er jeg bare inde i en stime.
Læs Dorte Juul Poulsens "HERPES - nej tak" (Klitrose 1994) og de mange gode indlæg her på herpesinfo.
Find ud af, hvilke situationer og hvilke fødevarer du reagerer på.
Pas på, når du har udbrud, men som én rigtigt skrev, det giver næsten sig selv.
Vær ærlig om lidelsen.
Og når du får et længerevarende forhold, så sig til din partner, når du får anfald.
Jeg kan stadig blive tilbøjelig til bare at trække mig tilbage og lidt ind i mig selv, når jeg får anfald, men det er synd for partneren at vedk. skal gætte sig frem til årsagen. Min kone efterspørger i hvert fald klar besked.

Ulykkelig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2008, 23:28

Re: Fortvivlet og ulykkelig

Indlæg af Ulykkelig »

Tak for tippene..:) Tror jeg vil finde den bog, så jeg kan få lidt flere informationer om det.. Jeg har også fået at vide af min læge, at der er nogen der er så heldige, at de næsten ingen udbrud får. Så må jeg bare håbe på og ellers tage det som det kommer!

Besvar