Bange, fortvivlet og forelsket

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
scared

Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af scared »

Jeg blev smittet for godt et år siden af en daværende kæreste, han smuttede uden at fortælle noget men fik kort efter udbrud... har da lært at leve med det selvom det er total nedern og har da også haft et forhold siden hvor jeg fortælte det inde vi havde sex og han tog det meget pænt.. (vi er siden gået fra hinanden)
Nu er det sådan at jeg mødte en helt fantastisk sød fyr, vi mødte hinanden mens vi gik på skole sammen, vi har det samme arbejde men arbejde i hver sin ende af landet men kommer fra den samme by.. I starten var det stille og roligt, siden er det blevet mere seriøst.. På et tidspunkt endet vi i seng sammen (Ikke planlagt overhovedet men var dog beskyttet) og sådan har vores forhold egentlig fortsat..
Problemet er at jeg ikke har fået fortalt ham om sygdommen, først fordi jeg syntes det var meget at skulle fortælle en fyr når man ikke kender hinanden så godt og når det ikke er noget egentlig forhold. Nu hvor det er blevet mere seriøst og jeg desværre ikke fortalte ham det inden sex, syntes jeg det er sindsygt svært at bringe på banen.. Er så bange for at han overhovede ikke kan acceptere det og aldrig vil ha noget med mig at gøre mere.. holder virkeligt meget af ham og vi har et godt forhold (hvis det ikke lige var for den kæmpe detalje jeg har undladet) men er ved at blive total sindsyg af at tænke på det, ved jeg skal fortælle ham det men mister modet hvergang jeg ser han søde ansigt...
Håber virkelig ved gud han tilgiver mig, er så træt af at ha det så dårligt hele tiden og er træt af at at tude over tanken...
Hjælp..

Stine

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Stine »

Tja. Der er vel ikke så meget at gøre? Du bliver nød til at sige det. For jeres begges skyld.
Jeg synes du skal sige til ham at du har brug for at fortælle ham noget, og at du ikke er skide stolt af at du ikke har sagt det før, men at du bliver nød til at sige det nu. Smitterisikoen uden for udbrud er jo trods alt kun 5 %, og hvis I har brug kondom er sandsynligheden vel endnu mindre for smitte. Så jeg synes bare du skal sige det som det er - du er smittet, du får udbrud ind i mellem, det betyder at du smitter - udover i udbrudsperioden, og at han skal vide det.

Og hvis det virker fuldstændig uoverskueligt at fortælle sandheden - så stik en hvid løgn, at du har fået udbrud nu, at du sandsynligvis er blevet smittet af din x og at han skal være klar over at han så evt. kan være eller kan blive smittet.

Under alle omstændigheder skal han vide at du har det, og at han måske har det, eller risikerer at få det. Hvordan du vil fortælle det, er vel op til din samvittighed. Jeg synes bare man skal basere et forhold på ærlighed. Det gør det også meget nemmere fremover, hvis man får gjort noget dumt, eller har noget andet man går og er ked af. Sandsynligvis tager han det jo pænt, han er jo vild med dig, og kærlighed gør blind :)

Jeg blev smittet af en fyr som først kom i tanker om at fortælle det da han selv havde fået udbrud. Han forventede et møgfald. Det fik han ikke.

Maria

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Maria »

Jeg giver Stine ret. Hvis ikke for andet, så for din egen skyld, fordi det må ikke være rart at gå at tænke over hele tiden. Jeg fortalte det til min kæreste efter vi havde været sammen i nogle måneder, hvilket jeg heller ikke var stolt af, men det gik fint.

Forresten er det heller ikke alle, der smitter udenfor udbrud, det er kun omkring 6 % (har jeg læst i hvert fald - jeg har desværre ikke linket til statistikken længere) og det er kun de 5 % af tiden. Hvis I også har brugt kondom er der kun en meget meget lille risiko for at han er smittet eller bliver det, hvis du fortæller ham det, er han nok mere tilgivende.
Ellers så ja, stik ham den hvide løgn. Jeg ville ikke anbefale det, men hellere sige det, og så lyve om omstændighederne end slet ikke sige noget.

Og så: der er ingen altså grund til at gå og tude over det. Få det overstået og sig det til ham.
Skriv meget gerne ind om hvordan han tog det!

//Maria

Scared

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Scared »

Så fik jeg fortalt ham det... på den ene side tg han det meget pænt, han blev ikke sur eller noget som helst.. han blev der i mod meget stille og det har han egentlig været de sidste par dage, han siger ikke så meget og han hverken rør, kysser eller snakker med mig...
Han skal være hos mig hele weekenden, håber det lysner lidt op og han vender tilbage til sit gamle jeg igen... kan jo ikke rigtig sige noget til ham, kun vente på at han finder ud at tingene selv, desværre..'

jeg valgte så at være ærlig overfor ham, syntes ligsom jeg havde været uærlig nok så han fortjente sandheden...

Scared

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Scared »

Han er sur forståeligt nok.. tror han forlader mig...

scared

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af scared »

Det gjorde han så ikke.. ja, han var sur og havde brug for tid til at tænke, men han kom tilbage..
Gud hvor jeg glad for han gjorde..
Vent aldrig med at sige sandheden, det har jeg da lært...

Ulykkelig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2008, 23:28

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Ulykkelig »

Glad for at høre han kom tilbage til dig på trods af det hele..:) Er dejligt at høre om de gode oplevelser..

Maria

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Maria »

Godt at høre at han tog det (rimelig) pænt :) Husk på, at det altså heller ikke er den værste sygdom i verden - det er jo "kun" en hudlidelse, det er bare svært at se, fordi den er så tabubelagt.

Ellers håber jeg, det går godt mellem jer.

//Maria

Mig

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Mig »

Hej, faldt lige over siden. Jeg har selv "lige fået" herpes, for præcis 1½ år siden faktisk. Jeg datede en pige som jeg var rigtig glad for, og jeg vidste hun havde herpes, men udover det vidste jeg ikke så meget om sygdommen. Læste alt på wikipedia, fandt ud af at det ikke var en kur, men at 80% af alle folk over 18 år går rundt med viruset i kroppen (wikipedia). Min læge havde det selv, men det var 30 år siden hun sidst havde haft et genitalt udbrud.
Jeg sprang ud i det, både fordi jeg synes det ville være mega synd for pigen, nu hun havde taget sig mod til at sige det, men jeg syntes heller ikke det var så slemt, og symptomerne var også lidt til at grine af. Lidt kløen og blænder en gang imellem :P. I dag synes jeg ikke det er så slemt igen. Mig og kæresten plejer ca. at have det på samme tidspunkt, og jeg får slet ikke blænder. Kæresten får nogle gange, men så går der 3-4 dage og så plejer de at være væk. Det kløer bare, men det er heldigvis en dejlig kløen hehe.. og vi har også haft sex adskellige gange imens en af os havde det...Vi tager begge aciclovir hvis vi gerne vil have det til at gå væk hurtigere (mega liderlige), vi prøvede forresten et erstatningsprodukt, tror det hed acyclovir, men det virkede ikke helt så godt). Men det generer mig ikke i dagligdagen, og der går længere og længere tid imellem vores udbrud. Normalt kan jeg have kløen om morgenen, og næste dag er det væk. Men håber stadigvæk på en kur snart ;). Det er lidt mere med hvis ens forhold ikke går, og man gerne vil ud og date...så kan jeg jo ikke få mig til ikke at sige det, men det er altså ikke så slemt. Så skulle man da vidst have HIV hvis man ville pive haha
Ej, men det skal nok gå. Der er måske nogle ting der trigger det ved dig, som ved andre, se f.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/Herpes_simplex
Spiser jeg mørk chokolade, så kan jeg godt regne med lidt kløen kort efter, da det indeholder en stor mængde af aminosyren Arginine som er lækker for herpes, imens aminosyren lysine skulle have den modsatte virkning :)

High in Lysine Dietary sources:

* beef
* brewer's yeast.
* cheese
* chicken
* dairy products,
* eggs
* fish
* meat
* milk
* potatoes
* soybeans
* yogurt

High in Arginine Dietary sources:

* brown rice
* caffeine
* chocolate
* coconut
* nuts
* nut products
* oatmeal
* raisins
* seeds
* whole wheat bread

Maria

Re: Bange, fortvivlet og forelsket

Indlæg af Maria »

Hej Dig

Jeg ville bare lige kommentere, at det lyder som om du får meget små udbrud - hvis du fik udbrud, der varede flere uger og gav ulidelige smerter, så ville du forhåbentlig være mere forsigtig og sige det til dine partnere først. Selv bliver jeg sengeliggende under et udbrud og kan ikke gå, stå, sidde, sove eller tisse. Det er ikke en dødsdom som HIV, men ens partner bør få et valg alligevel.

Besvar