livsstils chok

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Davinci

livsstils chok

Indlæg af Davinci »

Hmm. Jeg er lidt tættere på, hvad der tricker mine udbbrud. Jeg modtog Herpes fra en ellers sød pige for et par år siden og kun det første og det andet udbrud har egentlig været rigtig trælse. Sidenhed er der gået længere og længere tid mellem udbruddene og jeg har egentlig fået et afslappet forhold til sygdommen, som i bund og grund jo blot er en hudlidelse som viser sig et lidt træls sted. Der har på det sidste været 3-4 måneder mellem udbruddene.

Men for 6 uger siden gik jeg totalt amok i en gangs nøddechokolade og spiste 2 hele plader på en aften...dagen efter: udbrud, blot et lille et, men reaktionen faldt prompte.

For en uge side var jeg ved at erhverve mig en halsbetændelse, som jeg prøvede at slå lidt ned en aften i hyggeligt selskab, hvor jeg drak godt med vino og andre sager. Et par dage efter kunne jeg fornemme, at der var et udbrud på vej...men der skete egentlig ikke rigtig noget. Nu kommer det mærkelige: Efter at alle symptomer havde lagt sig og jeg egentlig havde afskrevet udbruddet fik jegtilbudt en gang Shiatsu massage (som i øvrigt godt kan anbefales) og det var rigtig godt. Jeg kunne klart mærke at der blev sat gang i noget, men men men. Dagen efter eksploderede der et udbrud,som er det hidtil værste jeg nogensinde har haft. Store sår, mange smerter og det vil tilsyneladende ikke rigtig tage ende. Gad vide om massagen fik skubbet så meget stress i systemerne (på den gode måde), at det satte ekstra gang i udbruddet eller om det simpelthen er kombinationen af sygdom, alkohol og en gang massage, der sætter ekstra gang i systemerne. Jeg har tideligere fået massage uden, at det afstedkom udbrud.

Nå, det var bare lidt info - jeg ved ikke om det kan bruges til noget - den med nøddechokoladen er hvert fald helt klar.

Ellers vil jeg bare sige til dem, der lige har fået sygdommen, at jeg synes ikke det er enden på verden. Man skal omgå sex en lille smule mere omhyggeligt, men brugte man i forvejen kondom er der stort set ingen ændringer i sexlivet. Og i de udbrudsfri perioder kan man bevæge sig ret frit. Har man udbrud bør man lade være med at have sex, men har man udbrud som jeg har lige nu kommer det helt af sig selv. Man har ganske enkelt ikke lyst, og så er det jo ligemeget ;-)

Jeg har i øvrigt med stor interesse læst dette link.[Link slettet af redaktionen]

I skal ned på side 2 - Her er et lille uddrag:
"Et studie foretaget med det ønske at finde effekten af colostrum mod herpes simplex, viste at 62 % havdemarkant færre udbrud eller udbrud over kortere tid. Antal af tilfælde faldt fra et gennemsnit på 12 pr. årtil 3,5 pr. år. De der havde de længste og værste udbrud oplevede en halvering af udbrud.Lignende studie viste at indtag af colostrum som kosttilskud i gennemsnit kan tredobleperioden uden udbrud.Kohl, S. et al., Human colostral cytotoxicity: antibody-dependent cellular cytotoxicity against herpes simplex infected cellsmediated b y colostral cells. Journal of Clinical Laboratory Immunology, 1, pp. 221-224"

Er der nogen af jer, der har erfaringer med dette produkt?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: livsstils chok

Indlæg af Arenze86 »

Har ikke erfaring med dette produkt, men det kunne da være spændende at høre, om der er nogen herinde der har haft succes med det :o) Det er jo ikke helt billigt, så det var da værd at høre lidt mere om, før man selv prøver det.
Vil da bestemt være med på en kigger her :o)

Maria

Re: livsstils chok

Indlæg af Maria »

Jeg har aldrig hørt om massage, der kunne føre til udbrud... jeg ville nærmere tro, det kunne være halsbetændelsen og vinoen, der bare havde en lidt langsom afstedkommende konsekvens? Men hvad ved jeg. Det er da godt, du finder ud af, hvad der gør det (to plader chokolade er dog også en del ;-D)

Anyways, jeg vil da også følge lidt med, hvis der nu skulle være nogen, som kendte til det. Det går bedre i øjeblikket, men jeg har haft ret konstante små udbrud i et stykke tid før nu.

Besvar