Hvordan kan det ske?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Mig med dårlig samvittighed

Hvordan kan det ske?

Indlæg af Mig med dårlig samvittighed »

Hejsa allesammen,

jeg er en fyr på 24 der er mere eller mindre sikker på at jeg har fået denne irriterende sygdom. Har aldrig selv haft en udbrud af betydning, idet jeg under alle omstændigheder ikke kan huske det, hvilket jeg synes virker underligt?
Grunden til at jeg tror at jeg har fået det, er at min partner den sidste uge har vist kraftige signaler på Herpes og lægen ved første vurdering også mente at det var Herpes, men det vil tiden jo vise. Det værste for mig er helt sikkert tanken om at jeg kan have påført en anden dette, hvordan kommer man over det?

Jeg har derfor to spørgasmål jeg ligger inde med. Hvordan kan jeg smitte andre uden selv at have nogen tydlige former for symptomer overhovedet, og så vidt jeg ved ikke nogensinde har oplevet det i andre beskriver som Herpes i udbrud?
En anden ting er at jeg er single, vil det i tilfælde betyde et endeligt for en mindre betænksom omgang med sex? Altså man sikret ved blot at benytte kondom, og holde sig helt fra sex i fald af at der skulle komme udbrud?

Glæder mig meget til at høre jeres respons og erfaringer.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvordan kan det ske?

Indlæg af Arenze86 »

Hvorfor tror du at du har givet hende det?

Altså jeg har fået det af en der aldrig har haft udbrud, men så åbenbart havde antistofferne i blodet. Den eneste grund til at jeg mener det er ham er fordi dagene fra vi var sammen til jeg fik det passer.

Man kan smitte hvis man har antistofferne i blodet, da man ca. 5% af tiden (hvor der ingen udbrud er) kan udskille virus alligevel.

Kondom beskytter ikke 100% da slimhinderne stadig kan komme i kontakt og smitten kan overføres. Så hvis du skulle have det i blodet, så må det være din samvittighed der afgør om du vil ha' en "mindre betænktsom omgang sex".

Ca. 25-30% af den danske befolkning har antistoffer mod type 2 - ikke alle er klar over det. Det er hvad "de kloge" har regnet/forsket sig frem til.

Hvad med du selv får taget en blodprøve og får tjekket om du har antistoffer i blodet? Ingen grund til "panik" endnu :o)

Mig med dårlig samvittighed

Re: Hvordan kan det ske?

Indlæg af Mig med dårlig samvittighed »

Min "veninde" var ved lægen, der sagde at hun var helt sikker på at det var Herpes, prøven der blev taget viste imidlertid at det ikke var. Lægen sagde dog stadig at hun troede at det var det???
Min prøve viste sig positiv ved Herpes 1, men det er vel meget normalt? Kan ikke huske at jeg nogensinde har haft et forkølelsessår, men antistofferne har jeg åbenbart?
Vedrørerende Herpes 2, kunne prøven ikke fastlægge hvor vist jeg havde det eller ej?

Som sagt har jeg til dato endnu ikke haft hverken alm. forkølelsessår eller udbrud på kønsdele.

Grund til forvirring? Jeg er så forvirret som man overhovedet kan blive?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvordan kan det ske?

Indlæg af Arenze86 »

Du kan sagtens have antistoffer mod type 1. Ved du om din "veninde" har fået type 1 eller 2? Man kan nemlig godt være smittet med type 1 forneden.

Besvar