Tro også jeg har Herpes

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Q44 år

Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Q44 år »

Faldt over denne webside, da jeg søgte efter info. Har aldrig fået konstateret Herpes, men er nu overbevist om, at det er det jeg fejler. Skal blot have det bekræftet hos lægen.

Har siden jeg mødte min nuværende partner haft temmelig mange infektioner. Bl.a. 2 gange halsbetændelse, hvilket jeg aldrig har haft før i mit liv. Ondt i nerverne (altså neverbanerne i benet og fødderne. Min kæreste lider af forkølelsessår, samt halsbetændelse og det gør begge hans børn og eks konen også!!! Har ikke kunne finde blærer/sår eller andet på mine kønsdele. Er dog overbevist om, at jeg er smittet, men kan forstå, at man ikke altid får blærer? Eller tager jeg fejl. Jeg har også været gravid i sidste måned, men mistede forsteret - var ikke så langt henne. Efter dette har jeg en forfærdelig kløe dernede, men ingen blærer/sår. Det gør ondt i mit ben og mine tæer (troede også jeg havde fået gigt!!!). Prøver at leve som jeg plejer, med sport og aktiviteter, men nerverne gør ondt, så det er lidt besværligt. Er meget glad for den nye kur, som anbefaler massre af nødder og mandler, og har derfor spist meget af dette det sidste halve år, da jeg håbede, mit immunforsvar kunne komem op, men så ender det med halsbetændelse igen og kløe i skridtet. Er blevet testet for svamp og blærebetændelse, hvilket det ikke var. Er dog forundret over, at min læge ikke udfra mine symptomer kan se, høre, at jeg har herpes. Så må man jo selv finde årsagen til ens dårligdomme.

Nå, det var så min historie. Er temmelig ked af det, hvis det skulle være herpes. Men kan se, at I alle lærer at leve med det, bare jeg fortsat kan dyrke sport og have vidunderlig sex med min kæreste.

Hilsen,
Christine

Q44 år

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Q44 år »

Mig igen,

Har hørt, at udbrud skulle aftage med alderen. Hvad så, hvis man er blevet smittet sent i livet, som jeg er??

Hilsen,
Christine

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Arenze86 »

Hvis jeg var dig ville jeg tage til lægen og få taget en blodprøve for at tjekke om du har antistoffer mod herpes i blodet. På den måde kan du finde ud af om du har det i dig.

Altså jeg ved ikke om man kan have udbrud uden at få blærer, må du høre din læge om.
Men jo, nerverne kan godt drille, men synes nu stadig at dit tilfælde lyder mærkeligt.

Prøv at få taget en blodprøve, det er mit bedste råd :o) Kan være der er andre herinde, der kan komme med et bedre.

Q44 år

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Q44 år »

Hej Arenze,

Tak for svar. Da 80 til 85% af befolkningen har herpes antistoffer i blodet, har jeg det sikkert også. Derfor har jeg ikke tænkt på at få lavet en blodprøve. Havde engang for 15 år siden et lille sår ved næsen, som min læge sagde var herpes. Så jo jeg har det da også i mig.

Har dog aldrig haft forkølelsessår, hvilket min kæreste lider meget af!!! Er helt rød og opsvulmet i skridtet, men kan intet se!!! Måske kommer det senere. Har i dag købt Olivin i Matas, efter at jeg læste om det her på siden. Har taget 2 piller og synes allerede det virker på nervesmerterne og kløen. Ved ikke om det er indbildning. Har talt med min kæreste om det, og han siger, at han ikke tror på sådan noget. Det går jo væk af sig selv. Ja, det gør det vel!!! Men temmelig invalidrende, at have smerter konstant.

Dejligt at læse, at man ikke er den eneste.

Hilsen,
Christine

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Arenze86 »

Olivin? Mener du Olivir?

Q44 år

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Q44 år »

[quote="Arenze86"]Olivin? Mener du Olivir?[/quote]

Ja, jeg mente Olivir - naturmedicin.

Q44 år

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Q44 år »

Hej igen,

I min ihærdige søgen efter flere oplysninger om herpes, faldt jeg over denne artikel på "sundhed.dk" om vaccine mod herpes. Artiklen er dateret 8. december 2004 - der står, at en mulig vaccine skulle være på markedet efter 5 år dvs. engang i slutningen af 2009-2010. Håber da, at der snart kommer noget, som kan om ikke fjerne virus, men gøre den inaktiv.

"Alle vaccinationer i Herpesprojektet er nu gennemført
420 unge piger fra Østjylland deltager i forsøg, der skal undersøge bivirkninger og effekt af en vaccine mod kønssygdommen herpes. Halvdelen af pigerne har nu fået de tre planlagte vaccinationer, mens den anden halvdel af pigerne er kontrolgruppe.

"Vi kan med tilfredshed konstatere, at vi ikke undervejs er stødt på væsentlige bivirkninger, som vi mener kan være relateret til vaccinen", siger ledende overlæge Lars Østergaard, Infektionsmedicinsk Afdeling Q.

Forsøget er indtil videre forløbet helt efter planen, og samtlige de piger, der gik ind i projektet har medvirket i de planlagte besøg på hospitalet. Flere andre forsøg med herpesvaccinen er fortsat i gang, og det kan vare op mod fem år, før en vaccine mod kønssygdommen herpes eventuelt er på markedet.

Herpesvaccine projektet, som Infektionsmedicinsk Afdeling Q søsatte i april 2004, foregår i samarbejde med medicinalfirmaet GlaxoSmithKline og hospitalsafdelinger i 20 andre lande."

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Arenze86 »

Ja, den artikel læste jeg også på et tidspunkt.

Har du et link?

gæsten

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af gæsten »

Det slår mig at du skriver du har spist en masse nødder pga en eller anden kur. Men nødder er jo det absolut værste man kan spise hvis man har herpes. (Nødder, chokolade og gelatine. Har jeg hørt. Men mærker dog ingen forskel selv, hverken fra eller til)

Den artikel om vaccine har jeg også set, men mener dog at jeg også har læst et andet sted om skuffende resultater i forbindelse med en forskning på vaccine. Krydser fingre for at de to artikler ikke havde noget med hinanden at gøre og at artiklen med de positive resultater er den nyeste..

Damme

Re: Tro også jeg har Herpes

Indlæg af Damme »

Hey..

faldt over siden da jeg var inde at søge på nye informationer omkring herpes..

jeg har levet med herpes i 1 ½ år og herpes smitter kun ved sexuel kontakt..

Det vil også sige at hvis din kæreste har givet dig oral sex mens han her haft forkølelses sår her du højest sandsynlig blevet smittet, da herpes både ved forkølelses sår og ved blæner i skridtet smittet næsten 100 % ved seksul kontakt..

med hensyn til lægen kan herpes kun konstateres 100 % hvis det er i udbrud, dvs. at de tager væske-prøver fra dine blæner og tester derud fra.. så hvis du vil have en 100 % konstatering skal du have udbrud med blæner.

Et godt råd til hvis det svier i skridtet, vil været et godt koldt brusebad, da det køler meget i skridtet. og jeg har også selv opdaget at ligge med en kold våd klud når det er værst hjælper rigtig meget..

Besvar