Hvor kom smitten fra?

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst

Hvor kom smitten fra?

Indlæg af Gæst »

Jeg er en 19 årig pige, som fik konstateret herpes for et halvt år siden.
Jeg synes det er svært at finde svar på mange af mine spørgsmål, og prøver derfor herinde.

Jeg har Herpes Simplex 1! på kønsdelene. Min kæreste har ikke herpes, og vi har været sammen i 3 år. Jeg fik at vide, at han måtte have smitten i kroppen. Men hvorfor har han så aldrig haft et udbrud, og hvorfor bliver jeg først smittet af ham efter 2½ år?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvor kom smitten fra?

Indlæg af Arenze86 »

Ca. 80% af den danske befolkning render rundt med antistoffer i kroppen mod Herpes type 1.
Herpes kan ligge i kroppen i mange år uden at man får udbrud, så derfor kan du i princippet være blevet smittet for flere år siden, eller du kan selv ha' haft det i kroppen i mange år - f.eks. født med det, og først fået udbrud nu - den tror jeg dog ikke på hvis det er type 1 du har forneden, så du er højst sandsynligt smittet, da du ellers ville ha' fået udbrud i ansigtet, hvor type 1 normalt holder til.

Håber det gav mening :o) Ellers spørg igen.

Gæst

Re: Hvor kom smitten fra?

Indlæg af Gæst »

Jo det gav lidt mening. Tak skal du have.
Men vil det så sige, at det ikke nødvendigvis er min nuværende kæreste, som har smittet mig?
Jeg har udover ham, været sammen med en for 4 år siden (vi brugte altid kondom), men som jeg havde oralsex med <- ?

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Hvor kom smitten fra?

Indlæg af Arenze86 »

Nej, det er ikke nødvendigvis ham, men måske. Han kan få taget en blodprøve for at se om han har antistoffer i blodet.

Inkubationstiden (fra du er smittet til du får udbrud) er 4-7 dage og ellers ubestemt tid da virussen kan være i kroppen i mange år. Så kan du selv regne lidt på det.

Besvar