Kløe??!

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Gæst123

Kløe??!

Indlæg af Gæst123 »

Hej!

Jeg er en pige på 22, som efterhånden har haft Herpes i 1 år nu.. Det var selvfølgelig et helvede i starten, som mange andre også beskriver.. MEN udbruddene er nu begyndt at komme sjældnere, var kun 3-4 uger imellem dem det første halve år:-(

Når jeg nu efterhånden er blevet afklaret med at skulle leve med disse udbrud, har jeg nu fået et andet problem.. I perioder uafhængigt af udbruddene har jeg en ubeskrivelig stikkende kløe over hele kroppen, specielt benene, men også arme og mave.. Der er ikke noget at se som sådan, men jeg har en idé om at det skyldes herpesvirussen. Er der andre der har samme problem og har en idé til at slippe for denne kløe??? For det er virkelig ulideligt.. Vågner om natten og kan ikke sove fordi det klør helt vildt..

På forhånd tak - for alle svar der nu må komme!

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Kløe??!

Indlæg af Arenze86 »

Jeg synes det lyder voldsomt.

Det eneste jeg har prøvet er en stikkende fornemmelse, men det er kun de steder hvor jeg normalt får udbrud.

Har du prøvet at spørge din læge?

Gæst

Re: Kløe??!

Indlæg af Gæst »

Nå jeg spørge, om du tager forebyggende medicin mod din herpes, og evt. hvilken slags. Jeg døjede helt ufatteligt med kløe da jeg tog Zelitrex forebyggende, det var dog kun genitalt, men som kløende, brændende fornemmelse. Læste på indlægssedlen i pakken, at det kunne give kløe.

Gæst123

Re: Kløe??!

Indlæg af Gæst123 »

Hej - og mange tak for svar!

Jeg har haft snakket med en læge, men på det tidspunkt havde jeg ikke selv overvejet om det kunne have noget at gøre med mit herpes, så skal nok ha' snakket med lægen igen..

Jeg tar ikke noget forebyggende mod det, da jeg har en idé om, at det er bedst at lade kroppen klare det selv.. Det kan seføli også være det ingenting har at gøre med mit herpes, jeg har bare aldrig oplevet det før efter jeg blev smittet.. Men eftersom virussen angriber nerveenderne (som jeg har læst mig til) tænkte jeg at det kunne have noget med det at gøre, kløen sidder nemlig sådan "under huden" uden at der er noget at se.. Suk.. men tak for det ihvertfald!

Gæst

Re: Kløe??!

Indlæg af Gæst »

Min erfaring var også bare, at efter jeg droppede den forebyggende medicin, stoppede den kløe jeg døjede med genitalt, så jeg er 100% sikker på, det havde noget med medicinen at gøre.
Tror du har ret, det er bedst at lade kroppen klare det af sig selv, men det kan nok være svært at vente på, hvis man døjer med udbrud konstant. Jeg var så heldig, at efter jeg stoppede den forebyggende medicin, fik jeg nogle temmelig store udbrud et par gange, men nu er det som om, der begynder at falde lidt ro i tilstanden. Det er bare svært at klare psykisk, når der kommer gentagne udbrud, så forstår godt de som vælger at spise den forebyggende medicin. Var nok selv fortsat med den, hvis ikke det havde været for den kløe jeg døjede med.
Held og lykke med opklaring af, hvad der giver dig kløe.

Gæst

Re: Kløe??!

Indlæg af Gæst »

Hej, jeg fik herpes for 2 uger siden, havde mit første udbrud og det er nu ved at være væk. Men jeg havde også kløe, det var helt forfærdeligt. Så gik på apotektet og spurte om de ikke havde et eller andet. De gav mig så en creme som er lokalbedøvende og oprindeligt er mod hæmorider. Men det hjælper. Det gjorde at jeg overlevede det, det hedder xylocain 5% smerte- og kløestillende. Kan godt svie lidt hvis der er åbne sår, men det stopper efter 30 sek. Kan anbefales :)

1234

Re: Kløe??!

Indlæg af 1234 »

Hej,

Jeg har også fået konstateret herpes for godt en måned siden og efter en meget smertefuld omgang har jeg kun haft et udbrud siden som ikke var slemt.
Nu er jeg begyndt at bløde kraftigt i underlivet, på trods af at jeg ikke er midt i den tid på måneden. Er der nogen af jer der har oplevet dette?

silvia

Re: Kløe??!

Indlæg af silvia »

Hej Gæst123

Jeg er en 27-årig kvinde som har haft herpes genitalis i godt og vel 2 år nu og oplever præcis det samme som dig mht. kløe. Jeg har spurgt både lægen, Bispebjerg kønssygdom klinik og herinde og INGEN har kunne bekræfte at kløen hænger sammen med herpes. Jeg er simpelthen så skuffet over at der ikke forskes mere på området. Jeg har som regel sjældent blærer, men mærker mine udbrud ved at jeg får kløe i armhulen, i min højre fod og ned langs baller og ben. Mine lymfekirtler i hals, armhuler og lyske har også tendens til at hæve.
Jeg har desuden været til hudlæge, som har afklaret at jeg ingen hudsygdom har - ud fra det har jeg valgt at acceptere at ovenstående desværre er en del af min herpes sygdom. Håber dog trods alt at det giver dig ro i sjælen at du ikke er alene om de lidt specielle symptomer. Et godt tip er at skære ned på kaffeforbrug og alkohol:o(

Mvh.
Silvia

CHH
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. dec 2014, 11:45

Re: Kløe??!

Indlæg af CHH »

Hej

Jeg har nøjagtig det samme. Prikken,stikken, kløende hud overalt på kroppen. Og mine lymfer er hævede og ømme. Det varer alt fra 1 dag til en lille måneds tid. Jeg har det varmt under huden,og er træt og føler mig sløj. Det er ganske ulideligt
Jeg er under dette blevet tjekket hos lægen og der var ingen blærer. Jeg har fået taget blodprøver og de har alle gange vist forhøjet infektionstal og levertal. Har været igennem stor allergitest og har ikke allergi.
Har forelagt lægen at det kunne være herpes udbrud uden blærer,men hun sagde at det ikke kunne lade sig gøre.

Har fra første gang følt det som om, at det er nervebanerne under huden. Og har hele tiden tænkt at det kunne være herpes,da jeg har det på samme måde op til et udbrud.

Jeg har været glad for at læse indlæg herinde,da jeg kan se,at jeg ikke er den eneste som mener,at det kunne være herpes.

Har nemlig været rigtig frustreret over det og specielt da lægen sagde,at det var de lidt forhøjede infektionstal som gjorde det.

Har nogen af jer fundet frem til mere om det???

Mvh

CHH
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. dec 2014, 11:45

Re: Kløe??!

Indlæg af CHH »

Hov,glemte at nævne noget. Har jeg disse udbrud og bliver jeg stresset eller er træt,koger jeg helt op inde i kroppen og så stikker det ekstra meget,så jeg er ved at Tude

Besvar