Sex uden beskyttelse

Forum for søde mennersker med en sær hudlidelse på kærlighedsapparatet
Besvar
Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Sex uden beskyttelse

Indlæg af Arenze86 »

Alle jer der siger at I har sex uden beskyttelse imellem udbrud, og ikke har smittet jeres partner endnu. Lige et spørgsmål til det:

Er jeres partner ikke smittet, fordi at det rent faktisk godt kan lade sig gøre? (Jo, der er selvfølgelig altid den lille risiko, da man godt kan udskille virus uden udbrud, men stadig).
Eller er det fordi at jeres partner rent faktisk har antistoffer i forvejen? Har de f.eks. fået taget en blodprøve og fået det tjekket?

Man er vel lidt nysgerrig :o)
Kunne jo være lidt sjovt at vide om det er fordi at de har antistoffer i forvejen, eller om de bare er heldige ikke at blive smittet :o)
Kondom beskytter jo heller ikke 100%, så det er jo ikke nemt.

Kristian
Samaritan
Samaritan
Indlæg: 36
Tilmeldt: 26. jan 2008, 12:16

Re: Sex uden beskyttelse

Indlæg af Kristian »

Hej. Jeg er en af dem som har haft ubeskyttet sex i de 20 år jeg har haft HSV2, og ikke smittet nogen af mine kærester. Ingen af dem har fået taget nogen blodprøver, for de har ikke haft nogen udbrud.

Maria

Re: Sex uden beskyttelse

Indlæg af Maria »

[quote]Ingen af dem har fået taget nogen blodprøver, for de har ikke haft nogen udbrud.[/quote]

Du kan faktisk ikke være sikker på om de er smittede eller ej. Det er ikke alle der får udbrud, eller måske har de forvekslet det med noget andet, som svamp, hvilket også sker.

Arenze86
Guddommelig
Guddommelig
Indlæg: 135
Tilmeldt: 25. aug 2008, 21:17

Re: Sex uden beskyttelse

Indlæg af Arenze86 »

Maria:

Det er jo præcis det der er mit spørgsmål, og det der er det interessante; hvorfor bliver de ikke smittet?! :o)

Maria

Re: Sex uden beskyttelse

Indlæg af Maria »

@ Arenze

Det ved jeg, mit svar var til Kristian :-)

Jeg har ikke svar til dit spørgsmål, men umiddelbart ville jeg helt klart sige, at det er muligt ikke at smitte andre. Det synes jeg ofte, at man hører eksempler på. Det handler jo også om at være forsigtig - hvis der er et sår eller andre tegn på sygdommen, så lader man være med at dyrke sex. Jeg kan f.eks. altid mærke det på at min hud er strammere før et udbrud, og så holder jeg ekstra øje med det. Men jeg bruger kondom, ellers ville jeg være for nervøs til at nyde noget af det, tror jeg.
Hvis man tager den slags forholdsregler, tror jeg, det er muligt, men man skal dog være opmærksom på, at der er en risiko.

Alt i alt, så ved jeg det egentlig ikke.

Besvar